Eerste echo niet 8 weken maar +- 5,5 week

<p>Gisteren hadden wij eindelijk onze eerste echo. Zoals we zelf een beetje hadden berekend zouden we op 8 weken zitten. Uit de echo bleek echter dat ik nog maar 5,5 week ver was in onze zwangerschap. Ik schrok erg van dit verschil. Gelukkig zag ze een mooi vruchtzakje met een vruchtje erin en zat het mooi in de baarmoeder. Maar kon ze ons verder nog niks vertellen. Nu moeten we 27 december terug voor een nieuwe echo, dan zou ik 7,5 week ongeveer moeten zijn. Wie heeft hier nog meer ervaring mee gehad? Ik maak mezelf een beetje druk en gek namelijk.</p>

Ja ik , ik was volgens mijn eigen berekening ook
2 wk verder dan de berekening van verloskundige ! Nu dik 20 wk zwanger en bij termijn echo gaf de echoscopiste aan dat ze groot was voor dr termijn! Dus we gaan t wel zien! 

@EveT, wat fijn om te horen dat je een beetje hetzelfde mee hebt gemaakt. Hoelang heb jij moeten wachten totdat je de volgende echo had ? Het is echt killend.. Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens, gaat alles goed nu? Groetjes Nicole

Ik heb het ook gehad. We dachten dat het 10 weken moest zijn, maar het waren er pas 6. Nu ben ik 36 weken en is de baby bovengemiddeld. Dus nog even geduld!

Ohh heftig! Gelukkig hierboven goede verhalen, maar ik had vorige week slecht nieuws.. dacht 10 wk te zijn maar vruchtje al bij 6 wk overleden. 
Ik hoop voor je dat je goed nieuws krijgt, die weken lijken me echt killing om door te komen. Ik duim voor je!!

Hier ook, op basis van menstruatie een echo gepland bij 8 weken. Hier bleek ik ook pas 5-6 weken. Zelf al beetje verwacht omdat ik ook pas laat een positieve test had (10 dagen na NOD, al had ik week eerder voor laatste keer getest dus wellicht ook eerder al positief kunnen zijn).
2 weken later hadden we een nieuwe echo en daar ben ik weer een week vooruit gezet, ondertussen 36+2 zwanger van ons mannetje ?

Alles gaat goed ben morgen 20 wk op weg.De volgende echo Met 11wk termijn echo maar die moest 4 x omdat ze dr kont niet goed in beeld kregen ivm meten ?

Hoi hoi,
ik had precies hetzelfde. Dacht bij de eerste echo 7,5 week te zijn maar toen zeiden ze 6 weken. Met de 12 weken echo dacht ik dus 10,5 week te zijn en ben weer vooruit gezet naar 12 weken. Inmiddels 29 weken zwanger!

Terug
Bovenaan