een vraagjee???

hoi allemaal,
ik ben nu 28 weken + 3dagen zwangern. Gisteren avond heb ik wat zitten sukkelen met het inslapen het wou maar niet lukken, na twee drie uurtjes links en rechts draaiien in mijn bed :) kreeg ik opeens tintelende handen en voeten dat werd alleen maar erger en kreeg ik weer een soort van angstaanval of paniekaanval leek alsof het ademen elk moment ging ophouden en ik een hartaanval ging krijgen. heb dit nog een paar keer meegemaakt gehad en de vk hierover verteld maar ook niet echt verder onderzocht of doorgevraagd geweest en nu gisteren is het weer gebeurd herkennen jullie dit ook bij jezelf? ow ja was al een paar dagen lichtjes in mijn hoofd kwam over alsof mijn bloedsuikerspiegel daalde heb het laten opmeten in de morgend voor het eten en die stond op 4.6 dus daar licht het waarschijnlijk niet aan, ik weet het zelf ook niet heb nog steeds die tintelingen in mijn hand

liefsss
 
WEet niet of je op je rug hebt gelegen, maar ik had dat als ik op mijn rug lag, zelfs bij de bevalling moest ik voor de ruggenprik nadien op mijn rug liggen en kreeg ook van die aanvallen, met hele hoge hartslagen tot wel 170. Heb er 2 uur gelegen en toen kwamen ze erachter dat onze zoon op een ader lag, misschien is dat bij jou ook het geval, weet neit of het snel is weggetrokken bij je of je er lange tijd last van hebt gehad, en of het met een speciale houding/ligging te maken heeft, maar ik had het met die ligging van rug dan.

Succes.
 
Het zou ook aan je ademhaling kunnen liggen. Het klinkt een beetje als hyperventilatie. Als het hyperventilatie is dan ademen in een zakje en dan zou het moeten stoppen.
 
Het klinkt bij heel bekend in de oren als hyperventilatie.. Waar ik helaas bekend mee ben.. Ik had t ook juist op de momenten dat ik wilde slapen omdat je lichaam dan gaat ontspannen en dan kan dit juist eruit komen..

Wat bij mij heel erg hielp was rondjes lopen in de kamer, een stuk tekst hardop voorlezen en gewoon praten over iets. Op dat moment denk je niet aan je ademhaling. Want als je daar op gaat letten dan word t alleen maar erger.

Ik ben eraf gekomen door ademhalingstherapie en ontspanningsoefeningen. Daarnaast heb ik hulp gehad van een psycholoog door mn angst te overwinnen ( ik durfde bijvoorbeeld de supermarkt niet meer in).

Schaam je niet als je er last van hebt en ga naar de huisarts. Juist als je er vroeg bij bent kan je er veel aan doen. Als je ermee blijft lopen word t alleen maar erger. Het enige fijne ervan is dat er niets mis is met je gezondheid en dat je lichaam goed reageert op angst of stress!

Bij mij hielp t trouwens niet door in een zakje te ademen. Kreeg daar nog meer paniek van!

Het tintelen in je hand is ook een reactie op een angst. Net als een snelle hartslag, sneller ademen etc. Je bloed stroomt sneller, dus ook in je handen!

Sterkte! Liefs
 
Ik krijg last van mijn ademhaling en lichaam als ik te lang op mijn rug lig, maar gelukkig geen tintelingen. Wel heel vaak krampen in mijn benen/kuiten/voeten. Duizelingen ook maar mijn bloeddruk is vrij laag dus dat kan daar dan weer door komen.

Als je onzeker bent gewoon naar de HA of VK gaan hoor, die kunnen je vast en zeker verder helpen :)

Liefs
 
Bedankt voor de reacties, is geruststellend om te horen dat ik niet de enige ben maar natuurlijk wens ik het niemand toe, ik herken in ieders verhaal wel wat vanmezelf en ja het begint vooral als ik op mijn rug lig eenmaal die aanval begint blijft dat zo tot ik rechtsa, ik heb het ook eerder een keer of drie meegemaakt had weer heel de nacht niet geslapen ik had schrik dat ik een beroerte kreeg en dat ik zou sterven daarna was ik zo uitgeput dat ik in slaap viel en volgende dag ging het weer over. Dit keer is dat niet het geval heb nog steeds tintelingen zelfs nu als ik typ , ik heb vk al eens verteld hierover ze zei als het over gaat is er geen reden tot paniek, ik ga wachten tot morgen als het blijft aanhouden ga ik gewoon na ha want die aanvallen bezorgen mij nog een beroerte is zo eng om mee te maken en dan is toevallig mijn man altijd op werk als ik alleen ben word het alleen maar erger ik ben benieuwd nogmaals bedankt voor de reacties last het nog wel horen als ik meer weet xxx liefsss
 
Hey micromuis ik heb over het algemeen suikerwaarde van 5.0 gemiddeld hoger is die niet geweest sinds ik zwanger ben en de klachten die ik heb om omschreven heb ik niet dagelijks ondanks mijn lage suikergehalte dus ik denk dat het niet daar aan ligt maar slles kan natuurlijk, mijn schoonmoeder vertelde juist dezelfde klachten te hebben door geknelde zenuw aan haar nek en ik heb sindsdien ook toevallig erg nek rn rugpijn heb wat grote schoonmaak gedaan thuis met alle ramen open weet het niet afwachten en zien wat het geven komende dagen
 
Terug
Bovenaan