een platte achterhoofd,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

hoi,

mijn dochter heeft ook een redressie helm.
zij heeft ook via de fysio een kussen gekregen waar ze in op dr zij kon slapen, die kan je ook gewoon kopen bij e prenetal geloof ik.... het heeft bij mijn dochter heel veel geholpen maar helaas niet genoeg.

ik zou ook idd even naar de huisarts gaan hoor!

groetjes Carli
 
hoi,

Als je kindje echt een voorkeurshouding heeft kan een osteopaat wel eens helpen. Zodat ze vanzelf
het hoofdje weer naar links en rechts gaan draaien. Mijn oudste heb ik in kussentjes laten slapen tot
hij 3 maanden was, steeds van zij wisselen. Dat hielp goed. Deze zijn te koop bij de thuiszorg winkel maar op het CB raden ze het af ivm doorrollen op de buik. Bij mijn beide dochters heb ik ze niet meer
gebruikt, ze huilden veel en werden/worden veel rondgedragen. Het hoofdje heeft dus geen kans om af te platten.

groetjes.
 
Hallo,
Om een scheef hoofdje recht te krijgen moet je de platte kant minder belasten en de bolle kant juis meer.
De kussentjes die je bij prenatal en ook veel op marktplaats kunt kopen zijn ook ideaal,
(gebruiken we ook in het zieknhuis)
Verder heeft mijn zoontje geen last van een platte bol want hij slaapt al vanaf twee weken op zijn buik omdat hij dat veel prettiger vind dan op zijn zij of rug.
Groeten Marieke
(mv Rick 2jr en Joost 8wkn)
 
Terug
Bovenaan