Eerste echo: grootte vruchtje oké?

<p>Dag iedereen,</p><p>deze ochtend ben ik langs gegaan bij de gynaecoloog voor mijn eerste echo. Ik dacht 6 weken en 2 dagen te zijn, maar ik ben exact 6 weken.</p><p>Het vruchtje is 3,3 mm groot, ik heb de hartslag al gezien en gehoord. Volgens de gynaecoloog is alles perfect in orde.</p><p>Echter, als ik zo ga opzoeken hoe groot het vruchtje tegen deze tijd moet zijn, kom ik heel veel variatie tegen in mensen hun antwoord. De ene heeft het over 3 mm, de andere over 5 mm, nog iemand anders over 1 cm. </p><p>Iemand van jullie een idee wat de grootte van jullie vruchtje was? </p>

Bij mij was 6+1 rond 5mm, het is nog zo klein dat als het vruchtje net via zijkant gemeten wordt al meteen een groot verschil kan maken.

geniet van je zwangerschap en probeer je niet druk te maken :)

Uw meting klopt dan wel meer volgens de tabellen dan die van mij... de manier van meten kan idd wel veel verschil uitmaken denk ik. Ik weet niet waarom, maar geloof hen precies nooit :D

@Lavendeltje, het groeit echt per dag, ik kan dus wel geloven dat het bij mij binnen vier dagen ook van 3,3 naar 6mm gaat. Het leek gewoon zo'n klein begin, maar is blijkbaar zoals het zou moeten... Amai als ik mij nog 8 maanden constant moet zorgen maken pff

Ik zocht dat soort dingen ook allemaal aan het begin op, maar dat heeft helemaal geen zin. Bij zo'n vroege echo kunnen ze namelijk de exacte lengte helemaal niet goed bepalen omdat het nog zo pril en klein is gaf mijn verloskundige aan. Daarom is er rond de 11 weken pas een termijnecho om te bepalen hoe lang je exact zwanger bent (en hoe groot het is) en niet zo vroeg. Bij de vroege echo dachten ze dat ik 6w4d was nav de grootte en met de termijnecho ben ik nog 3 dagen vooruit gezet (zoals ik zelf ook al dacht nav mijn eisprong en ik dus bij mijn vroege echo eigenlijk 7w0d al was). Pas dan kunnen ze het dus exact meten. Tot 16 weken groeit ieder kindje hetzelfde, pas daarna gaat het 'zijn eigen weg'. Ik zou je echt aan de woorden van de expert houden want die zegt écht niet dat het goed is als het niet zo is ;-)

Terug
Bovenaan