een ongezond begin

Ik kwam er pas na zes weken achter en was ook bang dat ik al allerlei afwijkingen had bewerkstelligd. Mijn huisarts stelde me meteen gerust en zei dat die regels meer richtlijnen zijn, zo enorm zijn de risico's nu ook weer niet. Als je het weet, moet je ze natuurlijk niet nemen, hoe klein ook, maar die paar weekjes kunnen meestal geen kwaad.
 
Je levensstijl helemaal in het begin van de zwangerschap (voor je het kunt weten, zeg maar) speelt een iets minder grote rol omdat het vruchtje eerst nog onderweg is van de eileider naar de baarmoeder. Pas tegen de tijd dat het aangesloten zit op de baarmoeder en daarmee voedingsstoffen van jou gaat opnemen, gaat het echt spelen wat je binnenkrijgt.
 
hoi Greta,

ook ik had in het begin stevig gedronken en vast ook wel Brie en Filet American gegeten etc. Het resultaat na een verder gezonde zwangerschap is een fantastische baby die nu inmiddels een leuke dreumes van 1,5 is waar niets mis mee is.
Foliumzuur staat ook bij mij tot 12 weken ( ben nu weer ruim 10 weken zwanger) groetjes Beja
 
Terug
Bovenaan