een zooitje...

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik lig helemaal in een deuk als ik die foto's bekijk van zelf eten!! Heerlijk zeg al die tevreden snoetjes...

Helaas hou ik zelf niet van een "zooitje" en hou ik het nogal tegen.. Tuurlijk mag Jennifer met haar handjes eten.. als het maar niet teveel rommel geeft..ohh erg he!! Als ze bv een boterham met kaas eet is het geen enkel probleem, maar is het een boterham met jam, dan moet ze van mij met een vork eten...
Broccoli met aardappel en een vleesje mag ze (als het bijna op is) ook met haar handjes eten, maarrr macaroni doe ik toch echt zelf hoor met een lepel.. Ben ook bang dat je die vlekken erniet meer uitkrijgt!!

Dus misschien kunnen jullie mij wat tips geven zodat ik het minder erg vind dat het een zooitje wordt!!!!

Thanx meiden!!!

gr. Ilone

Hoi Ilone,

Koop een grote slab bij Ikea, met mouwen echt een aanrader. Scheelt vlekken op kleding. En anders doe je d'r oude kleertjes aan.
En ik had dat ook hoor, maar ja dan maar vlekken die er niet meer uitgaan. Ze vind het zo leuk om zelf te eten.

groetjes Mariska

Hoi Ilone,

Ik heb eigenlijk maar één tip: Laat het los! Geloof me, Jennifer zal nog wel vaker een zooitje van dingen gaan maken. Zandbak, verven.... dat komt allemaal een keer.
En wat betreft de vlekken. Een goede slabber voorkomt een hoop. Ik vind deze van Silly Billyz ideaal:

Je spoelt ze na het eten goed af en dan is hij voor de volgende maaltijd weer droog.

Maar hier komen ook vlekken in kleding die er ondanks de extra vlekkenbehandeling (Vanish of Ossegalzeep) niet meer uitgaan. Dat is dan jammer. Dat is ook één van de redenen dat ik geen dure kleding koop. Heeft hij iets aan wat ik schoon wil houden, dan trek ik het tijdens het eten gewoon uit.

Succes.
Karin

Hoi Ilone,

Wat klinkt jouw 'probleem' mij bekend in mn oren, ik heb het namelijk ook, dus je bent niet de enige, hihi.
Tara mag van mij bijna niks zelf vasthouden, want ik kan er niet tegen als ze met haar handjes (waar ze eten mee heeft vastgehouden) in haar haren gaat vegen of over haar gezicht. Erg ben ik hé .... ik moet het ook een keer gewoon loslaten en haar zelf haar eten laten vasthouden, maar vind het best moeilijk.

De foto's met de vieze snoetjes vind ik geweldig!

Groetjes,
Shivana

Hoi Ilone,

Ik ben ook zo'n moeder die daar niet zo van houdt.
Ik vind ook dat Sven moet leren dat je eten met bestek eet. Zijn boterham mag hij natuurlijk wel met zijn handjes eten maar het warme eten niet.
En nu heb ik gelukkig ook een ventje dat daar helemaal niet van houdt om te kliederen dus hij doet het ook niet vaak. Soms  raakt hij zijn eten even met zijn wijsvingertje aan maar dan trekt hij die gauw weer weg en pakt hij zijn lepel. Mama moet daarmee nog wel helpen maar ooit zal hij het vast zelf kunnen.
En hij mag van mij wel altijd proberen met de lepel te oefenen en dan wordt het ook wel eens een kliederboel maar Sven weet dan wel dat hij met de lepel moet eten en niet met zijn vingertjes....

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi Ilone,

Marissa kliedert ook niet. Ik voer haar nog steeds zelf en haar boterham eet ze wel uit het vuistje. Ze vraagt er helemaal niet om om het zelf te doen dus doe ik dat ook nog niet. Dat kan altijd nog komen. Maar nu wil ik gewoon dat ze eet en dat gaat het beste als ik het doe

groetjes Linda

Ik sluit me LEKKER NIET bij jullie aan! Mijn dochtertje mag knoeien zoveel ze wilt en ik geniet er nog van ook... hihihihii. Ik vind het prachtig om te zien hoe ze met haar eten kan spelen. Maar ze kan ook heus met een vorkje en een lepel eten, hoor! En dat stimuleer ik ook. Maar ze moet toch overal eens aan voelen? Bijvoorbeeld aan macaroni. We ruimen alles natuurlijk weer netjes op.

hoi hoi.

Ik heb vandaag es lekker LOS GELATEN met eten en moet zeggen dat we een verschrikkelijke leuke dag hebben gehad! Hij zat van kop tot teen onder en eigenlijk kon het me niet schelen!! Het was een leuke, lache dag!! En lekker daarna met papa in bad geweest en mijn manneke was schoon! En zal ik jullie vertellen dat ie zij avondeten en je ZELF MET DE LEPEL EET!!!! Dat heb ik dus nooit geweten! Maar hij deed het echt zelf!!

LEUTIG!!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Terug
Bovenaan