een vervelende vraag maar is het zo dat je kunt voelen(intuitie) dat er iets mis is?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal

ben even een tijdje weggeweest omdat ik niet zoveel te melden had. ik ben nu bijna 11 weken en a.s dinsdag onze 1e echo.Heb met 8 weken 1e afspraak verloskundige gehad en daar is niet geluisterd naar harttone omdat dit te vroeg was. is mijn 1e zwangerschap in de 3e ronde raak.Niets wees uit op het maken van een eerdere echo en dit hebben wij zo gelaten. stel dat ie goed is dan zie je dus ook meer..vind dat met name voor mijn kerel erg leuk.
heb jullie wel gevolgd en zit nu door de spanning waarschijnlijk met deze vraag.
om mij heen hebben verschillende vriendinnen een miskraam gehad.  Een aantal  al vroeg  een ander hoorde het bij 1e echo.
Toch zeggen zij dat ze het 'wisten" omdat ze zich anders voelden..
Ze vinden het moeilijk uit te leggen.
Ik voel me daarintegen hartstikke prima en naast de normale onzekerheden geen signalen gehad dat er iets niet zou kloppen.
heb wat kleine verschijnselen en soms zet me dat op verkeerde been.
hoe is dat voor jullie geweest?
klopt het wat mijn vriendinnen aangeven?
Indien dat zo is dan zal ik er wat rust in vinden doordat ik mezelf wel prima en gelukkig voel. eigenlijk iedere dag een beetje meer.
het zal een van de spannendste dingen zijn a.s dinsdag wie ik in lange tijd heb gedaan. ben namelijk niet snel van mijn stuk te brengen maar dit is toch wel andere koek.

liefs ester

sorry,

met kleine verschijnselen bedoel ik dat ik niet misselijk ben en s'ochtends is mijn buikje stuk platter dan rest van de dag(darmen denk ik)
vermoeidheid valt mee maar ben wel luie donder aan het worden haha
de ene dag wel last van mijn borsten andere dag niet.
rond mijn schaamstreek en buikstreek voel ik geen pijntjes, steekjes etc.

ester

Ik was in ronde 4 zwanger.

Ik heb van begin af aan een goed gevoel gehad.....ondanks dat er bij mij in de omgeving ook een aantal miskramen zijn geweest.

Ik heb wel van hun gehoord dat je dat idd voelt, maar ik had zelf dat gevoel niet, en heb het me ook niet '' aan laten praten'' want het kan dat je door je omgeving onzekr gemaakt wordt!

Ik zou vertrouwen in je eigen lichaam en als je gezond bent zal het allemaal goed gaan. En als je verder geen buikkrampen, bloedverlies hebt is het ook gunstig!

HEB VERTROUWEN MEID!!!

En heeeeel veeeeel plezier dinsdag, tis zooooo leuk....en heel bijzonder (en dat mnoet je onthouden!!)

X Saskia
37.5 wk

P.s. er zijn vrouwen die ook totaal niets voelen, maar die gewoon lekker ZWANGER ZIJN!!!

Angst dat je de zwangerschap verliest hoort een beetje bij zwanger zijn. De meeste vrouwen hebben dit. Ik ben nu gezond zwanger na 3 miskramen en alweer bijna 26 wken. Maar nog steeds bij ieder toilet bezoek ben ik bang dat ik bloed zie. deze angst zal ik op de koop moeten mee nemen tot ze geboren is.
Ik voelde me bij al mijn zwangerschappen hetzelfde, en voelde dus niet dat het mis zat.

De weken naar de eerste echo zijn het engst. Destegroter is de beloning als je het hartje ziet kloppen en je de baby ziet bewegen in de buik.

Er zit niets anders op dan proberen te vertrouwen, hoewel angst een vervelende en overheersende emotie is.

succes, en laat ons weten hoe je echo was!!

xxx Annette

Hoi,
ik denk dat je inderdaad kunt 'voelen' dat er iets niet goed is, en ook dat het moeilijk om dat aan anderen te beschrijven.
Ik heb het zelf meegemaakt bij mijn eerste zwangerschap. Net voor 12 weken ging het mis. Ik had het zelf nog niet eens zo in de gaten, maar later las ik in mijn dagboek terug steeds zinnen als 'ik kan me niet voorstellen dat ik moeder word' en meer van dat soort zinnen.
Gelukkig heb ik daarna twee goede zwangerschappen gehad en ik ben nu zwanger van de derde. Ik  heb aanstaande woensdag een echo.
Afgelopen week heb ik een paar keer een beetje bruinig slijm verloren, geen bloed gelukkig.
Maar ik 'voel' me nu goed en maak me geen zorgen, al zal het inderdaad heel spannend zijn op het moment van de echo.
Heel veel plezier dinsdag!!!
groetjes

Hoi, ik had de afgelopen keer dat ik zwanger was ook maar steeds het idee van, eerst zien en dan geloven! ik was heel terughoudend met blij zijn, en had het aan niemand, behalve vriend verteld, tijdens de echo bleek dat het inderdaad al niet goed zat met 6 weken, terwijl die echo met 12 weken was! Ik had echt zoiets van: zie je nou wel! maar als je je goed en zeker voelt, je bent nooit helemaal zeker denk ik, dan zal het toch wel goed zijn.

Hoi. Ik moet zeggen dat ik bij mijn eerste zwangerschap nooit heb gedacht dat het ook mis kon gaan en toen ben ik daar ook helemaal niet mee bezig geweest.
Toen ik deze keer zwanger raakte (ook weer heel snel trouwens) had ik van het begin af aan de angst dat het mis kon gaan. Ik dacht dat dat kwam doordat in mijn omgeving best wel wat vrouwen miskramen kregen, dus ik weet het eigenlijk daar aan.
Ik had met 12 weken mijn eerste echo en dat bleek allemaal prima te zijn, totdat ik een dag later heftige bloedingen kreeg. Vk gebeld, doorverwijzing naar het ziekenhuis ( half 10 's avonds), en toen bleek dus dat ik zwanger was van een tweeling waarvan er toen een wegviel zeg maar... Dat hadden ze een dag eerder op de echo niet gezien (waarschijnlijk omdat het vruchtje toen al afgestorven was)..
Maar ik had wel zoiets van Ja zie je wel dat dat 'rare' gevoel toch ergens vandaan kwam..
Gr. Anne-Marie
33,3 zwanger

Terug
Bovenaan