Eerste echo niet 8 weken maar +- 5,5 week

Hoi hoi,
ik had precies hetzelfde. Dacht bij de eerste echo 7,5 week te zijn maar toen zeiden ze 6 weken. Met de 12 weken echo dacht ik dus 10,5 week te zijn en ben weer vooruit gezet naar 12 weken. Inmiddels 29 weken zwanger!

Allereerst nog gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Jeetje 4 weken, dat is ook wel een groot verschil. Gelukkig is nu alles goed en kun je bijna gaan genieten van jullie kindje. Geniet ervan en bedankt voor je reactie groetjes Nicole

Met mijn vorige zwangerschap ook gehad.  Ik was toen volgens onze berekening 7 weken bij de echo terug gezet naar 5.5 weken. Die zwangerschap is helaas ook in een miskraam geeindigd. Hoop bij jou op een positief einde.  Nu gelukkig weer in verwachting en ongeveer 10 weken zwanger. Volgende week maandag de eerste echo.

Ik werk toen ook met bijna week terug gezet. In het begin is lastig te meten erna weer 1 week +1 dag vooruit gezet

hoe was je trouwens echo gegaan? 

Je had dan waarschijnlijk ook langere cyclussen? Dan zou ik niet bang zijn want waarschijnlijk ovuleer je dan pas een stuk later in je cyclus en ben je daardoor minder ver dan je zelf dacht. Ik had cyclussen tussen de 26-28 dagen maar ovuleerde meestal tussen dan 16-19. Gelukkig deed ik mijn cyclus tracken en wist ik daardoor precies wanneer ik geovuleerd heb en hoe ver ik nu ben (5 weken en 5 dagen). Zo niet dan had ik ook gedacht dat ik verder zou zijn. Succes verder!

Bij de 2de echo was het inderdaad foute boel. Het kindje is gestopt met ontwikkelen bij 5,5 a 6 weken. We hebben een hele nare periode achter de rug en een heftige miskraam. Na 2x medicatie en 2 x spoedopnames in het ziekenhuis toch een curretage gehad op 18 januari omdat het er niet uit wilde. Nu weer in de 3de ronde na de miskraam. Hopelijk bij de 2de meer geluk. 

Ik hoop het ook. Mijn lichaam is nog wel helemaal van streek. Veel last van mijn onderbuik en eigenlijk elke dag wel het gevoel alsof ik ongesteld ben. Ga van de week de huisarts maar weer opbellen voor een onderzoek en eventueel doorverwijzing naar de gynaecoloog. Ik ben zo bang dat er iets niet goed is. Wat een onzekere periode toch weer elke keer. 

Terug
Bovenaan