Een tweede kindje

Hier ook 21 maanden verschil tussen onze twee jongens. De jongste is pad 8 weken dus echt veel hebben ze nog niet aan elkaar maar ik denk dat het op termijn wel heel keuk voor ze is. Qua zwangerschap was het wel een stuk zwaarder, de oudste liep pas bij 19,5e maand en moest dus nog veel getild worden. Voordeel is wel dat hij nog lange dutjes deed en ik dus s middags ook heerlijk mijn rust kon pakken. Ook ben je nog wat meer aan dat newborn ritme gewend.

Hier 1.5 jaar tussen de 2 jongens .
Ik wilde ze ook snel achter mekaar.
Ik vond de zwangerschap een stuk zwaarder met z'n kleine dreumes erbij . Merkte ook dat m'n lichaam toen ik zwanger was nog lang niet was herstelt van de vorige zwangerschap. 
Verder vond ik de 1e weekjes maandjes vrij zwaar m het is echt even een patroon en schema zoeken . En daar gaat veel tijd en energie in zitten .
Nu de jongste 7 maanden is en de oudste 2 . Vind ik het steeds makkelijker worden. 
En wat geniet ik toch van die 2 . 

Jaaa Liesle.. mijn oudste liep ook pas met 18.5 maand en op t eind was ik dat zó beu. Steeds met mn dikke buik mn zware dreumes sjouwen..
De jongste liep al met 12 maanden, bizar verschil! 
Zwangerschap vond ik de 2e keer ook echt zwaarder en verlof is ook geen echt verlof als je 24/7 een dreumes in huis hebt.. voordeel vond ik dat ze idd nog heerlijk een middagdutje deed van 2 uur lang en dan ging ik vaak ook slapen. Als ze ouder worden is dat middagdutje voorbij en kun je zelf niet meer slapen overdag. 

Jaaa Liesle.. mijn oudste liep ook pas met 18.5 maand en op t eind was ik dat zó beu. Steeds met mn dikke buik mn zware dreumes sjouwen..
De jongste liep al met 12 maanden, bizar verschil! 
Zwangerschap vond ik de 2e keer ook echt zwaarder en verlof is ook geen echt verlof als je 24/7 een dreumes in huis hebt.. voordeel vond ik dat ze idd nog heerlijk een middagdutje deed van 2 uur lang en dan ging ik vaak ook slapen. Als ze ouder worden is dat middagdutje voorbij en kun je zelf niet meer slapen overdag. 

hoi!
hier 18 maanden verschil!
en oh wat is het leuk.. maar oh wat is het zwaar!!
Als eerst is je zwangerschap zwaarder. je dochter loopt waarschijnlijk nog niet. dus denk aan optillen constant trap op/af. luiers verschonen.. regelmatig ziek/verkouden slechte nachten. Maar .. je kan slapen als zij slaapt.  bij een ouder kind zonder middagdutje heb je dit niet. 
ook als de tweede er is, zal je eerste nog veel zorg nodig hebben. Dus soms voelt het óf je moet kiezen als ze allebei tegelijk  wat nodig hebben.
verder heb je wat dingen dubbel nodig. denk aan een duokar/ luiers mss 2 ledikanten ipv dat de kamer doorschuift naar het volgende kindje. 
maar.. na een jaar/anderhalf.. dan is de interactie tussen die twee zo leuk!!  hier slapen ze zelfs samen op één kamer.
als je kort kids kort op elkaar krijgt is het voor hen heel leuk.. en voor de ouders echt soms afzien? Als er iets langer tussen zit kan ik mij voorstellen dat het iets rustiger voor je zelf is.

maar goed..  je weet sowieso niet hoe het loopt. 

Terug
Bovenaan