Eerste baby was

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik wilde eens gaan beginnen met de eerste babywasjes en terwijl ik op alle labels kijk word het steeds ingewikkelder.</p><p>Ik dacht dat alle beddengoed, hydrofiel luiers, aankleedkussenhoezen, spuugdoekjes etc. gewoon op 60 graden gewassen konden worden en ook in de droger konden, maar elk merk zegt weer wat anders..</p><p>Anders gewoon alles op 40 graden en op een 'delicaat programma' in de droger? Wat hebben jullie gedaan?</p>

Ik heb idd alles op 40 graden gewassen, t is de eerste keer toch nog niet vies! 
Ik doe alles in de droger behalve slaapzakken en kleertjes. Beddengoed/hydrofiele luiers en spuugdoekjes kunnen prima in de droger!

Niet te nauw nemen! Ik heb alles op 40 gewassen en stop het meeste gewoon in de droger, wij hebben een ‘mix’ programma, werkt prima. Hydrofielen, lakens, ect. kunnen ook op een normaal programma. Ik kreeg van de kraamzorg de tip hydrofiele doeken niet te strijken, mocht je dat van plan zijn, dan kun je dat overslaan?

Ah top dan doe ik dat gewoon ? als je de labels precies moet gaan volgen word je gek ? bedankt voor de tips!

@gebruiker10131270 Heerlijk he dat nestelen, zie je alles weer voorbij komen wat je al die maanden gespaard en gekregen hebt! ? Ik kan niet wachten om het allemaal te gebruiken. Ben nu 34 weken en 5 dagen. En jij?

Ik was bijna alles op 60 graden en daarna in de droger (maar nu mag ook bijna alles wat ik heb op 60. Mooie kleerdjes die maar op 40 mogen gaan wel op 40). De allereerste rompertjes etc had ik op gelet dat die op 60 gewassen mochten worden. Bij 60 gaan bacteriën namelijk wel dood en 40 niet. Zeker met spuitluiers etc vind ik dat net een wat prettiger idee. 
De kraamverzorgende waste trouwens alles op 60, ook kleding van ons waar 40 op stond (kwam ik achter toen ik de was uitruimde die ze voor vertrek nog aan had gezet) ook vanalles in de droger wat ik zelf op t rek zou drogen. 

Terug
Bovenaan