Een versie laten doen?

Hallo .
Vanmorgen te horen gekregen dat ik me moest gaan verdiepen in het laten doen van een versie.
Maar na de filmpjes die ik gezien heb en de verhalen gelezen... ik durf het niet.
Is er misschien iemand die dit al heeft laten doen en of dit pijnlijk is en of schadelijk voor me kindje.
Graag hoor ik ervaringen hier want ik weet niet wat te doen
 
Als t schadelijk was voor de baby zouden ze het niet doen, dus daar zou ik me geen zorgen om maken. Maargoed een versie zal vast onprettig zijn.. maarja herstellen van een keizersnede is dat ook. Heb je gevraagd of een versiepoging wordt gedaan onder een roesje of pijnstilling of iets? Mogelijk stelt dat iets gerust.. ik kan me voorstellen dat iedereen een andere ervaring heeft. Succes met de keuze, kan me voorstellen dat t een moeilijke is!
 
Ze hadden bij mij ook een versie ingepland dit ging niet door omdat mijn dochter geen ruimte meer had om te draaien te weinig vruchtwater.

Werd mij toen vertelt dat het zonder pijnstilling gebeurd maar dat het niet heel pijnlijk zou zijn voor mij en voor het kindje was het zeker niet schadelijk en/of pijnlijk.

Je mag ook altijd kiezen om het niet te doen.
 
Ik zou je goed laten inlichten door de gynaecoloog! In de meeste gevallen gaat het gelukkig goed, maar ik ken ook iemand waarbij het kindje is overleden door de versie. Zoek een ervaren gynaecoloog waar je een goed gevoel bij hebt en stel alle vragen die je hebt!
Succes! Nog eventjes en dan heb je je prachtige kindje in je armen :)
 
Ik heb me heel goed laten informeren door de gynaecoloog en de verloskundige. Mijn twijfel was namelijk ook heel groot of ik het moest laten doen (mijn dochter lag met 36 weken nog in stuit). De gynaecoloog heeft eerst gekeken naar de ruimte en de hoeveelheid vruchtwater. Zij zagen geen twijfel dat het niet ging lukken.
Ik heb er toen voor gekozen om een poging te wagen, maar zonder weeremmers. Deze krijg je namelijk standaard om te zorgen dat de baarmoeder ontspannen blijft. Ik wilde dit niet, omdat ik wilde blijven voelen wat er gebeurde.
De versie zelf was niet prettig, ze lag al best diep in m’n bekken en de kleine meid draaide zelfs nog even terug, maar uiteindelijk is ze goed gedraaid en had ze met de bevalling (40+5) de perfecte achterhoofdsligging. Achteraf gezien ben ik blij dat ik het heb gedaan. Mocht je nog meer willen weten, stel je vraag gerust!
 
Hoihoi! Ik heb ook een versie laten doen, mijn baby lag ook in stuit. Ik vond het niet erg prettig, maar had wel echt zelf de regie. Ik heb van tevoren wat filmpjes op YouTube gekeken dus ik wist wel een beetje wat ik kon verwachten en de gynaecoloog en verpleegkundige praatten me er goed doorheen. Ik heb wel de spierverslappers/weëennremmers gehad, daar gaat je hart heel erg van op hol slaan en daar schrok ik toch wel van, ondanks dat ze me hadden gewaarschuwd. Gewoon rustig blijven ademen, ik werd daar goed in gecoacht. De gynaecoloog deed een poging en die lukte niet en toen probeerde hij het nog een keer En toen had ik halverwege heel erg het gevoel van nee stop maar en toen ik dit aangaf, is hij ook meteen gestopt. Dat vond ik erg prettig! Voordeel van de versie is dat het misschien 1-2 minuten duurt. Bij mij is het uiteindelijk niet gelukt en ik ben met een geplande keizersnee bevallen. Ik ben wel blij dat ik het toch heb geprobeerd, ik heb er voor mijn gevoel alles aan gedaan en kon zo de keizersnee ook makkelijker accepteren. Maar dit is natuurlijk voor iedereen anders. Ik ben geen moment bang geweest dat het niet goed zou gaan met mijn baby, want die werd heel goed in de gaten gehouden met ctg's voor en na de versie en meerdere echo's! Succes met je keuze en de laatste loodjes!
 
Ja heb ik gedaan bij m'n tweede kindje, ze lag in stuit. De versie was met ruim 36 weken. Het is helaas niet gelukt, ze lag al te diep met d'r kontje in mn bekken. Dus het werd een keizersnede!

Ik ben nooit bang geweest voor de versie. Ik vond het gewoon het proberen waard. Liever een versie dan een keizersnede. Ja, het deed best even pijn maar 't was echt goed te doen. En zodra ik zou aangeven dat het teveel pijn deed of als ik me er niet goed bij voelde, zouden ze direct stoppen.
Ik heb de rest van de middag een beetje een beurs gevoel gehad op mn buik, verder nergens last van.

Een versie lukt helaas vaak niet, maar toch... proberen kan altijd. Het kan echt geen kwaad voor je kindje hoor, anders zouden ze het niet doen!
 
En nee, pijnstilling is echt niet nodig bij een versie. Het duurt 5 minuutjes hooguit en echt prima te doorstaan. Zeker vergeleken bij een bevalling of het herstel van een keizersnede stelt het NIKS voor! Dat is beide 10000x pijnlijker hoor ;)
 
Terug
Bovenaan