Eenzaam

Heey lieve mama,
Niet verdrietig zijn! Je bent sterker dan je denkt. Ik ben verlaten, beide zwangerschappen! God wat voelde ik me dom en ik ben ook op me pootjes terecht gekomen al zeg ik het zelf. 
Had leuke vriendinnen..... dacht ik....  ze bleken stikjaloers dat ik op jonge leeftijd 2 jongens kreeg. We groeide uit elkaar. De vriendinnen die ik over had zaten op een totaal ander spoor( drugs/drank ect) iets wat ik prima mee om kon gaan tot de kids kwamen, zelf uitgestapt( nooit aan drugs ect gezeten) 
Het is eenzaam.. het is klote, maar we komen er! Vergeet niet dat hormonen ook dingen doen laten lijken die er niet zijn. 
Hoe oud ben je? Waar woon je? 

Knuffel!

Ik weet maar als te goed hoe je je voelt helaas.. ook ik was verlaten toen ik 32 weken zwanger was, het is de meest pijnlijke en eenzaamste tijd uit mn leven geweest. Maar zodra je kindje er is kan je alleen maar immens veel liefde voelen, mijn kindje is nu 3 maanden en natuurlijk voel ik me soms nog steeds erg alleen, maar het begint weg te vagen en uit mn zoontje haal ik heel veel vreugde. wij vrouwen hebben geen man nodig om een kindje groot te brengen wij kunnen dit ook prima alleen! 

Wauw.. Wat een sterke vrouw!!! 
29 weken zwanger ben ik nu en helaas genoeg meegemaakt. het gevoel van eenzaam zijn blijft erg naar!  
Je mag altijd contacten!!! want je staat er echt niet alleen voor!! lorijnmandy@gmail.com
liefs!!! 

Hi @HappyMama

Jeetje, wat heftig ook voor jou zeg! 
En wat verdrietig toch dat er nog best veel vrouwen zijn die dit mee moeten maken..
Ik bid voor jou dat jou moeder de geboorte van jou kindje/haar kleinkind nog mee mag maken!

Ik moet inderdaad proberen dat van mijn vriendinnen wat los te laten, waarschijnlijk gebeurd het inderdaad ook onbewust maar ik ben erg gevoelig voor dit soort dingen. Zeker nu.

Dank je wel voor je reactie, heel veel sterkte de komende tijd en ik wens jou ook het beste toe straks met je kindje!

Hi @SingleMamavanTwee

Dank je wel voor je berichtje, heel erg lief! En fijn om te horen.

Ik ben 25 en ik woon in Oost Gelderland.

Liefs.

Lieve allemaal,

Want ontzettend fijn dat jullie de moeite hebben genomen mijn verhaal te lezen en een lieve reactie achter te laten. Dit doet me erg goed, een hart onder de riem!

Knuffel.

Helaas leven we in een tijd waar velen vooral druk met zichzelf bezig zijn en er weinig ruimte overblijft voor het verdiepen van vriendschappen. Het kan zijn dat omdat het bij die ene vriendin allemaal wat lichter is, ze beter weten hoe daarmee om te gaan. Bij jou ontwijken ze het misschien  (on)bewust.
Kan je een van die vriendinnen in vertrouwen nemen en open zijn over je emoties, gemoedstoestand? Zeggen wat je nodig hebt, zoals een knuffel of af en toe een appje.
Je geeft ze de mogelijkheid hun vriendschap te laten zien, of niet, dan is het tijd voor ontmoetingen in nieuwe cirkels. Hopelijk brengt die kleine jou straks ook in nieuwe sociale kringen zoals speelgroepjes, cursussen, opvang :)

Terug
Bovenaan