een vraag wat misschien hier niet hoort?

hnx voor jullie reactie, ik heb me schoon am ook gevraagt en ze kent iemand die voor rechter leert, die heeft 2 kinderen en hij wou niet trouwen maar ze zijn nu wel getrouwt van wege de kinderen , want zij heeft het ook uit gezocht en als de moeder overlijdt en ze zijn niet getrouwt ,dan heeft de vader geen poot om op te staan ook al heeft die het kind herkent, dan is hij alleen financieel aan sprakelijk en verders niet, dan gaat het kind gewoon naar de ouders van de moeder en anders broer of zus, dat zei zij dan , omdat ze er voor leert,

greetz suzette

Hoi suzette,
Ik wil daar even op inhaken wat jij zegt want je hoeft echt niet perse te trouwen.
Als hij het kind alleen erkent dan heeft hij geen recht nee.
maar als je daarna ouderlijk gezeg bij de kantonrechter aanvraagt dan wel.
hebben wij ook gedaan.
een paar papiertjes invullen en dan ben je klaar.
of je moet zelf liever willen trouwen dan is het wat anders.
gr liselotte

o oke maar daar zit toch ook een financieel plaatje aan bij katon gerecht, want wil wel gaan trouwen maar niet van wege het kind, trouwen wil ik voor sparen, dus , wie weet maar toch bedankt

greetz suzette

ik ben ook niet getrouwd, en denk ook niet dat wij dat ooit doen.

Als je naar gemeentehuis gaat en tekend dat je toestemming geeft dat de vader het kind mag erkennen, dan neem je die akte mee bij de aangifte van het kindje als het geboren is en loopt dan even langs het kantongerecht en vult daar iets in en alles klaar.

Oh ja je vriend word bij het kantongerecht wel ff gescreend op of hij onder curatele staat, want dan gaat het niet op.

Liefs Randy (ik heb dit net allemaal gedaan in november vorig jaar)

dat was beetje onduidelijk:

niet getrouwd:
1. in de zwangerschap baby laten erkennen door de vader op het gemeentehuis (TIP voor 24 weken als er wat mag gebeuren)
2. kindje geboren, acte erkenning meenemen met aangifte voor geboorte, en kantongerecht voor het gezag.

Een vader die het kind erkent, heeft het kindje op achternaam, en alle kinderen die jullie dan nog krijgen die krijgen dat automatisch ook, maar hij heeft dan nog geen gezag over het kindje.
dus hij moet langs het kantongerecht, anders kunnen jou ouders (als je erfgenamen) ook aanspraak maken op jullie kindje.

Hallo suzette,
het financiele plaatje valt best mee hoor.
ong. 20 euro of 30.
daar kun je niet voor trouwen he.
gr liselotte

he hallo das nou eens beter plaatje hahha dan kunnen we op ons gemak sparen om te trouwen, enzo ik zal er met me vriend er over hebben

thnx

greetz suzette

Terug
Bovenaan