een vervelende vraag maar is het zo dat je kunt voelen(intuitie) dat er iets mis is?

Hoi,

Ook ik had de avond voor de 12 weken echo (was 11 weken zwanger van de tweede) een heel naar gevoel en heb zelfs gehuild (doe ik zelden). Ik kon het gevoel ook niet verklaren want ik voelde me wel gewoon zwanger (kleine kwaaltjes). helaas bleek mijn gevoel juist te zijn, want op de echo zagen de een kindje wat net een paar dagen voor de echo was gestopt met groeien. Ik had dat gevoel ook nooit gehad bij de eerste (gezonde dochter). Nu ben ik inmiddels weer 6 weken zwanger en ben best een beetje bang voor de 12 weken echo, maar zolang ik dat gevoel niet krijg, zal het wel goed zijn houd ik me maar voor!
Heel veel succes dinsdag!

Liefs Esther

Hallo,

Ik weet bijna zeker dat je dat aanvoelt. Dat had ik met mijn eerste zwangerschap ook. Om een lang verhaal kort te maken, ik was ontzettend bang dat er iets mis zou zijn. verder dacht ik alleen over de zwangerschap na niet over de tijd erna.

De zwangerschap hebben we af moet breken bij 22,6 wkn wegens trisomie 9. Ik dacht als ik nogmaals zwanger raak dan zal ik de hele tijd wel bang zijn. Inmiddels ben ik weer zwanger en tuurlijk denk ik erover na maar sta er niet meer zo bij stil. Ik voel me goed en ben zeer positief over de zwangerschap.

liefs
talke

Ik denk dat je het inderdaad wel deels wellicht kunt voelen.

Maar toch niet helemaal.

Ik heb inmiddels 4 miskramen gehad (3 vroege en 1 late) en een gezond kind.
Ben nu 12 weken zwanger ongeveer en heb morgen mijn derde echo.

Mijn verleden maakt dat mijn waarnemingsvermogen op dit gebied volledig vertroebeld is door de angsten en teleurstellingen  uit het verleden.

Mijn buik groeit al enorm, toch voel ik mij nog niet comfortabel erbij. Vorig jaar had ik nl ook al snel een grote buik en iedereen kon het zien. Op een gegeven moment bleek bij een controle echo dat de baby al 2 weken dood was.

Ik heb hier toen nog bijna een week mee rond gelopen. Na twee dagen werd dat ongemakkelijk. Iedereen dacht dat ik in blijde verwachting was en het kindje was al dood.

Dat heeft mij zo getekend, dat ik nu toe ben aan de volgende goede echo om weer trots te kunnen zijn op de zwangerschap die wij nu beleven.

Ik  merk dus echt dat ik teveel heb meegemaakt om op mijn  gevoel te vertrouwen.\

En alhoewel ik daar echt mijn best wel voor doe, soms ben ik toch ontzettend bang dat onze droom weer wordt afgenomen. Het is toch een soort zelfbescherming denk ik.

gr mama van MD  

Terug
Bovenaan