Een tweede

Immke, heb precies het zelfde. Zo snel mogelijk ,wil ook eens voelen hoe het kan zijn als alles makkelijk gaat. Maar ik wordt nu al misselijk van de pil, dus laat staan van een zwangerschap. Dus we wachten nog 1 jaar

x

Hoii

eerst wilde ik geen kinderen maar nu jari er is zou ik heel graag een tweede kindje willen.
ik wil de zwangerschap en de eerste weken van de baby graag nog een keertje willen mee maken en dan bewust..
nu wist ik niet wat me te wachten stond en mis ik dt best wel .
nu mijn bv ook zo goed alsklaar is mis ik dat ook heel erg.. nu is het echt voorbij zeg maar !

maar omdat ik met jari 5 jaar regelmatig ziekenhuisbezoeken moet afleggen wat heel zwaar is voor me weet ik niet zeker of ikwel een kind van Andre wil.. want het volgende kind moet dan ook weer 5 jaar lang ondeerzocht worden..
stel jari is 4, er komt een 2de.. dan moet je 9 jaar lang naar het ziekenhuis !! dat zie ik echt niet zittenn.

of we moeten juist dan wel heel snel een 2de nemen.. dan kunnen ze tegelijk.. maar ja ik weet ook niet of ik dat trek.

erg lastig.. is iets waar we heel goed over na moeten denken.. willen we dan toch maar 1 kindje.. of een zaaddonor of is de stress het waard om nog een kindje te nemen?

ik ben benieuwd ;)
maar wat hedy zegt vind ik ook.. ik wil eigenlijk genoeg aandacht geven eerst aan jari. niet dat hij meteen moet delen. en als hij wat bewuster is dan een 2de ;)

toen mara 7mnd was zijn we gestopt met de pil en voor een 2e gegaan. ondanks dat ze een huilbaby was en nog niet doorsliep. Onze gedachte was, hoe sneller des te sneller we van die ellende weer af zijn. als je alnger wacht ga je er alleen maar meer tegenop zien.

nou de ellende werd idd goed erger met mijn zwangerschap maar moet zeggen dat het nu wel heerlijk is, ik was met MAra's 1e verjaardag zwanger en het zijn heerlijke meiden. Jonna is een "normale" baby en zo genieten. Dat is ook wel lekker

groetjes sabine

Ik heb hetzelfde als Immke ben je straks weer normaal en dan gaat het hele circus weer opnieuw beginnen daar hik ik echt tegen aan, dan maar zo snel mogelijk weer en in 1x afsluiten maar ja je moet natuurlijk lichamelijk wel weer fit zijn voor een tweede.@Lilloe idd in jouw geval zou ik ook snel weer doen dan heb je de onderzoeken tegelijk maar wel pittig snap dat het lastig is. Het lijkt wel of we hoe dan ook een pittige periode krijgen, of je ze nou snel op elkaar neemt of niet, maar zoals Sabine zegt, even heel pittig en daarna heerlijk genieten spreekt mij dan toch het meer aan dan jarenlang half zwaar ;)

Wij zijn hier klaar met zwanger zijn. We hebben 2 gezonde dochters en daar zijn we superblij mee! Wij vinden 2 kids genoeg. Ik ben blij dat nu na de 2e ook weer snel in vorm was. Nu ontzwangeren en genieten van onze meiden!

Wat ook een rol speelt is dat de zwangerschappen allebei niet van een leien dakje zijn gegaan, net als de bevallingen. Het is idd een hele impact op je lichaam en ik ben daar wel klaar mee haha. Ik hou wel een slag om de arm hoor. Stel dat er ooit iets zou gebeuren (scheiden, nieuwe man, overlijden etc) dan zou ik er misschien weer over denken.

Liefs ciomama

Een tweede zou ik wel leuk vinden, maar gezien alle klachten die deze zwangerschap me heeft opgeleverd waar ik nog steeds niet vanaf ben, twijfel ik wel. Als het goed is, zou ik bij een volgende zwangerschap meteen gecheckt worden en eventueel medicijnen moeten slikken, dus zou het een stuk beter moeten gaan, maar toch... nog even wachten denk ik. Daarnaast denk ik niet of mijn man het ziet zitten om nog een keer zo'n zware en vermoeiende tijd te doorstaan. Maar wie weet...

nu we 6mnd verder zijn moet ik zeggen dat het een heerlijke leeftijd is, 6mnd en 2 jaar
zo leuk en lief
En ze liggen lekker dicht bij elkaar kwa ontwikkeling
Na alle fysieke ellende met de zwangerschappen ben ik heel blij dat dit achter de rug is. En ik kijk ook wel uit naar de periode dat we over 2 jaar van de luiers af zijn en er op uit kunnen gaan.
het is nu ook genieten hoor, absoluut, wat een geweldige meiden maar fysiek ben ik er nog niet en dan is het zwaar als je zoveel spullen mee moet nemen en elke keer kinderen tillen.

Na Mara was het gevoel sterk dat we een 2e wouden en snel ,ondanks de problemen. Vanaf dat ze 7mnd was gingen we ervoor en 5mnd later was eht raak. Ja we hadden een huilbaby en ja ik ben een jaar ziek geweest door de zwangerschap, maar het is het zo ontzettend waard geweest!
We genieten nu echt en ik wil absoluut niet anders

Terug
Bovenaan