Een tweeling!

Vorige week een echo gehad, en daar waren niet 1 maar 2 kleine frummeltjes met kloppende hartjes te zien! Wat een wondertje! Na het grote verdriet van anderhalf jaar geleden, was dit volgens de dokter een "goedmakertje van god". Nouja, wat je ook gelooft: ik ben er zo gelukkig mee. Maar ook wel angstig, want het geeft wellicht wat meer kans op complicaties.
Inmiddels ben ik ong. 10 weken, en volgens de verloskundige is het knap als ik langer dan de 30 weken kan   werken. Dat zijn er nog 20! Dan gaat het ineens wel heel snel...
Nou, ik ga weer even zitten zwijmelen van geluk...!

Meid wat een geweldig nieuws! Heel erg fijn voor je. Hier in de omgeving komen heel wat tweelingen voor dus ik heb dit wonder van heel dichtbij mogen aanschouwen. Mijn broer heeft een eeneiige tweeling, twee meisjes, en dat is toch wel heel bijzonder. Wel druk, maar als je ziet hoeveel die meiden aan elkaar hebben, dat is echt mooi om te zien. En je bent meteen een echt druk gezinnetje. Wij hebben er 1 (nu bijna 1) en ik ben blij dat hij er dus snel een broertje of zusje bij krijgt omdat hij voor mijn gevoel teveel aandacht krijgt zo in zijn eentje. Ik vind het heel gezond om aandacht te moeten delen en als tweeling heb je dat natuurlijk al vanaf dag 1. Ik begrijp je angst voor complicaties wel hoor, mijn nichtjes waren 6 weken te vroeg, ze zijn nu 4 dus het is wel duidelijk dat ze daar niets aan over hebben gehouden. Maar de zus van mijn schoonzusje heeft nu net haar kindjes 10 weken te vroeg op de wereld moeten zetten, met alle moeilijkheden van dien. Dus hier meteen een tip: denk aan jezelf, jij en je kindjes komen eerst. Natuurlijk geldt dit voor elke zwangere maar ik heb nu al te vaak gezien dat mensen met een tweeling zwangerschap net zo hard doorwerken als mensen met een eenling met vroeggeboortes als gevolg. Kortom, mijn advies, neem die 30 weken helemaal niet als richtlijn maar kijk goed naar hoe je je voelt. Ben je te moe of heb je klachten, ga niet door omdat je als zwangere vrouw nu eenmaal stoer moet zijn maar luister naar je lichaam en ga naar de arbo-arts en neem rust. Zeker als je nog geen andere kindjes hebt, kun je het er van nemen en zo vroeggeboortes met alle complicaties van dien voorkomen. Maar bovenal geniet gewoon lekker van je twee wondertjes!

Jeetje wat spannend zeg!
Ik hoop dat je een fijne zwangerschap gaat krijgen zonder vervelende voorvallen.
En wil je ook nog weten wat het geslacht is van je kleine frummeltjes?

Groetjes Denise (11+1 wkn)

Hé, wat gaaf, een tweeling! Echt leuk! Ik kan me voorstellen dat je aan het idee moet wennen en je moet inderdaad jezelf goed in de gaten houden hoe lang je het volhoudt. Wat er al geschreven is: Jij en de tweeling zijn echt het belangrijkste! (Moet eerlijk zeggen dat ik het heel moeilijk vond tijdens de zwangerschap van onze dochter, heb mijn werk heel vaak voor laten gaan. Gevolg: hoge bloeddruk en verplicht in het ziekenhuis bevallen). Dus kies ten alle tijde voor jezelf!

Liefs, Kaskes

Hallo Mamarie!

Geweldig een tweeling!!!

Ook ik heb even van tweelinggeluk mogen genieten, helaas is deze zwangerschap mis gegaan.
maar wat is het bijzonder om 2 van die kloppende hartjes naast elkaar te zien kloppen!!!!

Geniet van je zwangerschap, denk goed aan je zelf en veel succes met alles dubbel voorbereiden!!

groetjes,
mama Peet

Wat leuk!
Ben zelf ook een van een tweeling! Hardstikke leuk joh! Ik ben een twee-eiige. Heb namelijk een broer! Totaal verschillend zijn we! Maar vroeger ging ik wel altijd met hem mee kattekwaad uithalen!  Hihi!

Nou, gefeliciteerd!

Liefs

Terug
Bovenaan