een platte achterhoofd,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

hoi meiden,,,

ik was gisteren in cb voor de deerde prik voor Maritta. alles was goed behalve iets, ze hebben gezegd dat Maritta een platte achterhoofd heeft omdat ze veel op haar rug slaapt en ik moet na een maand weer terug naar cb voor een control voor haar hoofd. ik was zo verdrietig dat ze zo iets heeft en niet mooi hoofd zou krijgen. heeft iemand ervaring met zo iets. volgende prik is pas als Maritta 11 maanden wordt, heeeeeeeeee wat leuk.

veel liefs,,,,,,,,,
Rasil,,,,,,,,,,,,
 
Dat is inderdaad het vervelende aan de rugligging, dat de kindjes een platter hoofdje kunnen krijgen.
Mijn dochter heeft een voorkeurskant (rechts) maar wisselt zelf regelmatig van ligging,dus ik hoop dat het zal meevallen.
Kunnen ze er bij jouw kindje nog wat aan veranderen of is dat nu blijvend?
Ik heb weleens gehoord dat het ook weer kan bijtrekken.
Groetjes, Claudia.
 
hoi,
dat is niet blyvend hoor!
gewoon meer op linker- en rechterzyde laten slapen,
myn oudste had dat ook,die voorkeursligging én dus een afgeplat achterhoofdje
maar nadat ik hem meer van houding had gewisseld
kwam het allemaal weer goed,
dus kop op en succes,anne
 
Hoi

Snel iets aan doen hoor want het trekt echt vanzelf niet bij.
Mijn zoon nu 2 jaar had ook een voorkeurshouding maar was al zo erg dat ie een redressie helm moest dat is zo,n helmpje heb er geen spijt van want hij heeft nu een super mooi bolletje als ik er niks aan gedaan had had ie nu een scheef kopje gehad.
Je kan bij de baby zaken zo,n kussen krijgen die heet baby sleep of een back to sleep
Succes en echt snel wat aan doen hoor!!
 
hoi

mijn zoontje had het ook maar dan een afgeplatte zijkant en na  5 maanden  fysio is het hooftje helemaal weer rond en hij  kan nu ook zelf zijn houding aan geven en draaien.
op het c.b. wilde ze ook wachten en afwachten maar dat heb ik niet gedaan ik heb gewoon een afspraak gemaakt met de huisarts en die heeft mij doorverwezen naar de kinderfysio. want als ik er mee moest wachten zou het moeilijker zijn geweest om het weer goed te krijgen.
alan had het echt heel erg want ook het hele gezichtje stond scheef en dat is nu bijna helemaal bijgetrokken en nu heeft hij een mooi koppie. alan is nu bijna 8 maanden en met 3 maanden zijn we begonnen met fysio. veel succes

groetjes kristel
 
Hoi Rasil

Wat Kristel zegt moet je zeker doen ik heb met mijn zoontje ook fysio gehad en dat heeft zeker geholpen alleen was het al zo erg dat wij hebben besloten om toch nog een helmpje te nemen.
Dus hup stap naar je huisarts en vraag een verwijsbrief voor de fysio
Succes
 
Mitch (4,5mnd ) heeft ook een afvlakking op links en een bult op rechts dus wij ook naar een othopeet hier in de USA we hebben oefeningen mee gekregen.
1. Hoofd en schouder plat op rechts leggen en 60 sec vast houden dit kan op rug
buik en zittend. dit zo'n 10 -15x per dag
2. Heel veel op zijn buik laten liggen
De afvlakking is weg na 1 maand maar de bult zit nog op de rechterkant iemand nog suggesties wat voor oefeningen we nog meer kunnen doen.
We zouden hem graag zonden helmpje willen helpen.
Want in tegenstelling tot NL is in USA de omgekeerde wereld hier word zo snel
mogelijk een helmpje aangemeten zodat ouders geen oefeningen hoeven te doen!!!!!!
Dus als iemand nog tips heeft om onze held helm vrij te houden horen we het graag
 
Ik heb ook zoveel oefeningen mee gekregen maar het hoofdje kwam toch niet echt goed
Bij ons op het cb vinden ze een helm belachelijk kan me daar echt kwaad om maken ga toch om het hoofdje van je kind, heb een vriendin die zei ook tegen mij je lijk wel gek zo,n helm nou haar zoontje heeft echt een raar hoofd en kan ook nooit kort haar want das geen gezicht.
Mijn zoon heeft ook nooit last van de helm gehad terwijl het zomer was hij had hem 23 uur per dag op tuurlijk wil je helm vrij blijven maar als er niks anders op zit..
de helm hebben ze tot dr eerste jaar op en ach dat is zo voorbij..
gr
 
Terug
Bovenaan