een zooitje...

Goed zo Saskia!!!! Dat heb je super gedaan. En ervan genoten. Wat heerlijk!!! heb je ook foto's gemaakt van je kleine man die zo genoot van zijn maaltjes?

Ik laat Stijn ook altijd zelf eten en dat gaat prima. We zijn er inmiddels achter dat je banaanvlekken van het behang af krijgt als je ze meteen verwijderd en dat eten wat op de grond heeft gelegen nog net zo lekker is. Op en top genieten. Bij dingen die erg vlekken strippen we hem tot zijn romper of trekken hem een oud shirt aan. Heerlijk hoor!!!

Stijn eet brood wel met een vork. Dan prikt hij het met zijn rechterhand aan de vork, trekt het met de linkerhand van de vork af en propt het in zijn mond.

Groetjes van Marloes

En hier (helaas) nog zo'n mama die er niet van houdt dat haar zoontje met het eten gaat knoeien. Dylano mag tuurijk wel zelf eten, maar ik help hem daar soms wel eens bij hoor. Vooral de macaroni, want wat kan dat een zooitje geven zeg.
Het zit er gwn in bij mij denk ik. Mijn moeder kan er ook niet tegen, dat hij alles in zijn haar wilt smeren, maar Dylano's opa vind het allemaal best, en zegt dat we hem alles moeten laten onderzoeken.
Maar goed... Nou is deze opa ook echt makkelijk. Dylano mocht laatst van hem dus gwn met de glasgordijnen spelen, en eraan trekken. Nou, dat mag hij dus echt niet van ons en van oma hoor.
Dankzij dat heeft Dylano er hier al 2 lamellen vanaf getrokken, grrrr

Liefs Debby.

HOi meiden,

Wij hebben gisteren Maaike ook voor het eerst echt zelf haar warm eten laten eten. Haar brood eet ze al een tijd zelf. Gisteren kreeg ze macaroni (potje want we waren erg laat) en halverwege wilde ze echt niet meer eten. Ik vond dit vreemd omdat het normaal met gemak op gaat.

Ze wilde de lepel hebben en die heb ik haar toen gewoon gegeven. Ondanks onze zeer grote verbazing ging madam zelf heerlijk aan het scheppen (soms wat hulp van mama) en daarna ging het eten naar haar mond. Helaas wordt de lepel  nog wel eens verkeerd om gehouden of op de zijkant maar ze heeft wel alles op gegeten (buiten wat er geknoeid werd). Het was echt een geweldig gezicht en ze zat wel helemaal onder maar goed lekker in bad en de kleertjes zien we wel weer. Ook ik koop nooit van die dure dus dat geeft niets.

Groetjes
Inge

Hoi Meiden,

Leuk om jullie reacties te lezen....

ik vind het erg knap van jullie kindjes dat ze al zelf met een lepel kunnen eten...
Jennifer houd de lepel telkens verkeerd en er gaat bijna niets in haar mond. Dus ga ik achter haar staan en hou samen met haar de lepel vast..  Ze wilde op een gegeven moment geen yoghurt meer... dus ik dacht ook nou die wil het zelf doen..dat klopte ook wel maar ja als er niets in haar mondje gaat duurt het wel erg lang..hihi...

Misschien toch wat meer oefenen...    
Bedankt in ieder geval voor de reactie ga het toch wat meer proberen los te laten...

gr. Ilone

Hoi Ilone,

misschien is het een idee om de volgende keer twee lepels te nemen. Eén voor jou en één voor je kleine. Zo deed ik dat ook in het begin want anders kreeg Stijn ook niets binnen. Als hij dan zijn mond open deed schepte ik vlug mijn lepel leeg en sabbelde hij nog wat op zijn lepel. Heerlijk om te zien!!!

Groetjes van Marloes

Ohh dat vind ik wel een goeie Marloes!!
Dat ga ik doen, bedankt voor de tip!!!

gr. Ilone

Terug
Bovenaan