Een vierde kindje of toch niet....?

Hier een mama van 4! Ik heb geen auto bij huis en daarom een fietskar (en goede regenpakken :) Onze oudste 2 fietsen zelf en de jongste 2 gaan bij mooi weer bij mij op de fiets en bij slecht weer, of wanneer ik een boodschapje moet doen, in de fietskar.
Wij hebben de oudste 2 kinderen ook op 1 slaapkamer slapen en dat gaat prima. En we hebben ook een 7-zits auto, dus in de weekenden kunnen we gewoon met z'n allen op pad.
Wanneer je je hart volgt, komt de rest vanzelf :)

Ik zou het zelf niet doen. ik denk dat het gevoel van nog een kindje wel of niet misschien wel blijft en dat je past stopt als je denkt nu is het echt genoeg. Waarom niet stoppen als je al gelukkig bent met drie en het nog lekker handig, practisch en overzichtelijk is? ;)

Hai lieve iedereen, bedankt voor jullie reacties! Ik had er nog niet op gereageerd, maar heb ze zeker gelezen en er ook wel wat aan gehad (al is het maar steun :))
Nog steeds hebben we geen keuze gemaakt. Onze jongste is inmiddels bijna 20 maanden en gaat eindelijk lopen en de middelste is ondertussen zindelijk. Het komt erop neer dat, nu ze iets groter zijn, het ook weer makkelijker wordt en vind het nog moeilijk om te bepalen of ik weer 'terug' zou willen naar een klein baby'tje. Het baby'tje op zich zeker hoor, maar alles wat erbij komt kijken...? Ik ben er echt niet uit....
Ik zelf ben bijna 31 dus ik heb in dat opzicht nog wel de tijd, maar mijn man is 10 jaar ouder, en voor ons gevoel hebben we daardoor niet nog 5 jaar om het op z'n beloop te laten. Soms, als het heeel druk in huis is of een complete chaos ;), vinden we het wel mooi zo met drie kids en andere keren is het toch zo leuk en bijzonder allemaal dat we er toch misschien weer voor willen gaan. We geven het nog een jaartje en dan zien we wel wat we willen. In elk geval nog weinig opgeschoten dus, haha...
Maar ik ben erg blij met jullie reacties. Wat betreft een fietskar; ik had een hele goede (zodat ik op de fiets kon toen onze middelste 3 maanden was) en heb em al verkocht :( We waren er toen zeker van dat het hier bij bleef, en ik kon niet wachten om op te ruimen.... Maar hij was inderdaad erg handig, dus misschien toch maar weer doen.
Ik denk dat er in ons hart zeker plaats is voor een vierde, alleen zit ik vooral in over de practische kanten.... Maar wat sommige van jullie al zeggen; dat lost zich met de tijd vanzelf op.

Supertje; hoe is het met jullie wens voor een derde...? Ik hoop voor jullie dat een zwangerschap niet lang meer uitblijft, of liever nog; dat je ondertussen al zwanger bent! :)
Het doet me goed dat je zegt dat opgroeien in een groot gezin fijn is!

Melian32; bedankt voor je hart onder de riem :) En hopelijk heb je een fijne zwangerschap en gaat alles goed!

Mama3007; ben je ondertussen al bevallen? En heb je je nieuwe ritme al kunnen vinden met je drie lieve kids? Je hebt vast gelijk als je zegt dat sommige vrouwen misschien altijd het verlangen blijven houden... nu nog zien wat ik ermee doe ;)

Baby09; je bent al bijna uitgerekend van nummer 5 zeker? Ben heel benieuwd naar je ervaringen met 5 kids! Hopelijk gaat alles goed met jullie spruitjes!
M'n man zou misschien inderdaar met de kleine auto kunnen en ik met de grote, alleen is de grote veeeeel comfortabeler en hij moet elke dag een uur heen rijden naar z'n werk. Maar misschien dat het tzt toch wel een optie is...

Ik wilde de rest ook nog iets persoonlijks terug schrijven , maar moet de jongste wakker gaan maken om de oudste op te halen... Ik kom erop terug!
Liefs Elly

Terug
Bovenaan