Een tweede

Denken jullie wel is aan een tweede. Zo van wanneer en hoe enzo. Ik ken dus iemand die na drie maanden al weer (bewust) zwanger was. Dat is voor mij wel iets te vroeg, maar kan me wel voorstellen. Ook wel lekker als alles achter de rug is en je gezin compleet. Ik vraag me wel is af wat dan een mooie leeftijd voor de eerste zou zijn als er een broertje of zusje komt ( voor zover je het kan plannen)

Het is denk ik voor iedereen verschillend wat het beste past. Bij ons zit er door omstandigheden, en het niet eerder zwanger zijn, steeds ongeveer 4 jaar tussen de kinderen. Het is inderdaad maar net hoe het op je pad komt.

Praktisch gezien heeft het 4 jaar ertussen voor-en nadelen.

Nadelen:
- het duurt best wat jaren voor je uit de luiers bent
- voor ze allemaal naar school gaan, heb je heel wat tijd dat je nog een kind mee moet 'slepen' dat een ander ritme heeft
- qua spelen en ontwikkeling zitten ze op heel verschillende niveau's
- je moet veel switchen tussen wat kinderen nodig hebben en onderling snappen ze het ook niet altijd van elkaar

Voordelen:
- je hebt onder schooltijd alle tijd voor de baby en deze tijd tot ze zelf naar school gaan heb je ook echt samen
- de oudere kinderen maken de baby bewuster mee
- de verschillende niveau's maak je bij elk kind stapje voor stapje mee
- de puberteit beleven de kinderen (als het goed is)niet tegelijkertijd
- Qua ontwikkeling en postuur haalt een jonger kind niet zo snel een ouder kind in

En zo zijn er vast nog legio dingen op te noemen.

Wat er bij alledrie het belangrijkste was, is dat we beide op een lijn stonden om er voor te gaan. Want je bent als vrouw wel degene die zwanger is, maar je hebt je partner dan ook hard nodig en uiteraard ga je ook beide voor de kleine zorgen.

Groetjes,
Gerda

Wij denken ook al.wel aan een tweede maar niet nu gelijk. ik ben nog aan hrt ontzwangeren en geef nog bv. mijn vriend zou al wel weer willen. ik denk ook niet dat het lang duurt want ik wil ook wel. ik heb elke keer als excuus dat ik eerst met hem op vakantie wil in oktober dus wie weet proberen we het daarna. ik heb ze graag wat dicht op elkaar.
Toch heb ik ook nog wel wat praktische redenen om even te wachten. dan moet er eerst een vaste trap.naar zolder komen terwijl we nog heel veel andere klussen hebben die af moeten. ik wil eerst mijn gastouder werk goed op gang hebben.

Hier zijn er al 2 maar een 3e komt er niet. Om verschillende redenen. Maar tussen mijn 1e en 2e zit 5 jaar. Ik had t graag eerder gewild maar dat lukte niet. Ik heb 4 miskramen gehad en bij deze hadden we gezegd als t dit jaar (2011) niet lukt dan is t klaar en houden we t bij 1. Hier zit dus meer leeftijdsverschil tussen dan we wilden maar merk nu dat er ook wel veel voordeel aan zit.

xx

Poeh jeetje ben daar nog niet zo mee bezig merk ik. Toen Ravi er net was heb ik geroepen dat ik dit nooit meer doe. Ik wil nooit meer zwanger zijn en ik wil nooit meer een bevalling mee maken. Maar als de tijd dan verder is kun je het "nare" gevoel ook steeds moeilijker terug pakken. En dan denk ik wel eens van oooh zou dat zo weer doen. Als ik kleine babytjes zie of zwangere vrouwen dan mis ik die tijd soms heel erg...En dan kijk ik gister weer generatie 2010 waarin de bevallingen voor bij komen en dan denk ik never nooit dat ik dat nog een keer kan doen...
Ik heb ook steeds wel het gevoel dat ik dit maar 1 keer ga mee maken...en dat voelt eigenlijk ook goed...
Denk dat de kans klein is dat er nog een tweede komt..maar zeg nooit nooit :)

Hoi ik ben er ook vaak mee bezig. Meer ook omdat ik het gevoel wil hebben dat ik ook een normale zwangerschap en bevalling zou willen zien.
Maar nee, nu nog niet .Wil nog even genieten. GEbruik nu de pil en daar gaan we volgens jaar Januari mee stoppen, dan ontpillen en dan willen we medio Juli weer beginnen met proberen zwanger te worden.
We kiezen bewust voor sneller op elkaar, dit omdat mijn man 38 is, en we het niet fijn vinden als hij boven de 40 is en dan weer vader wordt. Maar je weet nooit

x Yvonne

Wij willen ook graag nog een tweede, maar ik wil eerst ontzwangeren. Ondanks dat mijn zwangerschap heel goed verlopen is merk ik wel wat een impact het is geweest op mijn lichaam. We willen en werk 2 a 3 jaar tussenhouden, maar als het toch sneller gaat ook geen probleem. Ik heb wel enen de behoefte eerst lekker van jake te genieten. Voorheen nooit echt aan gedacht, maar als ik er nu aan denk heb ik zoiets van nee eerst ff alle aandacht op hem richten.

Nog een reden dat ik snel wil beginnen is omdat het inderdaad een hele impact heeft oo je lichaam en ik niet straks weer helemaal mezelf weer zijn en dan weer zwanger moet worden.. Als we snel op elkaar doen dan kan ik straks echt mijn eigen lichaam weer terugkrijgen.
Ik ben er ook veel mee bezig omdat er in mijn omgeveibg veel moeten bevallen ik jaloers ben dat het bij hen allemaal zo makkelijk gaat. dat wil ik ook en hooo dat de volgende keer sneller gaat. ik zou de bevalling en kraamweek in ieder geval anders doen...

Terug
Bovenaan