Eerste echo te kleine embryo

Hallo allemaal,

Wie heeft een soort gelijk verhaal en hoe is dat afgelopen?

Ik loop bij de fertiliteitskliniek dus vandaar een vroege echo met 6 weken en 3dgn
Daar zagen ze wel een goede hart activiteit maar het kindje is maar 2,5mm en de gyn vertelde mij dat het zo omstreeks de 1cm zou moeten zijn. Volgende week met 7 weken en 2 dgn weer een echo. Ik ben zo onzeker nu want als dit niet goed gaat is het de 3e miskraam en ik weet niet hoeveel ik er nog aan kan...
 
Ik heb ook een eerste echo gehad met 6+2 weken vanwege eerdere miskramen, en mijn kindje was toen ook pas 2,6 mm met hartactiviteit en dat was helemaal prima gaf de verloskundige aan! Zeker omdat het nog heel moeilijk te meten is op die termijn!
Ik ben daarna ook gaan opzoeken en dat is helemaal niet te klein hoor! Zag gisteren nog een prachtig filmpje van het Amsterdam UMC van een 6 weken oud embryo dat 3 mm was! Dus ik denk dat het gewoon goed gaat komen hoor!
 
Wat vervelend dat je zo onzeker bent gemaakt door de gynaecoloog. Ik werk ik dit vakgebied en 2,5mm bij ongeveer 6 weken is heel normaal hoor! Het is iets aan de kleine kant, maar een meetfout bij deze termijn gebeurt zo snel. 1cm hoort juist bij 7 weken. De groei en ontwikkeling gaat komende dagen/weken heel snel. Kijk eens op deze website, misschien helpt het je. https://www.echopraktijkwaz.nl/vitaliteitsecho/
Hopelijk kan je een beetje genieten en de stress van je afzetten, want voor mij klinkt het alsof voor nu alles goed is. Spannend! 
 
Ik had op 28 December mijn eerste echo, kreeg ook het nieuws dat 4mm te klein zou zijn voor 6 weken + 2 dagen. De hartslag was wel goed!
12 Januari heb ik weer een echo om te kijken of er een groei is en hopen dat er dan een betere termijnbepaling mogelijk is.
Ik verwacht er zelf niet te veel van, ik heb begrepen dat je eigen berekening zomaar 5 dagen kan verschillen met de termijnbepaling door een echo, waarschijnlijk door een late innesteling. Dus wellicht was ik nog maar 5.5 week zwanger ten tijden van de echo.
Ik kan niet wachten op de echo om meer info te krijgen!
 
Hoi ik heb in oktober een echo met 7 week gehad toen zei de gyn dat het te klein was weet niet precies hoe groot maar zagen wel een hartje kloppen alleen de gyn zei dit is te klein word een miskraam we werden er mee overvallen dus heb daarna niet meer opgelet ze zei het zo kortaf dat ik er met een raar gevoel weg ben gegaan uiteindelijk een week later was het hartje dus wel
Gestopt ik wil je niet bang maken maar aan alleen positieve berichten krijg je misschien ook te veel hoop en komt de klap harder aan dat hebben wij zelf al vaak genoeg gehad ook met artsen die je hoop gaven vanmiddag had ik een mannelijke gyn die zei gelijk reken er maar op dat dit gewoon je menstruatie is en dat de poging mislukt is gister ook gebeld kan heel goed een innestelingsbloeding zijn maar bij ons is bloed gewoon fout wees duidelijk dat is ook niet fijn komt ook binnen maar hoop kweken vind ik erger maar natuurlijk hoop ik voor jou dat het wel goed is volgende week de kans is wel groot dus succes
 
Oh wat vervelend voor jou! Ik heb zelf ook liever dat ze geen verhaal gaan ophangen en direct zeggen waar het op staat. Zelf heb ik er gewoon niet een heel goed gevoel bij. Helaas kunnen we niet meer dan afwachten.
 
Terug
Bovenaan