Een tweede kindje?

Leuk dat jullie nadenken over een tweede! Ik wilde er niet 2 snel na elkaar, maar ook niet superlang ertussen. Gevoelsmatig vond ik 2,5 jaar het mooist. Daar vandaan bedachten we dat tussen 2 en 3 mooi is, je weet maar nooit of het in 1x goed gaat of dat je lang moet wachten. Vanaf daar teruggerekend en toen kwamen we tot de conclusie dat we gelijk al konden beginnen haha (op het moment dat we het erover hadden). Het ging nu een stuk vlotter dan bij de eerste. Inmiddels 7 weken zwanger en als alles goed mag gaan zit er straks iets van 2 jaar en 2 maanden tussen.
 
Hoi! Goed dat het weer begint te kriebelen toch! Fijn gevoel ?
Wij wilden rond de 18 maanden beginnen met proberen. Maar op 15 maanden bleek ik zwanger te zijn, spontaan. Hartstikke leuk cadeautje waar we allebei erg blij mee zijn. We hebben het steeds met condooms gedaan in de 'risicoperiode'  maar blijkbaar verkeerd gerekend die maand. 
 
Dankjulliewel voor het delen van jullie ervaringen! Dat helpt, vooral de herkenning is erg fijn.
Mijn man en ik hebben het erover gehad, de richtlijn wordt dat we beginnen tegen de tijd dat onze zoon 2 wordt. Het is nu af en toe al pittig genoeg, laat staan dat je zwanger bent of nog een tweede kindje hebt.
We zijn nog niet begonnen, maar wie weet!
 
Ik denk niet dat iemand dat hier voor jullie kan zeggen wanneer de tijdrijp is.
Volg je gevoel !
Ik had na mijn 1e bevalling na 3 maanden alweer klapperende eierstokken terwijl mijn man ook even wilde wachten en als de oudste 1 jaar was dan weer beginnen . Uiteindelijk hebben wij daar een middenweg in gevonden en ben ik met 9 maanden. weer zwanger geraakt .
Nu is de jongste 1.5 en zijn wij net begonnen voor een 3e.
Ook iets wat mijn man niet wilden. Maar omdat mijn wens zo groot is gaan we er toch voor met als voorwaarde geen 4e?
Neem de tijd. En zorg dat jullie er allebei klaar voor zijn 
 
niet te bang voor zijn, je weet nooit wat er met de oudste gebeurt;) Mijn dochter was op 3 dagen na 2 toen haar broertje werd geboren. Tot de dag voor de geboorte was ze elke ochtend tussen 5:30 en 6 wakker, baby is ‘s nachts om 2 uur geboren, dochter werd pas 9u wakker en slaapt sindsdien altijd minimaal tot half 8. Hooguit soms om 7u al wakker en in bed aan kletsen/zingen, zonder dat onze dag moet beginnen. Ook valt leeftijdsverschil me erg mee, de dagen vliegen voorbij en inmiddels zijn ze 6 maanden en 2,5. Dikke maatjes!
 
Hier 21 maanden verschil tussen onze dochters en vind het heerlijk!
Nooit hoeven kijken naar schooltijden enz dus alle tijd om hele dagen aan te keutelen, nog steeds allebei een middagdutje dus sowieso 2 uurtje voor mezelf.
Nu zijn ze 3 jaar en 15 maanden en nog steeds heerlijk!
Vind de vooroordelen van weinig leeftijdsverschil vaak zo overdreven. Het is niet altijd zo dat ze weinig schelen het zwaar is het kan ook juist makkelijk zijn en het is ook maar net hoe zwaar jezelf alles maakt.
 
Vorig jaar zomer 5 maanden na bevalling onverwachts zwanger. En is uiteindelijk overleden met 9 weken. Toen was me dochter 5 maanden. Samen een mooi herinnering gemaakt, bleek ik december 2020 op nieuw zwanger. En dit verliep helemaal goed, me dochter was elke dag met me buik bezig. Afgelopen september bevallen van onze 2. Leeftijd is tussen de bijde is 20 maanden en me oudste geeft elke dag knuffel voor ze weg gaat, en als ze thuis komt. Het is wel even goede draai vinden, als je die een keer hebt gaat het heel erg makkelijk met 2 jonge kindjes. Inmiddels is me jongste volgende maand 4 maanden en de ouders 2 jaar.
 
Wat mooi om te lezen, ik vind het ook heel herkenbaar. Ben ook gezegend met 2 kleintjes met 11 en een paar dagen ertussen. Bijna een tweeling! Pittig maar zo mooi.
 
Terug
Bovenaan