eerder vertellen dan 3 maanden

hoi hoi

met mijn eerste kindje hebben we netjes gewacht tot dat ik 3 maanden zwanger was, met vertellen.
maar nu is mijn zoontje in aug. jarig, en is de hele fam. bij elkaar.
dan ben ik net 2 maanden zwanger.
vind ik eigenlijk mooi moment om het te vertellen.
maarja tis nog geen 3 maanden.
wat zouden jullie doen??

owja mag je trouwens makreel vacuumverpakt uit de supermarkt eten??????????????
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik ben nu 9 weken en al best veel mensen weten het.
Nou kan ik het ook al niet meer echt verbergenvoor mensen die me echt vaak zien.

 
Hoi gerl8,

Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik zou het gewoon vertellen als ik jullie was! Het is dan een mooi moment als iedereen bij elkaar is. Zie daarna maar weer is iedereen bij elkaar te krijgen. Vaak lukt dat niet zo gauw. En vacuumverpakte makreel eten weet ik niet eerlijk gezegd. Ik weet dat je geen vacuumverpakte vis mag eten ivm listeria. Je mag wel 300 gram verse makreel per week. Voor de zekerheid kun je het navragen bij je verloskundigen.

Fijne zwangerschap toegewenst!

Liefs Kim
 
Hey hey,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik kan t nooit voor me houden tot ik 3 maanden ben en de andere keren heb ik t eigenlijk al verteld voor mijn eerste echo. Nu is het de afgelopen 4x misgegaan en toch wisten al veel mensen het voor die tijd. Ik merk wel dat mensen ook dan met je meeleven en dat t wel fijn is dat je ook dan je verhaal kwijt kan bij iemand.
Echter deze keer hebben we het alleen nog aan onze moeders verteld dus ook mijn vader weet nog van niks. Mijn schoonmoeder moest ik het wel vertellen omdat zij op mijn zoon moet passen die dag dat we naar de gyn moeten en anders moet ik weer wat verzinnen en mijn moeder weet t gewoon omdat ik t ook aan iemand kwijt moest hahah maar die houdt haar mond wel tegen mijn vader.

Mijn man en ik hebben wel afgesproken dat als de eerste echo (13juli) goed is dat we t dan ook aan de rest vertellen. Dit omdat t de vorige keren met de eerste echo al mis was dus dat is onze mijlpaal zeg maar.

Maar als jij je er goed bij voelt om t te vertellen voor de 3 maanden gewoon doen en mocht t onverhoopt toch mis gaan dan is het wel fijn dat mensen ook dat met je meeleven.

En wat de makreel betreft, volgens mij mag je geen voorverpakte vis dus ook geen makreel dus kan je m beter vers kopen. Dan is ie nog lekkerder ook haha.

Fijne zwangerschap (en sorry voor mijn lange verhaal :) )

xx
 
alleen maar leuk joh lange verhalen.
nou dan heeft mijn man een vis voor zichzelf :)

kmoet er nog even aan wennen dus heb een lekker visje gekocht grijns

zow maar 4 x is veel joh, al die teleurstellingen.
dus tis voor jou extra spannend straks

suc6!!!
 
Allereerst gefeliciteerd!!!

Ik zou het ook vertellen. Tuurlijk je bent dan de kritische weken nog niet voorbij en je loopt het risico dat als het wel mis gaat je dan iedereen weer in moet lichten... Dat is vervelend, maar dat hoef je natuurlijk ook niet persoonlijk te doen. Als het mis gaat is het ook weer fijn om er met mensen over te praten... En zoals al aangegeven wanneer krijg je al die mensen weer bij elkaar! Leuk gewoon doen!

Vwb de gerookte makreel, dat mag inderdaad niet omdat hij vacuum verpakt is. De bacterie gaat in de verpakking zitten en kan daarom schadelijk zijn. Het soort vis doet er dus niet toe.

 
Over de vis, de vk vertelde afgelopen week tegen mij dat je vacuum verpakte zalm uit de supermarkt wel mag eten mits je het eerst 24 uur in de vriezer ligt. Dan is de bacterie nl. dood of dat ook zo is voor makreel zal je na moeten vragen.


succes
 
Geen voorverpakte vis! Vers kan natuurlijk altijd! Gefeliciteerd meid, wat leuk! Of je het al wilt vertellen dan is helemaal aan jullie!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
 
Terug
Bovenaan