hoi hoi
tja ook mijn verhalen voor jou even op een rijtje.
Ben bij de oudste in het ziekenhuis bevallen, omdat ik 42 weken zwanger was. Helaas moest ik daar dus heen om de weeen op te laten wekken. Dat opwekken heb ik als heel vervelend ervaren. Natuurlijke weeen komen en gaan en opgewekte weeen gaan niet meer weg lijkt het wel. Na een verlossing met een vacuumpomp, was mijn eerste bevalling niet bepaald rooskleurig te noemen en heb ik dat allemaal best even moeten verwerken.
Wat mijn kv aangaat top wat een fijne meiden en idd zou de eerste dagen lekker 8 uur doen, je hebt dat gewoon zeker bij de eerste keihard nodig.
Bij mijn tweede bevalling, waren we heerlijk thuis, deze bevalling verliep echt volgens het boekje en heb hier dan ook de fijnste herinneringen aan.
De laatste is ook thuis geboren, maar die bevalling ging erg snel, bij 5 cm ontsluiting was ik binnen een half uur op 10, zo snel dat de kv te laat aanwezig was hihi. Bij Femke zat de navelstreng om haar nek, waardoor ze wat minder goed op gang kwam.
Ik heb echter nu totaal geen twijfels, ik beval als dat mag gewoon weer lekker thuis. Er gaat niets boven je eigen plekje. Vooral voor mijn man, nu denken jullie wat heeft die er mee te maken, maar voor hem is thuis bevallen ik denk nog belangrijker als voor mij. In het zh word hij altijd erg onrustig, ik merk dan ook dat ik thuis veel meer aan hem heb.
Mijn laatste kv was de minste die ik in huis heb gehad, wij hebben nogal een groot huis en zij zat liever op haar gat als dat ze wat deed. Ik heb nu dus heel duidelijk aangegeven dat ik haar niet meer in huis wil hebben. Ze was wel aardig hoor, maar ik vind dat ze te makkelijk met mij omging (een paar van mijn hechtingen bleken open te zijn gegaan en dat had zij niet gezien) Ze zei steeds je bent zelf ervaringsdeskundige dus laat maar weten als er iets is. Dat gebeurt me nu dus ook niet meer
Qua zorg vind ik het heerlijk om mezelf een week te laten verwennen, daarna zwaai ik ze met liefde weer uit, heerlijk lekker aanklooien met ons nieuwe gezinnetje.
Nou meid hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt. En misschien een kleine tip, je kunt ook te veel lezen, probeer misschien iets selectiever te zijn, word je niet zo onzeker van
knuffels