Een vraagje voor Redaro

Hoi,

Ik ben een mei mama..en heb een dochtertje van 3 weken oud.
Redaro had op mijn topic gereageerd over dat ons dochtertje verborgen reflux heeft.
En als ik vragen had je op het december 2011 forum zit.
Je vertelde dat jou zoontje dat ook verborgen reflux heeft gehad.
Nu had ik een vraagje aan jou Redaro..ons dochtertje mag morgen naar huis en krijgt nu medicijnen Nexium voorgeschreven.
Hebben ze dat jou zoontje ook voorgeschreven gekregen toen?
En wat zijn jou ervaringen met Nexium en werkt dt vrij snel?
Een hoop vragen..maar ik hoop dat je er antwoord op kan geven.
We zijn blij dat ons dochtertje van net 3 weken oud morgen weer thuis komt.

Liefs

Hoi Zeevang.

Fijn dat jullie meisje morgen weer lekker mee naar huis mag, tis echt verschrikkelijk om je kleintje daar achter te laten.

Ons zoontje heeft een hele extreme vorm van verborgen reflux. Hij heeft ook extreem zuur maagzuur (Vaak waardes van 0.2, normaal is rond de 2) wat ook nog extreem vaak omhoog komt.
Al met al veel pijnaanvallen dus.
Normaal gesproken groeien ze er met een paar maanden overheen, er zijn niet veel kinderen die na hun eerste verjaardag nog last hebben.
Helaas heeft mijn zoontje nog wel veel last en veel medicatie (over 3 weken wordt hij 2 jaar).

Hij kreeg in het begin motilium en losec. Door deze combinatie werden de pijnaanvallen alleen maar erger. Na een paar maanden zijn we over gegaan naar motilium en zantac. Dit leek een goede combi maar helaas. Ook dit werkte na een paar maanden niet meer. Sinds een paar maanden heeft hij nu motilium en nexium, ook deze combi ging een paar maand goed, maar omdat hij dus zoveel last heeft heeft hij sinds een paar weken naast de motilium (4x per dag) en nexium (1x per dag) ook gaviscon (2x per dag). Deze combi werkt redelijk goed,
De nexium sloeg bij mijn zoontje wel snel aan.

Ik hoop heel erg dat jullie meisje niet zo'n extreme vorm van verborgen reflux heeft als onze zoon.
Wat hij heeft komt heel erg weinig voor, dus ik denk dat de nexium wel snel aan zal slaan. Gelukkig zijn er nog wel veel medicijnen die jullie anders kunnen
proberen.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.
Hou je me op de hoogte?

Liefs Redaro.

Hoi hoi....
Toch even jullie berichtje gelezen.
Ben zelf verpleegkundige en dacht dat ik je misschien wel een beetje kon helpen. Waarschijnijk hebben ze dit in het ziekenhuis ook gedaan, maar wat je thuis kan proberen is een kussen onder het hoofdeinde onder het matrasje leggen. Zo staat het bedje een beetje schuin en loopt het maagzuur ook minder snel terug.
Heb zelf ook vaak last van maagzuur omdat dat klepje bij mij ook niet goed sluit vanwege een maagbreuk. Ik gebruik zelf omeprazol, maar weet niet of dit voor kindjes bestaat. In het ziekenhuis geven we volwassen patienten ook altijd nexium.

Hoi Marissa,

Dank voor je berichtje.
We hebben inderdaad het hoofdeinde omhoog.
Helaas werkt dat ook niet genoeg.
Bij Roan kunnen ze de oorzaak niet vinden dat is ook heel vervelend.
Hij heeft 3x een 24 uurs ph metri meting gehad waaruit blijkt dat hij extreem veel last heeft.
Hij heeft een slikfoto gehad, een drankje dat zichtbaar is op röntgenfoto's daar kwam niets uit.
Ook heeft hij een gastroscopie gehad onder algehele narcose, maar ook daar kwam niets uit.
We moeten er nu dus rekening mee houden dat Roan hier niet van af komt:-(

Als je nog meer tips hebt hoor ik ze graag.

Liefs

Ik weet alleen dat bij mij melkproducten eventjes werken, maar het werkt wel direct. Gewoon een glas melk. Melk neutraliseerd namelijk het maagzuur.

Hoi,

Lizzy mag vandaag nog niet naar huis.
Ze hadden gister gezegd van wel..
Maar ze willen de medicatie afwachten of dat zijn werk gaat doen.
Dus hopenlijk mag Lizzy morgen naar huis..maar het was vandaag zo'n teleurstelling dat ze vandaag niet mee naar huis mocht.
Het is morgen afwachten wat de kinderarts beslist.
Maar Lizzy was vandaag wel onrustig afwachten maar.
We hopen dat ze iedergeval voor zaterdag naar huis mag..want dan hebben we ons kraamfeest voor Lizzy.
Ze is nu 3 weken en 2 dagen oud..ons mooie moppie.

Liefs

Hoi Zeevang.

Dat is idd balen. Je gaat er toch van uit dat ze weer lekker thuis is vandaag. Maar aan de andere kant wel fijn dat ze in het ziekenhuis gaan kijken of de medicijnen aanslaan. Anders heb je misschien thuis het zelfde als voor die tijd. Maar snap heel goed dat je je meisje lekker thuis wilt hebben, waar ze hoort. Het is echt verschrikkelijk om je kind daar achter te moeten laten.
Hopen dat ze morgen naar huis mag.
Hou je me weer op de hoogte?

Liefs Redaro

Terug
Bovenaan