Een rijmende naam.. Teus de Heus.. Kan dat?

Hoe dan ook zijn kinderen meedogenloos. Als juf merk ik dat kinderen altijd wel een reden vinden om te pesten. Is het niet de naam, dan is het wel het uiterlijk of iets dergelijks. Dus waarom laat je anderen bepalen wat jij moet kiezen. Als jullie het een mooie naam vinden, boeien. Gewoon doen waar je hart ligt, anders krijg je spijt. En geloof me, er zijn ergere namen op de wereld. 
Als bijna moeder zou ik niet doen maar dat komt meer omdat ik de naam niet mooi vind. Succes.
 
Ik zou het wel doen!! Ik vind het wel tot klinken. Ik hou ervan als de voornaam dezelfde klanken heeft als de achternaam. Ze vinden altijd wel iets.. zou je er Teun van maken; geef Teun toch een dreun! Of Ties; Ties ruikt naar pies
Tja... zou hou je geen naam meer over toch?
 
lekker doen wat jullie mooi vinden! 
 
Ik vind dat het wel kan. Ja hij gaat er opmerkingen over krijgen, maar hoezo is dat altijd erg? Ik heet zelf Tessel en al mijn hele leven is dat voor sommigen reden om te 'pesten'. Je leert hier vanzelf wel mee omgaan.
 
Wij hebben heel bewust gekozen voor een naam die niet zou kunnen rijmen op iets. Wij zijn allebei gepest met onze naam. Verschrikkelijk vond ik het dat mijn ouders het zo makkelijk hadden gemaakt. Neem van mij aan dat dit de makkelijkste weg is voor kinderen als je je zoon zo noemt. Maar ik geef je gelijk als je zegt dat als jij deze naam mooi vind dat je het dan moet doen. Aan de andere kant, jij kiest de naam, hij niet. En hij loopt er zijn hele leven mee rond. Succes met de keuze maken!
 
Pesten kun je niet altijd voorkomen. Ook bij andere “normale” namen niet. Mijn zusjes heten Diana en Raquel en hier werd altijd Diana pyjama banana van gemaakt of Raquel ga naar de hel. Dat soort dingen.
Als je twijfelt dan doe je Teus als 2e naam?
Groetjes
 
Terug
Bovenaan