Een puber, een kleuter en zwanger

Gelukkig getrouwd en een fijn een gezin met twee kinderen. Mijn zoon is al 14 heerlijk aan het puberen, terwijl mijn dochter net een paar maanden op de basisschool zit. En ik…. Ik blijk weer zwanger, praktisch onmogelijk maar toch!

Op de verjaardag van dochter in oktober dacht ik, volgens mij heb ik augustus mijn laatste menstruatie gehad. Ik was er zo niet mee bezig omdat wij, met de blaaskanker van mijn man en ik toch ook al op leeftijd met één eierstok, niet dachten nog zwanger te kunnen worden. Daarbij lette ik ook erg op en wist ik ( dacht ik ) wanneer ik vruchtbaar was.

Maargoed op de verjaardag van dochter belde ik mijn man, die haar in de ochtend naar school bracht, -wil je zo een test ophalen?-, een test? Vroeg hij? Ja, het zal wel niet maar dan weten we het zeker. De krent nam een vijf minuten test mee, maar eigenlijk direct zag je beiden lijntjes… maar toch, dat kan veranderen….

Vijf minuten is best lang…. Een kopje thee dan maar ….. naar ruim vijf minuten pakte ik de test ik vroeg aan mijn man: wat het ook is ben je wel blij? Mijn man is niet van de verrassingen dus dit antwoord kon wel heel negatief zijn. Het viel alles mee, mij maakt het niet uit zei hij oprecht.

We keken en twee strepen! Ik pakte nog even de verpakking erbij om zien of dat echt positief betekende, ja, dat was zo…

Pffff, ik was blij, verward, opgelucht, verrast…. Ik heb een puber, een kleuter en ik ben zwanger!
 
Terug
Bovenaan