een ongezond begin

Hallo,
Zonder te weten dat ik al 2 weken zwanger was heb ik genoten van wijn, sigaretten, heb met mijn handen in de aarde van de tuin gezeten en heb regelmatig de kattebak verschoond. Na mijn test ben ik natuurlijk direct gestopt met alles wat maar slecht kan zijn voor de baby en ben foliumzuur ed gaan slikken. Mijn vraag aan jou/jullie is, omdat dit toch in mijn achterhoofd speelt, zou het van invloed kunnen zijn op de vrucht/baby? Hoe denken jullie hierover of heb je soortgelijke meegemaakt? Alvast bedankt voor je/jullie reactie!
 
Hoi Greta,maak je geen zorgen.Toen ik het nog niet wist had ik ook behoorlijk gerookt en gedronken en nu volg ik netjes de regels.Alleen de kattenbak verschoon ik met huishoudhandschoenen,dit omdat mijn vriend vaak in het buitenland werkt.Ergens gelezen dat dit geen kwaad kan en mijn huisarts vermelde dit ook.Liefs Amy
 
Bedankt voor je reactie Amy! Ik ben nog niet bij de verloskundige geweest, dus ben heel benieuwd.

Anoniem, Of ik 4 weken zwanger ben.....hoezo? Volgens de rekenmethode van de huisarts ben ik 8 weken zwanger.Laat daar 2 weken verschil inzitten.
Hadden ze jou dan ook 8 weken verteld? Overigens ben ik nog niet bij de verloskundige geweest en dus heb ik niet meer informatie dan nu.
 
Hoi Greta, omdat je aangeeft; zonder te weten dat ik al twee weken zwanger was............Normaal gesproken weet je pas dat je zwanger bent als je al vier a vijf weken heen bent....Ik was in de veronderstelling dat je een test had gedaan en dacht dat je twee weken zwanger was...SORRY.....Maar om even op je vraag terug te komen, ik heb ook bij mijn eerste zwangerschap wel een paar wijntjes gedronken. Deed mijn test vlak na kerst, dus je raad het al. Heb er ook over in gezeten, maar niks aan de hand. Je moet natuurlijk niet overmatig gaan doen.....
Dan wordt het een ander verhaal. En foliumzuur moet je slikken tot de achtste week staat op mijn potje (van TP). Ja, wij zijn aan het oefenen voor een derde kindje..... Ik wens je veel succes. Groetjes....
 
2 maanden of 8 weken en die 2 heb ik doorelkaar gehaald :?). Het is voor ons de eerste en natuurlijk zijn we hartstikke blij. Gezien de vele do&don't lijstjes speelt het wel in mijn achterhoofd mee. De huisarts heeft ook verteld over het termijn van foliumzuur, maar toch aangeraden om het te gaan slikken (en gravitamon).

Wij hebben een tijd lang geoefend. Tijdens deze oefenperiode heb ik foliumzuur geslikt totdat ik ongesteld werd. Het slikken is na een paar menstruaties verwaterd en het gezonde leven ook. Ik dacht dat ik ongesteld was geweest, maar het was een kleine bloeding die ik zag als menstruatiebloed. En nu ben ik dus 2 maanden zwanger. Ik hoop voor jullie dat alles voorspoedig en dat je snel met nieuws komt op dit forum!
 
Hoi Greta, fijn dat je nog even mijn berichtje hebt gelezen. Het is me nu helemaal duidelijk. Hartelijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap, geniet ervan en maak je niet te veel druk. Hoop dat ik mij binnenkort ook op dit forum kan aanmelden. Groetjes, Hendrika. (dat is mijn naam dus, dat Anoniemgedoe is ook zo omslachtig).
 
Terug
Bovenaan