Een rare vraag maar zit er zo mee! help :(

heey dames..hier angela van het november 2007 forum weer :)

Ik had even een vraagje.. sinds 20november ben ik moeder van Sam en mijn bevalling is niet echt soepel verlopen..Na zeker 2 uur persen nog geen kindje en zelf had ik al het gevoel dat het allemaal te krap was...toen kwam de vacuumpomp eraan te pas en ik heb nog nooit zo gegild van pijn en als ik er nu aan terug denk schieten nog de tranen in mijn ogen zo'n erge ervaring vond ik het.. Ik heb 3 maanden aan de zware pijnstillers gezeten omdat de pijn niet weg wou gaan en waarschijnlijk hadden ze ook nog een zenuw mee gehecht... maar nu mijn probleem hiervan:

Nu, 6 maanden later, heb ik nog steeds van die vaginale winden..'s avonds in bed bij het omdraaien, bij het opstaan van de stoel, als ik door mijn hurken ga, bij de sex vooral  enz enz. Eigenlijk dus altijd!! Ik ben zooo bang dat ze het teveel hebben opgerekt door klakkeloos een pomp erin te duwen (die er trouwens ook eerst niet in wou) Hij is er met grof geweld in geduwd en mijn vermoeden is dat ze het goed hebben vergald voor me daar beneden! Ik ben pas 22 en voel me nu al zo oud door dit gekke kwaaltje.. Schaam me als er visite is om op te staan van de bank!!   mijn vriend lacht er soms samen met me om (wel soms de lol ervan inzien natuurlijk)  en die zit er totaal niet mee maar ik zelf meestal wel...

Wie heeft hier nog meer last van of weet hoe dit komt? ik probeer t eerst via deze weg en als niemand het weet moet ik helaas toch de dokter erbij halen!

Bedankt dat jullie dit wilde lezen en hoop dat jullie me kunnen helpen..
Gr angela

He Angela!

Kan het zo zijn dat je bekkenbodemspier nog niet helemaal in orde is? Ik had er wel last van tijdens de zwangerschap en moest goed oefenen om de spier onder controle te houden. Ook nu is-ie nog neit optimaal, terwijl ik met een keizersnee ben bevallen!
Ik zou er anders even mee naar de dokter gaan (ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan ), misschien heeft die een oplossing?
Sterkte!
Groetjes,

Nathalie
trotse mama van Maaike (28-09-2007)

He joh,
Dat is echt heel naar wat je daar allemaal schrijft. Als ik jou was zou ik zeker even langs gaan bij de dokter. Ik denk dat het wel op te lossen is, inderdaad met oefeningen voor de bekkenbodemspier. Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook niet zoveel aandacht er aan besteed. Na de bevalling had ik ook het idee dat het daar onder nooit meer goed kwam, dat het een ravage was. Kon ook mijn plas niet goed ophouden. Ben toen begonnen om elke keer als ik ergens moest wachten mijn bb-spier te trainen en dat hielp. ik maakte innerlijk dan die beweging die je doet om je plas op te houden en liet die daarna weer los, net zo lang totdat ik niet meer hoefde te wachten (bijv. in de rij voor de kassa). En het hielp.
Daarna ben ik nog drie keer bevallen, maar heb altijd mijn bb-spier tijdens de zwangerschap goed getraind. Probeer het in ieder geval, kwaad kan het niet en ik hoop dat het helpt.
Groetjes,
Ivy

Hoi Angela,

hè wat een nare ervaring is dat voor je geweest! Lang leve de reguliere artsen: eerst doen, dan denken. Ik heb zelf op de IC gelegen en de behandeling van de artsen daar is ook mij niet in de kouwe kleren gaan zitten.
Ikzelf heb bekkeninstabiliteit en ben daarvoor onder behandeling bij de bekkenbodem fysiotherapeut en de chiropractor (kijk voor adressen in jouw buurt in je telefoonboek of zoek op internet). Voor beiden heb je tegenwoordig geen verwijzing meer nodig. Dankzij hun hulp heb ik minder pijn en kan ik beter lopen.
Het kan best zijn, dat jij te erg opgerekt bent, of dat er banden zijn gescheurd tijdens je bevalling. Wat dat betreft zou ik een verwijzing vragen naar een gynaecoloog / uroloog. Die kan het beste beoordelen wat er in jouw situatie nodig is.

Heel veel sterkte!

Marijon

Beste Angela,
wat een vervelend probleem voor je! Ook ik ben met de vacuum bevallen, en het inbrengen van de cup was inderdaad geen pretje... Gelukkig is het bij mij verder redelijk netjes gegaan en ben ik super goed gehecht. Voor mij niet een dergelijk probleem dus... Wat ik wel zou willen adviseren, is om toch naar de huisarts te gaan. Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan, maar huisartsen zijn wel wat gewend hoor, die kijken écht niet op van jouw verhaal. Je zult zien dat het je op zal luchten, zeker als je goede adviezen over bekkenbodem oefeningen kunt krijgen.
Ik denk inderdaad dat oefeningen je wel kunnen helpen (voor zover te beoordelen natuurlijk, via internet ).

Hopelijk helpen de steunbetuigingen hier je om toch naar je huisarts te gaan.

Sterkte en succes!

Mandarijn

Hoi Angela,

Wat een vervelende ervaring. Ik ben ook 20 november bevallen. wel een iets betere ervaring, maar heb nu ook nog steeds dat die bekkenbodem spieren niet helemaal terug op het oude niveau zijn. Ze zeggen niet voor niets 9 maanden op en  9 maanden af. Iereen verwacht dat zodra je weer gaat werken alles weer normaal is, maar dat is echt niet zo.  
Heb tijdens en 1 keer na de zwangerschap cesar therapie gehad en veel tips en trucs gehad voor de bekkenbodem spieren. Nu is mij geadviseerd om pilates te gaan doen (heb veel last van mijn rug), dit schijnt goed te zijn voor de buik en bekkenbodem spieren (moet me nog wel opgeven).
Een bezoekje aan de huisarts kan geen kwaad, veel succes ermee.

groeten, Kabo

Dag Angela,

wat vreselijk voor je, kan me goed voorstellen dat je er onzeker van wordt en er van baalt!
Zelf heb ik een soortgelijke ervaring.
2x Ben ik naar de sauna geweest en iedere keer als ik het zwembad uitstapte kwam er nog een  straal water uit mijn vagina.
Dat is bij de lange na niet zo hinderlijk als dat van jou en ik heb ook geen vaciumpomp in me gehad, maar hier door kan ik je een klein beetje volgen. Komt dit ooit goed denk je dan.
Net als de dames zeggen zou ik toch even langs de huisarts gaan ook al zie je daar tegenop. Misschien kan je een verwijsbrief krijgen voor bijv. mensendick zonder dat je in te veel woorden hoeft te vertellen wat je dan wel allemaal niet hebt.
Sterkte, ik voel met je mee.

Groetjes

bedankt voor jullie reacties :) Ik moet idd gwn de stap zetten om naar de dokter te gaan want dit zal hij wel vaker gezien hebben.

Ik hoop dat t ooit toch over gaat en trouwens...over dat straaltje water na de sauna...dat heb ik in t zwembad..ik pers altijd net voordat ik eruit ga even al t water eruit omdat ik bang ben dat t anders opvalt :p

ach,..bevallen heeft dus soms consequenties maar we hebben er wat moois voor terug en dat vergeet ik niet hoor al kan ik nu wel zeuren :)

Groetjes angela

Terug
Bovenaan