Eerste 2 kindjes dicht op elkaar.

A

Anoniem

Guest
Hallo,

WIj hebben in januari een zoontje gekregen. Hij is inmiddels bijna 9 maanden oud.
Ik geniet ontzettend van  ons zoontje.
Nu zit ik eigenlijk een beetje met het volgende. Inmiddels begint het wel erg te  prikkelen om weer zwanger te zijn en een tweede kindje te krijgen. Zijn er mensen die de eerste 2 kindjes vrij dicht op elkaar hebben zitten? Hoe is dat?  Krijgen jullie veel vervelende reakties  van anderen? Heb je het erg druk met 2 kleintjes?
Mijn  schoonmoeder vraagt constant aan me of ik niet alweer zwanger ben. Zij zou dat namelijk niet zo goed vinden. Slecht voor  mijn zoontje, voor mij veel te druk, ik kan dan niet voldoende genieten, ik kan dan nergens meer heen enz. Ook mijn zus zegt dat we niet te snel aan een tweede moeten beginnen. Ik vind dit soort opmerkingen erg vervelend.  Ik wil zo graag weer zwanger zijn en eigenlijk durf ik het nu niet meer. De eerste weken met mijn zoontje waren best zwaar, maar dat hoeft bij de tweede toch niet weer zo te zijn?

Groeten van ikky.

Hallo,

Ik heb net ontdekt dat ik, na in april een dochter te hebben gekregen, weer in verwachting ben. Ik ben in juni 2007 uitgerekend. Dit gaat wel erg druk worden maar het is op termijn ook wel erg leuk denk ik, de kinderen hebben iets aan elkaar. Het gaat er maar net om wat je zelf (fysiek en emotioneel) aankan denk ik. Laat je niet leiden door de (schoon)familie. Ben je binnen een jaar zwanger dan is het wel erg snel, duurt het langer dan twee jaar dan ga je vragen krijgen in de trant van wanneer komt de tweede? Het is ook nooit goed. Volg je hart. Jij weet het het beste. Ik zelf heb niet echt vreemde reacties gekregen (maar alleen de opa en oma's en wat naaste familie weet het). Wel wat verbazing maar ja.... dat begrijp ik ook wel.

Ingeborg

Hoi,

ik ben vorig jaar juni bevallen en inmiddels 25 weken zwanger van nr 2. Als alles goed blijft gaan wordt ons tweede kindje half januari geboren en tegen die tijd is mijn zoontje 19 maanden. Hij was dus 10 maanden toen ik weer -bewust- zwanger raakte (2 de ronde).

Het leek ons leuk om de kinderen een beetje dicht op elkaar te hebben. Ik scheel zelf met mijn oudere broer 1,5 jaar en met mijn jongere 2 jaar. Dat heb ik altijd wel prettig gevonden.

Bovendien kreeg ik ook wel weer de kriebels rond die tijd.

Ik was wel een beetje bang voor de reacties. Je hebt zelf het idee dat mensen denken: zal wel een ongelukje zijn. Nou, dus niet!!! Maar moet eerlijk zeggen dat ik alleen maar leuke reacties heb gehad: oh, dat is leuk voor ze, dan hebben ze wat aan elkaar. Wat  mensen precies denken, weet je natuuurlijk nooit, maar eerlijk gezegd, kan mij het schelen: er groeit weer een wondertje in me!

Mijn advies: volg je gevoel. Als jullie er weer klaar voor zijn (lichamelijk en geestelijk), dan zou ik ervoor gaan. Voor je zoontje is het volgens mij alleen maar leuk en die komt echt niks te kort!  

Succes met je beslissing en het zwanger worden!

Groetjes,
Mienetje

Ook ik heb 2 meisjes die maar 20 maanden schelen met elkaar.

En ja ik heb ook vervelende reacties gehad, maar je moet doen wat JIJ zelf wilt en waar jij je goed bij voelt. Een ander hoeft jouw leven niet te leven.

Liefs Nienke

Hoi
Mijn dochter is nu 8 maanden en we zijn heel druk bezig om weer zwanger te worden (nu in 1e/2e ronde). Het is inderdaad vooral omdat het bij mij weer begint te kriebelen en ook omdat het ons leuk lijkt als je kinderen niet teveel verschillen qua leeftijd. Verder denk ik dat je het toch wel druk krijgt met een 2e erbij, of er nu een jaar of drie jaar tussen zit. Als ze sneller op elkaar zitten ben je ook eerder uit de luiers! Het is maa rhoe je het bekijkt. Het enige wat ik een beetje vervelend vind is dat ik dan twee jaar achter elkaar met zwangerschapsverlof ben. VOor mijn baas niet zo handig natuurlijk. Maar ja, daar kan ik ook niet zoveel aan doen toch? in elk geval geen reden om het uit te stellen.

hopelijk lukt het allemaal bij ons en als die kleine er eenmaal is dan wil je hem/haar toch niet meer missen!! Dat geldt dan ook voor je schoonmoeder toch?!

groetjes Klarie

Hoi Ikky

Ikzelf heb mijn 2 kinderen ook dicht op elkaar schelen op 1 dag na 1,5 jaar
Ik heb helemaal geen nare reactie's gehad alleen maar positief
Zo van leuk dan hebben ze straks ook wat aan elkaar
En ja hoor spelen de hele dag samen een jonge de oudste en meisje de jongste
( hebben natuurlijk ook wel eens mot maar dat moet kunnen in een broer zuster relatie )
Ik ben nu bezig voor mijn 3e kindje ook wel dicht in de buurt van die andere
Ik ben wel nog jong maar me kinderen zijn me alles
Ik zelf ben bijna 24 jaar.
heel veel succes gr
Quinsjen

Hallo allemaal,

Leuk dat jullie allemaal zo snel reageren. Ook al is het een keus van onszelf, ik heb heel veel aan jullie reactie's.

Quinsjen: ik hoop deze maand 24 jaar te worden. Leuk dat je ook een jonge moeder bent.  

Groeten ikky.

Hoi Ikky en anderen,

Op het moment ben ik zwanger van ons derde kindje (ons kadootje, door de pil heen zwanger geraakt). Lotte de oudste is nu 2 jr en 8 maand en Jozua de tweede is nu bijna 1 (15 okt) en ons derde kindje wordt verwacht op 1 Jan.
Ik wilde tussen Lotte en Jozua ook een klein leeftijdsverschil en dat is gelukt, ik weet ook hoe het anders kan bij mensen in de omgeving die geen kindjes kunnen krijgen.
Nummer 3 is een complete verassing en er dan nog minder leeftijdsverschil tussen dan tussen de eerste 2.
Tussen Lotte en Jozua zit 20 maanden en tussen Jozua en de baby zal 14 maand tussen zitten.
En idd de reacties van de omgeving zijn meestal niet zo geweldig maar wij zijn er heel gelukkig mee en dat is het toch het belangrijkste.

Groetjes van Mieke mv Lotte (17-02-2004) en Jozua (15-10-2005)
en 27,2 wkn zwanger van een kadootje

Terug
Bovenaan