Een voedingsvraagje...

Hoi allemaal! (van wie er nog over zijn...)

Ik heb een vraag over voeding. Jurre is nu bijna 6 maanden en heeft al sinds dat hij 4 maanden is nog maar 4 voedingen op een dag. 7, 11, 15, en 7 uur... Daarna slaapt hij tot de volgende ochtend. Hij krijgt dan wel 210 cc met 7 schepjes en in de laatste fles rijstebloem.
Maar nu hij ook fruit en groente mag, kom ik totaal niet meer uit met een schema. Hij slaapt namelijk nog de hele morgen en middag en eind van de dag ook nog een uurtje. Ik geef hem nu rond 16.30 uur groente, maar heb geen flauw idee, waar ik het fruit tussen moet passen. Laat staan andere tussendoortjes als liga eerste stap en diksap enzo... (krijgt hij nu dus nog helemaal niet)

Hoe doen jullie dat?

hoi

ik ben van het juli forum maar ons ritme is:
6 a 7 uur de fles met rijstepap weer naar bed.
9 uur eruit
10 fruithap
11 naar bed
12 a 13 uur de fles
14 uur naar bed
16.30 warme hap
badderen
19 uur fles
naar bed en dan geeft ik rond 22 uur de laatste fles met rijstebloem.

met lige en diksap nog niet bezig dus dat weet ik niet precies

Ik zit met hetzelfde probleem als jij.
's morgens krijgt ze een fles en daarna slaapt ze weer tot de volgende fles (12:00 uur). Dan gaat ze rond 14:00 uur naar bed tot +/- 15:00 uur en krijgt ze dan haar fruithapje. Rond 16:00 uur fles daarna
van 18:00 - 18:30 weer slapen en dan om 19:15 een papfles. Als ik daar ook nog een groentehapje moet tussen frotten raakt ze denk ik overvoed!
Ik moet volgende week naar het cb zal het daar eens vragen. Als ze een goede tip hebben zal ik hem hier melden.

groetjes

Lasse:

8.00 fles

8.30 wassen, aankleden en dan spelen in de box...
(soms terug op bed, ligt eraan wat er op de planning staat)

9.30 fruit
daarna gelijk slapen...

12.00 / 12.30 fles

13.00 / 13.30 op bed

16.00 fles

17.30 groente

20.00 fles

Meestal is hij van 4 tot 8 wel wakker...soms dommeld hij nog beetje in....

CB zei dat hij op voedingsschema van 6mnd ligt en dat hij al mag oefenen met droge broodkorstjes...ik mag ook 1 fles laten vallen of na fruit en groente een fles aanbieden en kijken wat hij daarvan wil, dus dat kunnen jullie wel proberen.
Is hier geen optie want Lasse wil alles hebben haha, niet voor niks 71cm en 8.4 kilo...

pffff lastig hoor dat eetritme

ze krijgt hier tussen 7 en 23 uur 5 flessen, maar ze wil nu avonds een extra fles.
om 7 uur krijgt ze 100-130ml en de andere 4 keer 180ml
meer wil ze niet, maar wel een extra flesje avonds van 100ml.

fruit deden we om 9.30 uur maar ja dat wil ze dus niet echt, middags eet ze beter maar ja dan slaapt ze vaak en straks komt er ook groente bij

pff wat een gepuzzel

op moment lekker de fles en proberen elke ochtend wat fruit maar daar hoduen we het nog wel even op ook al is ze 5mnd1wk
gr sabine

hoi dames

Mara heeft besloten om haar voedingschema om te gooien
na wekenlang maar een paar hapjes fruit gaat alles er nu zo in.
dus:
7.00 100-130ml fles (meer drinkt ze niet op)
9.00 opstaan
10.00 fruithapje
11.00 180ml fles
hier ergens slaapt ze
15.00 180ml fles
hier ergens slaapt ze
17.30 groentehapje
19.00 180ml fles
20.00 badje
21.00 naar bed
23.00 180ml met 1 el pap

ze wil nog niet meer drinken, misschien dat ze wel meer pap erin wilt maar omdat we nog maar maandje weten dat ze reflux heeft doe ik het rustig aan, sinds vandaag groente erbij en wie weet een keer meer pap.
groetjes sabine

hoi hoi meiden

nou das weer lang geleden dat ik hier ben geweest.
ben ook aan het puzzelen met ritme en voedingsschema.
voor mij ook vrij lastig i.v.m onregelmatig werken en het feit dat ik zelf nog niet helemaal oke ben.
maar wel fijn te lezen hoe het bij jullie gaat.
demi krijgt nu:
9.00 flesje + rijstebloem
13.00 flesje
17.00 flesje
23.00 flesje + rijstebloem

groetjes

Terug
Bovenaan