Een voedingsschema bij 4 maanden

Hoi Elly
Wij hebben Jamey pas vanaf 6 maanden fruit en groente gegeven en toen kreeg hij nog maar 4 flessen. Ik geef zijn fles rond half 7, 7 uur (ligt eraan hoe laat hij wakker is) en dan rond 09.00 / 09.30 uur zijn fruit. Dat krijgt hij op de creche (2 dagen) ook rond die tijd. Van het consultatiebureau mocht ik pas vanaf 6 maanden rijstebloem geven, echt niet eerder. Nou toen was hij 6 maanden en toen lustte hij het niet! Ik doe nu 1 lepel pap door zijn laatste fles maar het wordt niet dikker daardoor. Ik gebruik voor het dikker maken johannesbroodpitmeel.

Enne Bea,
Ik maak Jamey (over 1 week 7 maanden) om 22.00 uur nog wakker voor zijn laatste fles en dan slaapt hij tot ongeveer 7 uur. Hij gaat er tussen 19.00 - 20.00 uur in. Dit op advies van de huisarts.
Groeten, Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Hoi, ik gebruik ook altijd een badje, maar vroeger deden we dat zelfs voor zijn fles van 23 u, maar dat hielden we zelf ook niet vol, dus hebben we dat vervroegd naar ca 18.30. Daarna drinkt hij eindelijk rustig zijn fles, want anders zit hij druk met zijn armen te zwaaien.
Jah en dat doorslapen zal idd wel komen zeker? Ik weet het ook niet meer, vandaag is dus zijn heel schema in de war, er klopt gewon niks meer van. Heel zijn uren liggen door elkaar. hij heeft veel meer geslapen dan anders. Anders slaapt hij in de 24 u, gemiddeld een 14 u, wat eigenlijk tcoh wel best veel lijkt als ik dit zo opschrijf. maar normaalgezien  zouden de kindjes van rond de 5 maanden gemiddeld 16 u slapen.

grtjs, Bea
 
Hoi Taatje,

Het klopt dat het CB adviseert om pas bij 6 maanden te gaan beginnen met een groente/fruithapje en met een papflesje.
Maar ik neem alles niet zo heel erg strikt hoor wat het CB zegt. Je merkt snel genoeg aan je kindje of ze toe zijn aan wat vaster voedsel. En ja, wat betreft de allergieën, misschien hebben ze wel gelijk hoor, maar vroeger deden ze daar ook niet moeilijk over. Ik ben het gewoon aan het uit proberen, en ze vind het lekker.
Maar een ieder bepaald dat voor zich zelf hoe die daar mee om wilt gaan.

Groetjes van Elly


 
Elly, ik moet je ook gelijk geven, ik neem ook alles niet zo serieus van K&G (België), ik ben dus ook begonnen, dus al op 10 weken (wel op zeggen van K&G), maar met die rijstbloem ben ik zo begonnen, de apotheker gaf dat al aan zijn kinderen van toen ze 6 weken waren om ze te laten doorslapen. En idd, vroeger zijn ze ook groot geworden, dus dan zal dat bij ons ook wel lukken. En idd, met allergieën, Wiebe heeft dus veel last van eczeem, maar hij had dat al een beetje vanaf het begin, het is alleen steeds erger geworden, maar we weten 2 mei eventueel wat het is. Dan zijn de resultalen van het bloedonderzoek terug.

grtjs
 
Hoi Beke,

Ik ben inderdaad ook benieuwd wat er uit het onderzoek van Wiebe  zal komen. Spannend hoor. Fabiënne heeft ook een aantal weken geleden last gehad van uitslag/eczeem in haar gezichtje. We dachten toen zelf dat het misschien aan de flesvoeding lag, dus hebben we haar een aantal weken Pepti gegeven van Nutrilon. Maar we merkte niet echt verschil. Toen ben ik het in mijn wasmiddel gaan zoeken, en ben toen alles in de Neutral gaan wassen. En toen verdween de uitslag/eczeem in haar gezichtje. Sinds dien gebruik ik Neutral wasmiddel en ze heeft er geen last meer van. Maar het blijft moeilijk hoor, want het kan zoveel oorzaken hebben.
Fabiënne krijgt nu 'savonds in haar flesje rijstebloem met vanille smaak en ze vind het heerlijk, en ze slaapt er lekker op.

Succes!
Groetjes van Elly
 
Hoi Elly,
Ben nu aan het wassen met Le Chat, wij smeren hem elke dag 2 keer in met zalf, 's morgens was ik hem helemaal en smeer ik hem in, en 's avonds krijgt hij elke avond eenbadje, om zo zijn huid ook te reinigen van die zalven en wordt hij weer ingesmeerd, best een heelkarwei, want hij huilt elke keer als we hem insmeren. Het zal pikken zeker?
Goh, wij weten echt niet wat het is. We hebben wel een poes thuis, maar die zit niet veel in de ruimte waar onze Wiebe is, alleen 's avonds als hij slapen is. Hoop dat het daar niet van is, want ons minoe is mijne andere oogappel. We hebben die gekocht en ze was ziek, we hebben ze er eigenlijk bovenop geholpen en nu is die heel mensenschuw, die zou buiten niet kunnen overleven. Die wil ik echt niet wegdoen.
Maarje, we zullen moeten afwachten.
grtjs, Bea
 
Terug
Bovenaan