een *** vriendin

Hoi dames,

Ik wil even mijn ei kwijt. De 20ste zijn vrienden van ons ( hij is de beste vriend van mijn vriend ) bevallen van een zoontje, 7wk te vroeg. Hij weegt 1640 gram, 40,5 cm lang en hij heet Dinand.
Wij waren in het begin samen zwanger, heel leuk dus, veel mailen etc. Echter nadat het verkeerd bij ons gegaan is maile zij niet meer met mij. Smoesjes van geen tijd en noem maar op. Nu hebben hun gezegd dat ze altijd voor ons / mij klaar zouden staan. NIET DUS achteraf gebleken. Want ik mailde dus mijn gevoelens naar haar etc en kreeg geen respons. Krijg ik nu achteraf ( via mijn vriend)te horen dat ze niet wist wat ze ermee aan moest. Ging alleen over baby's etc ( ja gek he als je zelf een kindje hebt verloren, graag een opnieuw zwanger wil raken en zij zelf was ook zwanger ) Dus heel raar. Schijnbaar is zij dus niet zo bezig met baby's als ik. Terwijl ik met pijn en moeite in haar geinterseerd bleef door te vragen hoe de controles waren, zij zich voelde, de kamer etc. En ook nog eens vaker als we afspraken naar haar steeds dikker wordende buik moest aankijken.
Maar dan moet je ook eerlijk zijn en niet achter de rug van iemand om erover lullen dat je niet weet wat je ermee moet omdat ze mij dus niet wil kwetsen. Ik ben nu dus boos, omdat ze a zegt klaar te staan voor ons en het vervolgens niet waar maakt, niet eerlijk is en ook nog een zichzelf beste vriendin noemt. BAH.Verder van die opmerkingen van hun, je bent er te veel mee bezig, komt wel goed en noem maar op. Ja makkelijk gezegd als je zelf geen kindje hebt verloren he.
En nu zou ik ook nog blij moeten zijn voor haar / hun. Kindje is 7 wk te vroeg geboren, omdat hij waarschijnlijk stikte daarbinnen van al die sigaretten die ze nog rookte. BAH BAH en nog eens bah. Vind het ergens net goed dat ie te vroeg geboren is, want ze zijn zich kapot geschrokken en terrecht ook. had ze die sigaretten maar moeten laten.
Ben overigens wel blij dat het manneke het goed doet ( ligt zelfs niet aan de zuurstof ), heeft alleen moeite met drinken en heeft daarom een sonde.Dinand kan er niks aan doen.
Zo oneerlijk he zij rookte,dronk ook af en toe en ik niet en bij ons ging het verkeerd en hun hebben nu een zoontje.
Mag van mijn vriend ook nog niet boos zijn daarover want tenslotte wil zij me niet kwetsen nee ze heeft me drie dubbel gekwetst nu ( niet eerlijk zijn, niet steunen, achetrbaks zijn )Ligt aan mijn hormomen nu zegt ie en zwangere vrouwen zijn lastig. LEUK HE zo'n vriend. Maar gelukkig hebben wij het reeds uitgepraat en heeft ie die woorden allemaal terug genomen en hij begrijpt me nu ook.
Maar ga wel die zogenaamde vriendin daar nog over aanspreken.

Verder ben ik de hele dag zowat misselijk, voor het eten, na het eten. Ik vind veel dingen vies ruiken ( zelf brood, en thee terwijl ik een echte theemuts ben ) en verder een opgeblazen gevoel en een abonnement op de wc. Wel gek s'nachts hoef ik niet mijn bed uit, gelukkig maar.

Nou meiden wat een verhaal he.Moest toch even mij ei kwijt.

Veel liefs van mij 6wk,1dg.


Succes allemaal.
 
Hai Shirley,

Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat je wat gefrustreerd bent over de gang van zaken zoals die zich de laatste tijd heeft afgespeeld, maar aan de andere kant kan ik geen begrip opbrengen voor de verwensingen die je een ander toebrengt. Het feit dat het bij jullie de eerste keer niet goed mocht gaan is heel erg, maar ik vind dat een ander, ongeacht hoe deze persoon zich ten opzichte van jou opstelt, daar niks aan kan doen. Ik weet uit ervaring dat je op sommige momenten wel eens erg onredelijk kunt zijn en op een later tijdstip zelf inziet dat dat niet terecht was.

Wat ik je wil "meegeven" is, probeer niet in de slachtofferrol te kruipen. Er is niemand en niets in deze wereld die er ook maar iets aan kan doen dat sommige dingen lopen zoals ze lopen. Probeer je gedachten nu maar op je nieuwe zwangerschap te richten en daarvan te genieten. Het kost uiteindelijk alleen maar negatieve energie om je druk te maken om iets wat gebeurd is en waar je toch geen zeggenschap over hebt. Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld ben door de wijze waarom je vriendin zich heeft opgesteld, maar zo gaat dat nu eenmaal soms in het leven. Sommige mensen roepen nu eenmaal heel gemakkelijk dingen, zonder dat ze ze waar kunnen/willen maken. Uiteindelijk kom je altijd weer een stuk wijzer uit zulke situaties.

Ik wens je alle geluk van de wereld en hoop dat deze zwangerschap een succes zal worden voor jullie. Geniet er in ieder geval van.

Nog een goede raad. Indien je je vriendin hierover aanspreekt, doe dat dan op een manier die niet verwijtend is. De kans dat jullie vriendschap dan definitief over zal zijn is dan zeer wel aanwezig (tenzij je dat wilt natuurlijk). Het heeft ook geen enkele zin om een ander schuldgevoelens aan te praten. Soms moet je wel eens heel veel slikken, zonder dat je daar een tevreden gevoel aan over kunt houden.

Groetjes een mede-zwangere.
 
hoi
ik vind dat je vriend een beetje gelijk had. het zal wel aan je hormonen liggen, want ik vindt dat je er een beetje erg overdreven op reageert. en dat zij zeggen tegen jouw dat je er teveel mee bezig bent en dat het allemaal goed komt, is toch niks verkeerds mee?! wat moeten ze dan zeggen?? je zal er ook wel teveel mee bezig zijn geweest.En dat is natuurlijk nooit zo goed. je moet in je achterhoofd onthouden dat je "geluk" hebt gehad dat het vruchtje is afgekomen (klinkt nu hard) maar het was waarschijnlijk ongezond en niet levensvatbaar...een vruchtje stoot zich niet voor niets af! het heeft een reden gehad. zo is de natuur...en je bent toch nu opnieuw zwanger geraakt!!
ik vind het ook niet aardig van je dat je dat die "vriendin"toewenst...dat zou ze nou bij jouw toch ook niet doen? en ik kan me voorstellen dat ze niet goed wist wat ze allemaal tegen je moest zeggen...misschien was jij heel emotioneel en kon zij daar niet goed mee omgaan en voelde ze zich van binnen schuldig dat het bij haar wel goed zat. en durfde ze haar vreugde niet tegen je te uiten.
ik zou er niet meer teveel over gaan denken, en ik zou niet zozeer oude koeien uit de sloot gaan halen. laat lekker waaien joh.
veel succes met je zwangerschap en veel geluk!!
liefs van sandy
 
SANDY,

Mijn kindje is helemaal niet van zelf afgekomen. Sterker nog bij de 10wk hebben we het hartje gehoord en dachten we dat alles goed was. Totdat we de echo kregen met 14 wk. Daar constateerden ze allerlei afwijkingen, maar het LEEFDE WEL. Ze hebben het dus weg MOETEN halen, want het had geen kans op overleving, buiten de buik, In de buik wel anders had moeder natuur eerder haar wek gedaan volgens alle gyns. Verder stonden wij daar natuurlijk achter,maar we hebben een zoon verloren van 15 wk oud.

HEB JIJ ZELF WEL EEN MISKRAAM GEHAD???
Hoop het voor jou van niet en dat het jou of alle anderen ook nooit gebeurd. Maar uit je reaktie blijkt dat je me totaal niet begrijpt.
Mensen die het niet meemaken ( gun ik ook echt niemand ) kunnen er dus ook niet over meepraten. En zeggen dan misschien goed bedoelde dingen, maar doet verrekte pijn.En dat die woorden / dingen pijn doen kan niemand begrijpen als ie het niet heeft meegemaakt.
En ik kan het gewoon echt niet uitstaan dat mensen NIET eerlijk zijn en dat is zij dus niet geweest. En als jij iemand belooft om voor hem of haar klaar te staan en het vervolgens niet doet is dat ook NIET JUIST. Moet je geen beloftes maken. KAN IK DUS OOK NIET tegen, iets beloven en het vervolgens niet waarmaken. Misschien wist ze inderdaad niet wat ze moest zeggen of doen, maar dan had ze ook niet moeten zeggen dat ze ervoor mij zou zijn.

Hopelijk begrijp je me nu wel.
IK GUN NIEMAND WAT ERGS TOE( NIET TIJDENS EEN ZWANGERSCHAP EN OOK NIET ERNA), WEET NAMELIJK ZELF HOEVEEL PIJN HET DOET.

En misschien moet jij eens begrijpend leren lezen. STAAT NAMELIJK DAT IK HET GOED VIND DAT HUN ZICH GESCHROKKEN HEBBEN, DOORDAT ZE ROOKTE EN NOEM MAAR OP. WANT DAT WAS NAMELIJK DE OORZAAK BIJ HUN VAN DE VROEGGEBOORTE. MAAR TEVENS STAAT ER OOK DAT IK BLIJ BEN DAT NIKS ERGS MET DINAND GEBEURD IS.EN OOK NIET MET HAAR.

Maar goed waarschijnlijk vind je dat ik u weer overdrijf, of het aan mij hormomen ligt. kan je een ding zeggen zo had ik ook gereageerd als ik nog niet zwanger zou zijn geweest.Zo zit ik namelijk in elkaar.

En dat ik opnieuw zwanger ben wil niet zeggen dat ik ons zoontje Pim vergeet en nu dus dubbel zo bang ben.

Groetjes van mij.

 
Als ze in jouw aanwezigheid een sigaret gaat opsteken, zou ik haar meteen duidelijk maken dat je niet wil dat het kind in jouw buik het meerookt. Als je nog verder zou durven, zou ik nog toevoegen dat het tekort aan zuurstof die het (mee)roken veroozaakt kan leiden tot groeiachterstand en vroegeboorte.
Julia
 
Hé shirley,
Gewoon even sterkte met alles en ja... volgens mij is het niet zo goed voor de baby als je je zo druk maakt. Probeer wat afleiding te zoeken en steek je energie in je eigen zwangerschap, voor zover je kunt. Gelijk krijg je toch niet van iedereen... en hoe kwaaier jij je maakt hoe meer weerstand je bij anderen oproept.
Zwanger zijn, maakt je gewoon kwetsbaarder en overgevoeliger (ik kan ook erg balen van ontactische opmerkingen!)Dus nogmaals: veel sterkte en er is trouwens wel een speciaal forum volgens mij, voor als het anders loopt met de zwangerschap dan gedacht, misschien kun je daar je emotie over je miskraam kwijt... misschien vind je daar meer begrip dan bij je ***vriendin.
 
Terug
Bovenaan