Eerste echo niet goed

<p>Hallo allemaal, </p><p>Vandaag mijn eerste echo gehad. Dit was niet goed. Ik dacht zelf bijna 8 weken zwanger te zijn. Er was geen kloppend hartje en qua afmeting kwam de verloskundige uit op 6 weken 4 dagen. Waarbij zij aangaf dat een kloppend hartje wel normaal zou moeten zijn. Volgende week dinsdag mag ik terugkomen. Ik maak mij erg zorgen. Zij sprak bijna geen Hoop uit maar echt uitsluiten dat het niet goed was kon ze ook niet op basis van 1 echo. </p><p>Zijn er mensen die in  hetzelfde schuitje hebben gezeten? Hoe is het afgelopen bij jullie? </p><p>Liefs van een erg bezorgde ongeruste en toch stil hopende moeder </p>

Onze eerste echo was ook niet goed. Bij ons was er helemaal niets te zien en ik had ook al bloedverlies. Bloedonderzoek bevestigde dit. Ik heb geen ervaring met een echo waar (nog) geen hartje klopt, maar wel met de onzekerheid waar je nu in zit. Die is verschrikkelijk. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt. En tot die tijd... doe wat goed voelt voor jou! Sterkte X 

Wij hebben dit ook meegemaakt , ik dacht ook 8 weken te zijn maar de echo was ook niet goed . Er zat wel een vruchtzakje maar de  embryo was te klein. Ik had helemaal geen bloedverlies of iets , een week later naar het ziekhuis en er was niks verander , medicijnen gekregen om mijn miskraam op te wekken . Sorrry dat ik geen positief iets er van kan maken ... sterkte en echt daarna komt het goed , ben nu 23 weken zwanger en alles gaat goed 

Hallo,1e echo in juli 2017 dacht ik 8 weken zwanger bleek maar 5 maar wel een kloppend hartje. Helaas kreeg ik al snel bruin verlies wat over ging in rood. Na een week toch de VK gebeld.. helaas bleek het foute boel:(Eindelijk na een jaar weer zwanger (zelfs onderzoeken in het ziekenhuis gehad, begon te twijfelen of de curretage in 2017 geen schade had aangebracht ofzo, of dat er wat mis was bij ons omdat we de eerste keer binnen 2 maanden aantelde na het stoppen met de pil)  afgelopen september de eerste echo met 7+4 helaas geen hartje en werd geschat op 6 weken, we kregen te horen dat ze bang was dat het hetzelde was als de vorige keer.. :(:( 2 keer domme pech noemde ze het! Paar dagen later meteen naar de gynaecoloog daar hopen dat er toch een wonder zou zijn maar helaas was het weer foute boel. Ik was dus meteen naar het ziekenhuis gegaan zodat ik op de juiste plek wilde zijn en er dan dit keer snel voor wilde zorgen dat ik schoon was. Gelukkig is het met medicatie toen gelukt en hoefde ik niet weer een curretage. Vanaf die tijd ben ik er heel slecht aan geweest echt vreselijk, helemaal om dit 2 keer mee te moeten maken en dan na zon lange tijd een jaar! Ontzettend bang dat het weer lang ging duren...en totaal geen vertrouwen meer in mijn lichaam. Gelukkig is het ons gegund en ben ik nu na 2 maanden weer aangeteld! Vind het weer heel eng en durf mijn gevoel echt niet los te laten. Vorige week een echo gehad met 6+1 dacht ik. Bleek 5+3 te zijn helaas net te vroeg voor een hartje. Mag nu vrijdag weer voor een echo en hoop heel hard dat we nu eindelijk eens geluk mogen hebben.Wens je veel sterkte, dat wachten is killing weet er alles van. Maar er zijn zeker verhalen waarbij er later toch nog een hartje is en dat alles goed blijkt! 

Dank jullie wel voor de reacties. Ik houd rekening met dat het fout is, maar helemaal uitsluiten kan en wil ik niet.Ik wens jullie ook veel sterkte. En een goede zwangerschap!! Liefs

Hoi Catharina,Wat een naar bericht, ik herken je verhaal omdat ik zelf zoiets ook heb meegemaakt afgelopen jaar. Toen ik de eerste echo had zou ik ook ongeveer 8 weken zijn, maar er was geen hartje te zien en qua afmeting kwam het ook niet overeen. Ik kreeg het gevoel dat de gynaecoloog toen al wist dat het niet goed zat, maar dat ze altijd een tweede keer willen kijken voor de zekerheid. Een week later moest ik terugkomen en toen er geen verandering te zien was heb ik tabletten gekregen om de miskraam op te wekken.Helaas geen positief verhaal, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen de komende tijd!

Terug
Bovenaan