Een tweede?

Hoi hoi,

Wat mij opvalt is dat jullie soms wel heel erg nadenken bij een tweede/derde kind.
Wat maakt dat uit dat je 2 kinderbedjes hebt of 1 kinderbedje en 1 groot bed.
Of je twee kids moet verschonen of 1?

Als je ze vlak op elkaar krijgt dan ben je nu misschien wel effe wat meer tijd kwijt met verschonen, maar aan de andere kant ben je er ook weer in 1x vanaf!!

Mijn eerste was  1 1/2 jr toen de andere geboren werd (allebei jongens) en die kroop gewoon voor mij de trap op en ik met de baby erachter aan. Ik had een trappetje bij de kommode gezet, want mocht na de tweede niet te zwaar tillen en aan de hand klom hij erook zo op.... Echt, het valt best mee, zo snel op elkaar! Daarbij slapen ze dan ook nog best veel, dus hou je best tijd over...

In iedergeval: ik vind het alleen maar leuk zo kort op elkaar!
Erg leuk als ze elkaars speelkameraadjes kunnen zijn.
Groetjes Renata.

wij hebben heel lang nagedacht over een tweede.

Na alles wat we voor en na de geboorte van onze zoon hebben meegemaakt hadden we allebei zoiets van het hoeft van ons niet nog een keer omdat de kans groot is dat ik weer zo ziek wordt tijdens en na de bevalling.

Maar het kriebelt toch en we hebben toch besloten om voor een tweede te gaan en zijn nu net een maandje bezig dus mij benieuwen en ben best wel bang om weer ziek te worden, maar goed als je dan ziet wat je ervoor terug krijgt is dat gewoon heerlijk.

Hallo allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties!

Praktisch gezien kun je het allemaal tegen die tijd ook bekijken dat ben ik met jullie eens. Mij maakt het niet uit een dubbele commode en ledikantje, want die kun je later goed verkopen en voor nu biedt het alleen maar comfort.
Een duowagen zou voor mij wel een tijdelijke optie zijn en misschien ook wel richting de derde weer... dat weet je nooit. Wat ik wel weet is dat de eerste bij alles wat ze ziet stopt en nog maar hele kleine stukjes zelf loopt, bijv. de straat uit, even een stukje in de stad, oid. En dat ze in de wagen zitten toch nog erg fijn vind! Misschien dat dat verandert binnen de periode van 9 maanden. Ze is er nu in ieder geval nog niet aan toe om stukken te lopen naar de stad ook al vind ik dat niet ver, voor haar is dat het wel. Ik hoop dat mijn man een duowagen dan wat vind en anders moeten we maar haar goed leren om op zo'n sta plankje te blijven staan, nu zou ze dat niet doen, bovendien is lang stil staan ook niet fijn.
Waar ik wel tegenop zie, stel dat ik weer ziek wordt bij de tweede zwangerschap... dan heb je ook nog een bezige dreumes van anderhalf rond lopen. Maar goed zal allemaal wel los lopen.

Mag ik vragen hoe oud jullie zijn? Aan degenen die het er niet bij hadden staan.

Zelf ben ik 25 jaar (aug) en mijn dochter is van maart 2007.

Ik ben 34 en ons zoontje is van Maart 2007,

Misschien vind je het ook leuk om met moeders te praten over kinderen in dezelfde leeftijd ( dus allemaal maart 2007 babies) dan moet je eens op mijn forum kijken.
Het is nog niet zo lang actief maar misschien vind je het wel leuk.

http://maart2007babies.yourbb.nl/

Groetjes Esther

Gewoon doen! Maar ja, ik heb makkelijk praten.
Wat mij betreft krijgen we een heel elftal!
Vind het geweldig; kinderen!
Alleen vind mijn man 4 toch echt wel genoeg..
Als het eenmaal zo is, wijst de rest vanzelf joh.
Als je kind 2,3 is, dan kan ze gemakkelijk naast de wandelwagen lopen,
anders zou ik een loopplankje kopen, oid.

Hoi 1983,

zelf ben ik ook van 1983 (februari) en mijn zoontje is van 1 april (geen grapje) 2007.
Waar had je trouwens met je gezondheid last van tijdens je eerste  zwangerschap?
Er is toch wel een hoop te voorkomen  en te verbeteren. Bijvoorbeeld depressie en hoge bloedruk etc. Heb daar tijdens mijn eerste zwangerschap heel veel naar gezocht om zo gezond mogelijk te zijn tijdens die zwangerschap. En moet zeggen dat me dat goed gelukt is.

Liefs,

Hallo!

Ook ik zou graag nog een 2e kindje willen maar heb altijd mezelf voorgenomen dat we er pas weer voor gaan als de 1e bijna naar school gaat. Het lijkt me praktischer in veel opzichten en hierdoor hoop ik ook de 2e voldoende aandacht te kunnen geven. Daarnaast heeft de 1e dan ook weer wat anders om zich op te focussen (school)  dus valt het misschien niet zo snel op dat de aandacht ineens gedeeld moet worden.

En (niet geheel onbelangrijk!) we wonen te klein. Portiekwoning, 2 trappen, 2 slaapkamers, en geen behoefte aan proppen! Dus een ander huis staat ook nog op de agenda!

En zo heeft ieder weer een andere motivatie voor wel of niet snel achter elkaar.

Ik ben me er ook wel van bewust dat een 2e kindje net als een 1e erg bijzonder is en dat je gelukkig bent wanneer zwanger mag raken en het gezond en wel ter wereld komt. Dus het "plannen" is wel een beetje een luxe probleem.

Terug
Bovenaan