eerste afspraak gynaecoloog

Hoi,

ik heb het mijn werkgever laatst verteld. Ik moest namelijk in 1 week tijd 2 keer terug komen. Ik werk 20 uur in de week en juist op de dag dat ik moest werken moest ik terug komen. Ik dacht "nou hij zal ook wel denken, kan je dat niet plannen op de dagen dat je niet moet werken" Hij had er alle begrip voor, dus als ik nu zeg dat ik wat later kom omdat ik eerst naar het ziekenhuis moet dan is het geen probleem.

Groetjes Niekie

Hoi,

Ik ben begin december voor het eerst naar de gyn. geweest. Hij stelde een aantal vragen. Via de huisarts was er al een spermatest gedaan en daar bleek alles goed mee te zijn. Ik had mijn templijstjes meegenomen en daar heeft hij even goed naar gekeken en toen mochten we al snel naar huis met clomid. Dag 3 van mijn eerstvolgende cyclus moest ik daar mee beginnen. Er is 2 x een inwendige echo gemaakt om te kijken of de medicatie zijn werk deed en dat deed het. De gyn. kan dan vertellen wanneer hij de eisprong verwacht en we kregen "huiswerk" mee. Nu in spanning of het deze keer gelukt is. We gaan hier in ieder geval drie maanden mee door en als het niet gelukt is dan wordt er verder gekeken.
Heel veel succes de 10 e!

Groetjes,
Sanne  

He Sanne,

even een vraag.....
Kreeg jij meteen bij je eerste afspraak clomid mee naar huis??? Had/ heb jij ook een onregelmatige cyclus en een hele lange??
Met clomid kunnen ze toch je eisprong op gang brengen??

Dus als ik het goed begrijp heb je clomid gekregen voordat je allerlei onderzoeken hebt moeten doen.
voor mij is alles zo nieuw en wil graag weten hoe het bij jullie allemaal in zijn werking ging. Toch steeds weer anders...

Groetjes Elise

Hoi hoi

Ik zag dat je al reactie gehad had op je vraag over de samenlevings test.
Nu vroeg je ook over clomid,
dit gebruik ik dus ook, maar kreeg dit niet meteen de eerste keer mee.
Bij mij hebben ze mij dus eerst een maand in de gaten gehouden via echos en toen daar uit kwam dat ik geen goede ei sprong had. Toen kreeg ik clomid mee naar huis.

groetjes visje

Hoi,

Ik kreeg inderdaad de eerste keer gelijk een recept mee naar huis voor clomid. Ik had een onregelmatige cyclus met vooral in het begin na stop pil erg lange cyclussen. Was toen erg blij dat ik meteen met clomid mocht beginnen, maar nu vraag ik me ook wel af of ze niet beter een cyclus hadden kunnen volgen zonder medicatie.
Nu wordt in ieder geval wel de gehele cyclus goed in de gaten gehouden en weet je tenminste wanneer je eisprong is. Vorige week is er bloed geprikt op progesteron en dit was ook goed. De eisprong die ik gehad heb was dus een goede.
Ik zie inderdaad ook dat het bij iedere gyn. weer anders is wat er tijdens een eerste afspraak gedaan wordt.

Groetjes,
Sanne

He Visje,
bedankt voor al je reacties. Je verteld dat je een maand lang in de gaten werd gehouden d.m.v./ echos. Hoe vaak moet je dan per maand naar het ziekenhuis?? Wat heb je verteld op je werk??
Ik kan je verder niet advies geven, omdat jullie veel verder zijn dan mij.
Hoelang zijn jullie al bezig???
Ik hoop dat het snel allemaal gaat lukken

He Sanne,
Jij ook bedankt voor je reacties. Ben benieuwd hoelang jullie al bezig zijn.....
Bij jullie is er dyus geen oorzaak gevonden....alleen de eisprong die geholpen moet worden zeg maar......
Ik hoop dat ik jou ook binnenkort tips kan geven, maar ik begin net in de molen.
Hoop dat ik wel bij jullie terecht kan.
Succes met alles......

Liefs Elise

Hoi Elise,

Wij zijn sinds nov. 2004 bezig met het proberen zwanger te worden. Alweer zo'n 14 maanden dus. Hoop dat het nu niet al te lang meer zal duren.

Groetjes,

Sanne

Hoi Eelies

Wij zijn sinds mei 2004 bezig en sinds mei 2005 lopen we bij de gynecoloog.
Helaas dus nog zonder resultaat.
Op mijn werk heb ik het maar eerlijk verteld en gelukkig toonden ze alle begrip.
In de eerste maand moest ik vanaf dag 10 tot en met de eisprong om de dag naar het ziekenhuis.
Wij hebben het trouwens ook in onze omgeving verteld, dat vonden wij zelf wel fijn. Je krijgt veel begrip en steun, al kunnen mensen weinig doen. Het is fijn om te weten dat ze aan je denken.
En er ook rekening mee houden, door geen opmerkingen te plaatsen als van: wordt het voor jullie niet eens tijd... etc...

Maar goed wij zijn nu dus bezig met clomid en over twee maanden als er niets is gebeurd dan mogen we weer terug komen.

groetjes visje

Terug
Bovenaan