Een tweeling!

Dankjulliewel voor de lieve reacties! Heerlijk om te delen, terwijl de helft van je omgeving nog van niets weet. Ik vind het zo spannend, en volgende week alweer de tweede echo. (fijn om weer bewijs te krijgen..!)
We willen het geslacht niet weten nee, laten ons verrassen. Wel lastig met extra namen uitzoeken, maar dat is dan jammer!
En qua testen zijn we er ook nog niet helemaal uit. Gezien onze voorgeschiedenis is testen aan te raden, maar vlokkentest en vrw-punctie kan bij tweelingen extra gevaar voor spontane abortus opleveren.
Eerst volgende week maar even afwachten!

Hoi!
HIer nog een tweeling! Wij zijn ook erg blij verrast (echt, dat moment dat de echoscopiste zei "wacht eens even..." haha, dat vergeet ik nooit meer), maar daarna begonnen meteen de zorgen over complicaties. Heb je ondertussen de 2e echo gehad? En hoe was dat? Ik heb op 9 januari de 2e en ik hoop dan weer 2 spartelende koters te zien...maar ik vind het reuze spannend. Ik ben dan 12,5 week zwanger, dus als alles ok is gaat het daarna de wereld in. De familie en een aantal vrienden hebben we het met Kerst al verteld.
En dan komt ook de keuze of we een test willen doen, 'k ben daar nog niet over uit. Wil eerst van de gynaecoloog alle feiten weten over risico's en mogelijkheden.
Maar goed, ik ga nog 1,5 week rustig aan doen en het beste hopen!
groetjes, Rudy

O, wat leuk, nog eentje!
De echo donderdag was super, ze lagen allebei lekker te bewegen, zo bijzonder om te zien. Ik ben nu 11 weken en een paar dagen, wil het op mijn werk nog even voor me houden (hoewel lastig met die bolle buik).
De vk had verteld dat testen (vlokkent of vrwaterp) extra riskant is bij twee, maar volgens de gynaecoloog is dat niet zo. Tja, wat moet je dan geloven? Vrijdag de combinatietest (dus weer even kijken!) en op basis van die uitslag zien we nog. Moeilijke keuzes he?

Hallo, ben ik weer. Vandaag de eerste controle gehad bij de gynaecoloog en de kindjes weer gezien, gelukkig allebei in beweging en met kloppende hartjes, wat een geruststelling!
Mijn gyn zei dat de vruchtwaterpunctie wel meer risico met zich meebracht bij tweelingen, omdat je ook 2 x moet prikken. We moeten nu heel snel beslissen of we een nekplooimeting willen, want ik ben ruim 12 weken. Vind het wel heel spannend allemaal. En de gyn kon ook vertellen dat ze tweeeiig zijn. Mijn man is daar erg blij mee want hij was erg bang dat hij de kindjes niet uit elkaar zou kunnen houden haha. En ik denk dat ik straks bij de 20 weken echo ook de geslachten wil zien, lijkt me leuk en praktisch om te weten.

groetjes, Rudy

Hoi Rudy, weet je al hoe en of je verder gaat testen?
Wij hebben inmiddels de combinatietest achter de rug, en die was prima. We zijn hier blij mee, laten het hierbij, en gaan gewoon nog een half jaartje wachten! Het is dan wel een kansinschatting, dus er kan nog best wel iets mis zijn, maar we doen het hiervoor!
Ben benieuwd wat jij doet.
Volgende week maandag gyn, hoop dat ik de hartjes hoor!

Marie

Hoi!
Ja, we hebben een beslissing genomen. Onze gyn zei dat er wel een verhoogd risico was bij een vruchtwaterpunctie. En dat hebben we als uitgangspunt genomen: dat wil ik niet. Ik ga geen enkel bewust risico nemen om deze wondertjes schade toe te brengen. En toen meteen besloten om de nekplooimeting ook niet te doen, omdat het puur een kansberekening is. Als we er vanuit gaan dat ik met mijn 36 jaar sowieso een wat hoger risico heb dan is dat wetenschap genoeg. En dan nu maar hopen op 2 gezonde kinderen!
Daarnaast hebben we een tweeeiige tweeling en is de kans dat beide kindjes Down hebben dus ook minder/minder waarschijnlijk.
Kortom: we zien het als een geweldig geschenk dat we spontaan een tweeling krijgen en dat gaan we koesteren

Wij hebben over 2 weken weer een afspraak, toch wel erg leuk dat je de baby's elke controle te zien krijgt he?! Vind ik echt geweldig!

Mijn buik begint al echt te groeien, kan 'em echt niet meer inhouden als ik dat zou willen haha.
groetjes, Rudy

Precies, zo zien wij het ook: een mooi geschenk, en dan ook zomaar ineens twee! Ik ben ook niet de allerjongste (34 als de kindjes geboren worden), maar er kan altijd wel iets zijn. Dat hoort bij het leven.  Bovendien ben ik al zo gelukkig dat het zwanger raken eindelijk gelukt was, en dat het allemaal zo goed gaat.
Leuk dat ze bij jou al zien dat het 2-eiig is. Bij mij niet, de placenta's liggen naast elkaar (of het is er maar een). Ze zitten iig wel ieder in hun eigen vruchtwaterzak, en da's gunstig.
Nou meid, het genieten is begonnen!
Groetjes,
Marie

Terug
Bovenaan