Een tweede kindje

<p>Hi mama’s! <br /><br /></p><p>Hier een jonge mama van 23 met een dochtertje van 3,5 maand. Ik hoor heel graag ervaringen van moeders met twee kindjes onder de twee. Ik zou namelijk heel snel weer een tweede kindje willen. Met heel snel bedoel ik dat ik hoop rond de tijd dat mijn eerst 8/9 maanden is, weer te gaan proberen.</p><p>veel zullen denken: waarom de haast? Maar ik geniet enorm van de kleine. Wij hebben onze zaken ook goed op orde, denk aan een mooi groot huis, financieel  zouden we het ook moeten redden en daarnaast gaat de relatie ook geweldig. Het lijkt mij ontzettend leuk voor mijn dochtertje om een broertje of zusje te hebben die echt heel dichtbij qua leeftijd is. Ik vraag mij alleen af hoe die ervaring is geweest bij jullie! </p>

Ik wilde ook graag anderhalf jaar ertussen. Je moet dan wel rekening houden met een duowagen, veel luiers, een 2e die mogelijk nog niet zo goed loopt.. maarja op lange termijn ook veel voordelen dacht ik! En wat het willen betreft, mede door een miskraam duurde het opnieuw zwanger worden bijna een jaar. Echt maakbaar is het dus ook niet. Als jij het ziet zitten, lekker doen!

Ik zou vooral letten op je lichaam. Advies is idd 9 maanden de tijd nemen om echt te herstellen. Als het daarna weer goed voelt, dan zou ik er voor gaan. Ik moest er zelf de eerste anderhalf jaar niet aan denken, ook door een pittige bevalling. Na die anderhalf jaar kwamen ineens de kriebels en wist ik dat ik er weer klaar voor was. Dus luister naar je gevoel zou ik zeggen!

heel erg bedankt voor het delen van jullie mening! Inderdaad moet ik dan ook geluk hebben dat ik zwanger raak, maar het gaat mij erom dat ik het dan ga proberen:) 
ik was namelijk zwanger van een tweeling alleen ben ik eentje verloren. Ik weet niet of ik mede daardoor al zo snel een tweede wil. Het zal in ieder geval niet makkelijk worden haal ik uit jullie verhalen haha, maar het is het op de langere termijn zeker waard! 

Ik ben ook een jonge mama? bij de eerste was ik 21 en ik wilde ook graag snel nog een tweede kindje. Dat is ietsjd anders gelopen maar ik ben er nu heel erg blij mee. Ik ben nog net geen 23 als de tweede komt, er al 22 maanden tussen onze kindjes zitten. 
De voordelen die ik nu vooral zie zijn; ik jeb echt 100% en met volle aandacht kunnen genieten van ons 1ste kindje, ze wordt al wat zelfstandiger, ze loopt nu goed en dit alles word straks alleen nog maar meer. 
Wat ik ook super vind is dat we straks duidelijk 1 oudste kindje en 1 jongste kindhe hebben maar dat ze ook heel leuk met elkaar kunnen spelen omdat hun belevingswerelden nog een beetje hetzelfde zijn :)
Succes?

Voor je lichaam is het trouwens het beste om tot 9 maanden na de bevallinh rustig aan te doen. Maar als het daarna goed voelt (geestelijk en lichamelijk) zou ik er 100% voor gaan!?

Hier 21 maanden leeftijdsverschil tussen mn dochters en het is HEERLIJK! Maar óók keihard werken, dat eerste jaar. Nu zijn ze 3 jaar en 16 maanden en alles wordt zoveel makkelijker, ik ben blij dat het eerste jaar met 2 kids erop zit... Maar nu hebben ze zó veel aan elkaar! Ze spelen samen, hebben dezelfde interesses en t is echt leuk. Dat eerste jaar is gewoon even overleven met 2 ritmes, flesjes, slaaptijden, gebroken nachten en heel veel luiers. Maar daarna is het zooooo leuk!!!

Hier 21 maanden leeftijdsverschil tussen mn dochters en het is HEERLIJK! Maar óók keihard werken, dat eerste jaar. Nu zijn ze 3 jaar en 16 maanden en alles wordt zoveel makkelijker, ik ben blij dat het eerste jaar met 2 kids erop zit... Maar nu hebben ze zó veel aan elkaar! Ze spelen samen, hebben dezelfde interesses en t is echt leuk. Dat eerste jaar is gewoon even overleven met 2 ritmes, flesjes, slaaptijden, gebroken nachten en heel veel luiers. Maar daarna is het zooooo leuk!!!

Terug
Bovenaan