Eerste echo: grootte vruchtje oké?

Ik weet dat het inderdaad het slimste is om de expert zijn advies op te volgen. Nu is het zo dat ik een maand voor deze zwangerschap een biochemische zwangerschap had. Dit heeft het er niet beter op gemaakt... toen was ik behoorlijk zorgeloos, nu sta ik stil bij ieder klein dingetje. 

ik herken je gevoel.
Doordat ik al veel MK heb gehad en ook deze zwangerschap wekelijks bloedingen had heb ik de eerste 13 weken zo goed als elke week een echo gehad. 
Die metingen zijn soms moeilijk uit te voeren. Een mm ernaast en je wordt terug gezet in zwangerschapduur of vooruitgezet.
ikheb hier toen ook een post geplaatst omdat ik ongerust was, maar dat is voor nisk nodg. Zolang je gyn zecht dat het goed is, moet je daarop vertrouwen.
Dat je je ongerust maakt is normaal. Je zal je over elk pijntje, krampje of ontbreken van piujntjes en krampjes ondgerust maken. Eenmaal je je kindje voelt bewegen gaat het normaal beter, al ben je nooit helemaal gerust! Ik vrees dat het ook voor jou lange maanden gaan zijn.

Laat ik voorop stellen dat ik je angsten/onzekerheden heel goed snap hoor! Het 1e trimester vond ik ook enorm spannend en ik heb er toen eigenlijk helemaal niet van genoten. Pas na 12.5 week toen ik het 2e trimester in kwam, ik een goede termijnecho had gehad, het hartje voor het eerst had gehoord middels doptone en de nipt test goed was, kon ik een beetje gaan genieten. Nu ben ik bijna 15.5 week en vliegt de spanning me ook nog wel eens om de keel, maar wel stukken minder dan in het begin. Dus ik herken je gevoelens heel goed en ik vond het ook heel moeilijk om geen controle te hebben. Maar je hebt het helaas niet in de hand... En een verloskundige/gynaecoloog zegt echt wel als het niet goed is of wanneer ze twijfelt, anders vergooien ze hun eigen professionaliteit.

Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die zo paranoia is :D. Het is zelfs zo dat ik een paar keer per dag voel aan mijn borsten om te voelen of ze nog even pijnlijk zijn.
Je hebt het idd niet onder controle, dat is waar. Wordt afwachten en hopelijk kan ik dan zoals hierboven omschreven wat beginnen genieten vanaf het 2e trimester. 

Terug
Bovenaan