Een tip !!

Althans ik vind het een goeie tip.
Gister moest mijn zoontje voor zijn eerste prikjes naar het CB.
Dat was allemaal goed gegaan alleen kreeg hij s'avonds veel last van zijn prikjes en was dus bang om te gaan slapen.
Nu was ik vanmorgen bij de HA ( ik blijk last te hebben van de babyblues)en de gaf mij de tip om de volgende keer als Kyano weer voor zijn prikje moet om hem dan van te voren een zetpilletje te geven.
Het kan totaal geen kwaad en die kleine heeft na de prikjes dus nergens last van.
Dus ook geen koorst of pijn in zijn beentjes.
En aangezien mijn HA altijd de juiste conclusie steld ga ik zeker deze tip gebruiken.
En misschien jullie dus ook...

Ow ja nog een tipje. Neem als je naar het CB moet voor prikjes een ijskoud washandje mee.
Na de prikjes er even ophouden dat stopt de zwelling en zorgt dan voor een betere doorbloeding

Groetjes
Jolanda

hallo,dat is inderdaad een goeie tip,maar nu zag ik bij kruidvat zetpillen liggen die vanaf 3 maanden te gebruiken zijn,als anouk de prikjes krijgt is ze dat nog niet.anouk is dan 10 weken.of zijn er nog andere zetpillen voor jongere baby,s??de washandjes neem ik zeker mee,dat heb ik vaker gehoord.
groetjes petra   mama van anouk

hallo,dat is inderdaad een goeie tip,maar nu zag ik bij kruidvat zetpillen liggen die vanaf 3 maanden te gebruiken zijn,als anouk de prikjes krijgt is ze dat nog niet.anouk is dan 10 weken.of zijn er nog andere zetpillen voor jongere baby,s??de washandjes neem ik zeker mee,dat heb ik vaker gehoord.
groetjes petra   mama van anouk

hoi hoi,

ik heb van de da drogist het advies gekregen om homeopatische zetpilletjes te gebruiken die zijn wel vanaf de geboorte, ze heten viburcol...ook voor tandjes kiezen en oorpijn..

groetjes mascha

je kan de zetpil door de helft snijden
over de lengte dan.
En dan kun je ze gewoon gebruiken ook onde de 3 maanden dus
en als ze dan 3 maanden zijn kun je gewoon een hele gebruiken

groetjes
jolanda

hoi,

bij de apotheek kan je paracetamolzetpillen kopen van 60 mg. Stijn heeft vandaag zijn eerste prikjes gehad, maar omdat hij al zwaarder is dan 5.5 kilo   (hij woog 6.845 gram en was gisteren negen weken)) mag hij al wel de paracetamol van 120 mg.

Groetjes van Marloes

Hoi,

Op het cb bij ons adviseren ze juist om niets te geven van te voren omdat je dan niet goed kunt zien hoe je kindje reageert op de inentingen.
Pas als je kindje last krijgt (koorts of pijn)  adviseren ze een zetpil te geven.

Ook het washandje raden ze hier juist af.
Het werkt inderdaad goed tegen de zwelling maar het werkt juist averrechts op de doorbloeding,de vloeistof van de inenting schijnt zich minder goed te verspreiden door de kou,  ga maar na bij het hielprikje, daarbij krijgt je kindje van tevoren soms een warme kruik en wrijft de verloskundige de hieltjes warm voor de doorbloeding.

Ik gebruikte bij mijn oudste ook een koud washandje maar ben nu overgestapt op een homeopatisch smeersel (gewoon bij de drogist te krijgen) tegen blauwe plekken en zwellingen. Dat werkt ook prima

Overigens   moet ieder maar voor zich weten uiteraard, elke kindje is anders en wij mama's weten zelf wel wat voor ons beebje werkt.

groetjes van Linda, mama van 3 inmiddels

Hoi,

Ik kreeg van het bureau de tip om 2,5 uur na de inenting een zetpil te geven, omdat je dan de piek van de verhoging voor bent.
Ik kreeg deze tip omdat Umut de eerste keer koorts kreeg van zijn inenting.
Ik heb toen een halve zetpil gegeven en nu hij drie maanden is mag hij een hele.
Groetjes Anneke

Terug
Bovenaan