Een tweede?

A

Anoniem

Guest
Ik vind de keuze best moeilijk. De oudste is nu bijna 1,5.
Kan een kindje 9 maanden (+ klus maanden) goed lopen of moet je een duowagen aanschaffen of los je dat nog anders op...
Tegelijkertijd vind ik een baby erg leuk en lijkt het mij ook weer leuk ook mijn man, maar we genieten ook ontzettend van ons kindje alleen. Je kunt nu nog gaan en staan waar je wil want met 1 is dat toch gemakkelijker dan met 2 denk ik.
Hoe denken jullie daarover?

hoi

mijn dochter was 2 jaar en 10 maand toen jens kwam, we hadden voor haar zo'n kiddyboard achterop de kinderwagen, was ideaal, maar heb het niet heel lang gebruikt,
ze kon goed lopen, maar jou kindje is wat jonger als er nu een 2e komt, maar een duowagen, tja, ik zou voor een plankje gaan.

tja de keus wel of geen 2e is en blijft moeilijk, mijn eerste heeft 7 maanden non stop gehuild, ik kreeg een depressie, en zei, noooooooit geen 2e, tot het huilen over ging en ik weer beter was, we verhuisde toen ook terug naar onze geboorte plaats, waar we alles en iedereen hadden wonen, dus toen ging mn knop om, ik wou wel graag een 2e,
helaas de 2e hebben we 17 maanden lang ziekenhuis in en uit gelopen, huilen, ziek ziek en ziek.....hij is nu 19 maanden en het gaat u wat beter.
maar ondanks alles ben ik heel blij dat ik 2 kids heb, ze spelen erg veel al samen, hebben erg veel lol samen,
wij zitten nu met de grote vraag, wel of geen 3e, maar denk dat dat niet gaat gebeuren, als we weer een kindje krijgen wat tobt met gezondheid, trekken we dit echt niet meer,

dus ja als ik jou was , ik zou wel voor een 2e gaan, ze hebben erg veel aan elkaar,
en wij moeten erg vaak lachen om de 2 kids, zo leuk hebben ze het samen

groetjes riana

Hoi Rianne,
Ja het lijkt ons nog steeds erg leuk, we moeten nog steeds besluiten. Ik ben zelf 25 wat betekent dat ik nog alle tijd heb voor een tweede en evt. meer. Alleen weinig leeftijdsverschil is natuurlijk ook erg leuk. Mijn kindje is deze maand precies ander half jaar.
Dus het klopt dat zij wat jonger is dan die van jou. Tegen die tijd dat het zover is, moeten we maar kijken of het een staplankje wordt of een duowagen.
Als mijn man erbij is kan ze in de buggy en anders op het sta plankje. En mocht het nog niet zo goed lijken kunnen we een duowagen aanschaffen.
Samen spelen zal inderdaad voor hele mooie momenten zorgen! Dat geloof ik direct.
Wat vervelend dat jullie 2de kindje zo ziek was. Maar dat zegt niets over een derde.
Veel succes met jullie keuze.
Groeten van mij.

klopt helemaal zegt niks over een derde
maar ik ben bang dat ik het zelf niet meer ga redden
geestelijk maar ook lichamelijk
maar ja het zwanger zijn en zo'n klein babytje is zooooo lief en leuk
maar wie weet zeggen we over een paar maanden ineens we gaan dr wel voor

Hoi hoi,

Ik en mijn man vonden de keuze ook erg moeilijk om voor een tweede te gaan, ook omdat we zo jong zijn. Toch ben ik nu 6 weken zwanger van de tweede en dit was een bewuste keus. We vonden het leeftijdsverschil ook wel wat uitmaken en ondanks dat we beide 19 zijn, hebben we in november een huis en sowieso een goede baan. Mijn zoontje is ook 18 maanden en die kan heel goed lopen. Dus ik koop denk ik geen spullen voor bij de wagen enzo. En anders zien we het wel als de tweede er is!

Groetjes Kayleigh

Wij hadden al heel snel zoiets van een tweede leuk!! Maar dan ga je twijfelen. Vooral over practische dingen; is hij dan al zindelijk of moet ik twee kinderen verschonen, slaapt hij dan al in een groter bed, want ik  zie het niet zo zitten om met  twee ledikantjes en twee commodes enzo te hebben. Ook de kinderwagen komt voorbij, Rafael (ook bijna 1 1/2)  loopt nu al zo goed als we 9 maanden verder zijn zit ie vast niet meer zoveel in de wagen, dus lijkt zo'n kiddyboard me  wel een oplossing.

Je moet eigenlijk gewoon je hart volgen en niet alleen naar je hoofd luisteren.

Een tweede zwangerschap lijkt me toch wel helemaal geweldig en met een klein leeftijdsverschil trekken ze wel veel samen op. Volgens mijn man dan, hij komt uit een gezin van 8 kinderen, waar ze bijna  allemaal geen twee jaar schelen en dat vond hij geweldig.
Deze maand hebben wij dus (vooral ik eigenlijk) de knoop door gehakt en laten de condooms in het nachtkastje liggen. Ik kan nu alleen niet wachten om zwanger te zijn. Ach  wachten is toch niet mijn sterkste punt, maar ik moet wel.(haha goed om mijn geduld te oefenen)

Ik zou zeggen ga ervoor meid! Over  minimaal  negen maanden kan je kleintje al zoveel meer. En je bent niet de enigste. Als andere moeders het kunnen, komt het bij jou ook wel goed.

Liefs,

Hallo,

Ik ben 25 jaar en mijn oudste is van 21 maart 2007 (1.5 jaar) en heb nu een kleine van 6 april 2008 ( 5maanden). Ik heb dus wel als tip gekregen om een duo wagen aan te schaffen i.v.m. het feit dat mijn kleine nog niet kon lopen. Nu inmiddels wel maar ze vind het nog altijd fijn in de kinderwagen. Daarnaast heb ik ook mijn oude kinderwagen bewaart voor als de oudste straks niet meer in de wagen wil zitten. Dan doe ik de duo weg en schaf ik een kiddyboard aan. Twee van die jonge meiden, het is erg druk, maar denk straks ook aan de tijd dat ze heel veel aan elkaar zullen hebben.

Groetjes joyce

Hoi,

wij hebben een tweeling van 1,5 jaar. Toen ze nog maar net geboren waren, had ik al zoiets van ik wil er nog een. De tweeling is met een keizersnede geboren, dus kregen we het advies om een jaar te wachten. Al voor het einde van het eerste jaar kriebelde het al. Ondertussen ben ik 15 weken zwanger en de tweeling zal twee jaar + 1 maand zijn als nummer drie geboren wordt.

Het zal ongetwijfeld druk worden, maar dat zei men ook al toen men hoorde dat we een tweeling kregen. Het is maar hoe druk je maakt.

Natuurlijk zijn er wel praktische zaken. We hebben een duowagen en twee losse buggy's. Dus we kunnen met z'n allen er makkelijk op uit. Als ik alleen ben, zal er eentje op een kiddyboard moeten of gaan lopen. Of we gebruiken in het begin de draagzak voor de kleinste.

Er moet wel een iets grotere auto komen, om alle kinderstoelen erin te krijgen. De tweeling krijgt komende winter grotere bedden, hopelijk gaat dat goed.

Ik kijk erg uit naar de geboorte van nummer drie, maar zwanger zijn vind ik ook geweldig. Maar zo'n klein hummeltje (hoewel nummer drie lang niet zo klein zal zijn als de te vroeg geboren tweeling)..... zucht.... ik word al week van binnen als ik ons kleinste neefje zie op de foto (die is nu vier dagen oud).

groetjes,
Martine

Terug
Bovenaan