Een nieuwe baan en zwanger

Hoi Myra,
Ik heb precies hetzelfde gevoel als jou. Ik heb maar een minimaal contract. En ik ben ook graag open en eerlijk daarover. De zwangerschap was niet helemaal gepland zover je dat kan plannen, maar zeker gewenst. Ik weet dat het beter is om te wachten tot 12 weken, maar ik heb zelf een kindje verloren met 22 weken zwangerschap dus dat zegt ook niks. Ik denk zelf wat jij ook zegt eerlijkheid word het meest gewaardeerd. En ik wil het denk ik toch vertellen voordat ik mijn contract teken. Anders vind ik het een soort van naaistreek.

Ik heb helaas net wat teveel voorbeelden in mijn omgeving van mensen die eerlijk zijn geweest, een prima baan + contract hadden, maar toch op de één of andere manier benadeeld zijn doordat ze zwanger zijn geworden (oa ikzelf). Ik zou dus altijd zo lang mogelijk over zoiets zwijgen. En niet omdat ik pro "voorliegen" ben, natuurlijk moet je eerlijk zijn. Maar je moet ook jezelf niet onnodig in de voet schieten zegmaar. En het is niet zo dat je al 20 weken zwanger bent en het niet zegt; het is allemaal nog heel pril en zou om heel veel redenen begrijpelijk zijn als je dit nog niet direct zou delen met je toekomstige werkgever.
Gefeliciteerd trouwens!! Met beiden ;).

[quote quote=10400844]Ik heb helaas net wat teveel voorbeelden in mijn omgeving van mensen die eerlijk zijn geweest, een prima baan + contract hadden, maar toch op de één of andere manier benadeeld zijn doordat ze zwanger zijn geworden (oa ikzelf). Ik zou dus altijd zo lang mogelijk over zoiets zwijgen. En niet omdat ik pro "voorliegen" ben, natuurlijk moet je eerlijk zijn. Maar je moet ook jezelf niet onnodig in de voet schieten zegmaar. En het is niet zo dat je al 20 weken zwanger bent en het niet zegt; het is allemaal nog heel pril en zou om heel veel redenen begrijpelijk zijn als je dit nog niet direct zou delen met je toekomstige werkgever.
Gefeliciteerd trouwens!! Met beiden ;).[/quote]Hoi Gebruiker 10279954,

Dank je wel voor je bericht, je hebt ergens ook wel gelijk om nog even te wachten. Ik heb maar een klein contract minimaal 5 uurtjes. Dat spijt me dat je je baan bent verloren. Heb je inmiddels al wat weer of nog lekker thuis?
Lief dankjewel. Hoe gek kan een jaar lopen eigenlijk. Fijne dag! Liefs

Ja lastig he!! Ik had dit ook... 
en moet me waarschijnlijk nu al ziekmelden (bij 17+2) vanwege zwangerschapshypertensie.
dus denk dat ze mn contract niet gaan verlengen. Maarja, alles voor de kleine nu en zie tegen die tijd wel weer wat er op mn pad komt. 

[quote quote=10401074]Ja lastig he!! Ik had dit ook... 
en moet me waarschijnlijk nu al ziekmelden (bij 17+2) vanwege zwangerschapshypertensie.
dus denk dat ze mn contract niet gaan verlengen. Maarja, alles voor de kleine nu en zie tegen die tijd wel weer wat er op mn pad komt. 

[/quote]Ja ik vind het ook lastig,

Zo is het ook op dit moment is de baby het allerbelangrijkste. En daarna zien we het wel weer zoals jij ook zegt. Na mijn 2e zwangerschap ben ik 4 jaar thuis geweest. En nu dan sinds kort weer aan het werk. En dan zwanger van een 3e wonder. De start van 2021 kan voor ons niet mooier beginnen.

Dank je wel voor je reactie! Fijne dag. En geniet van je zwangerschap. ?

Terug
Bovenaan