Een tweede wondertje (?)

A

Anoniem

Guest
Ik ben nu twee keer zwanger geweest, de eerste zwangerschap is helaas misgegaan en ben ik met 30 weken bevallen van een zoontje (overleden) en na 9 maanden mocht ik nog een keer het wonder van een zwangerschap meemaken!Dit keer verliep de zwangerschap super en ben ik oktober bevallen van onze gezonde zoon....wat een geluk!

nu willen we heel graag in oktober gaan voor nog een kindje....vind het super spannend, maar eigenlijk ook een beetje eng...?!Is het niet te snel?kunnen we dit wel aan?mijn vriend is bang van het ene kind meer te houden dan van het andere....pffff nu al zo onzeker dus.
zijn er nog meer vrouwen die voor een tweede gaan?of mama's die er twee hebben?hoe is dat om twee kindjes(eventueel dicht op elkaar) te hebben?ook praktisch gezien?

Groetjes en een fijne avond!

Wij gaan ook voor ons tweede kindje.. Mijn zoon heeft een erg slechte start gehad en is 8min lang gereanimeerd..
ik moet zeggen dat ik er nu iets meer rust mee heb en het gewoon dikke vette pech is geweest dat het ons is overkomen..
Mijn zoon zal altijd een speciaaltje blijven maar ik zou even veel van nummer 2 houden als van me zoon

oh das ook heftig zeg!heeft je zoontje er iets aan overgehouden?en how oud is ie?
vind je het geen 'spannend' idee dat je misschien straks 2 kindjes heb?
zijn jullie al lang bezig voor een tweede?

Heftig is het zeker het blijft moeilijk om er aan te denken. foto's kijken van de eerste week blijft moeilijk.

Mijn zoon heeft de artsen voor raadsels gezet theoretisch gezien zou hij er iets aan over hebben moeten houden maar hij heeft bewezen dat hij een ontzettende vechter is en dat hij zelfs met veel dingen voorloopt en het is nu een gezonde bink van bijna 17maand ontzettend lief zelfstandig en leergierig kletst je de oren van de kop en heeft op zijn tijd de typische dreumes streken..
27augustus hopen we de laatste controle te hebben bij zijn kinderarts. En dat we dan eindelijk het hoofdstukje ziekenhuis kunnen afsluiten.

Spannend blijft het wel wij hebben bij voorbaat al besloten dat we geen thuis bevalling doen en het liefs zou ik de laatste controles in het ziekenhuis willen maar dat is iets wat we dan op tafel moeten leggen..

We zijn nu met de eerste ronde bezig dus nog echte groentjes de nod staat op +- 30aug (heb de laatste maanden verschillende cyclus lengtes gehad met me spiraaltje)

mijn oudste is net zo oud als het zoontje van dromertje. Mijn zoontje heeft de eerste week heel slecht gelegen van een onbekende infectie. Zijn suiker was heel laag en hij zou ook een hersenbeschadiging op hebben kunnen lopen. Dat is niet gebeurd en is een heerlijk kereltje die erg vooruit loopt met zijn ontwikkeling. Inmiddels ben ik voor de 2e keer moeder geworden. Ze schelen precies 14 maanden. Hoewel we nu met reflux en een allergie tobben, heb ik nu mijn ritme met de jongens gevonden. Het is best even pittig, maar ook dubbel genieten. Ik ben bewust in het ziekenhuis onder controle geweest en daar bevallen.

Ik had zelf de angst dat ik van een tweede niet zoveel kon houden als van mijn oudste. Maar je liefde verdubbeld gewoon. Ik hou nog net zoveel van mijn oudste. En van de 2e net zoveel als van de eerste.
Het is ook heerlijk hoe de oudste er mee omgaat.

ik hoor hier niet meer op dit forum thuis voorlopig, maar kijk nog graag mee.

Hoi!
Ik ben er net achter dat ik zwanger ben van nummer drie! Bij mijn kinderen zit alleen telkens 3+ jaar. Hoewel het vast veel voordelen heeft om je kids snel achter elkaar te krijgen vind ik het leeftijdsverschil dat mijn kids hebben perfect! Op deze manier zitten de oudste op school tegen de tijd dat er weer een baby bijkomt. Dat geeft rust en wat meer tijd voor de baby, maar nu zit ik natuurlijk we'll met het ophalen van de kids met een baby.. Alles heeft voor en nadelen.
Maar het houden van... Elk kind Is anders en ik hou op een andere manier van mijn twee boys, maar wel evenveel! En van nr drie zal ik ook wel weer anders, maar evenveel houden ;-)
Een kind blijft elke keer weer spannend, maar ook een van de mooiste ervaringen die er is!!!

Liefs,

@ nica , zwanger van de 3e!gefeliciteerd!tja ik weet ook niet hoeveel leeftijdsverschil het 'beste' is...ik had ook eigenlijk niet verwacht dat ik zo snel al weer toe zou zijn aan een 2e, het heeft denk ik meer met gevoel te maken.(eerst maar es zien of het ons uberhaupt wel gegund is een 2e).

@ supertje , Ik kan me goed voorstellen dat je de angst had om van de oudste meer te houden....de liefde voor een kindje is ook zo intens, maar heerlijk als dat verdubbeld word :)

Zijn jullie ook nog praktische 'problemen' tegengekomen met 2 kids?

@dromertje , ik ben nu met de laatste strip van de pil bezig dus daarna kan het echte werk gaan beginnen ;-) maar goed op de eerste zwangerschap heb ik dik 1 1/2 jaar moeten wachten en de 2e 3 maanden...dus ben benieuwd!

fijne dag!

Terug
Bovenaan