Eerste echo

<p>Hoi allemaal! </p><p>Morgen heb ik mijn eerste echo, en ben super zenuwachtig! Maar heb er ook heel veel zin in! </p><p>Iemand ervaringen? Zou deze echo inwendig of uitwendig zijn?</p><p>Groetjes</p>

Dat is ook spannend! Inwendig of uitwendig ligt aan hoe lang je zwanger bent en de apparatuur van de praktijk. Mijn echo's waren allemaal uitwendig bij een echoscopist. Een echoscopist is geen zorgverlener waardoor zij geen inwendige echo mag maken. Een vk of gynaecoloog mag dit wel. 
Geniet ook van het bijzondere moment. Ik hoop voor je dat alles er goed uit ziet! 

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Mijn eerste echo was met 8 weken, en die was inwendig. Vond ik ook heel erg spannend, ben niet zo van dat gefrutsel daar beneden, maar eigenlijk stelt het niks voor. Even verstand op nul, broek uit en genieten van het wondertje in je buik. 
De tweede echo, met 10 weken, was wel uitwendig.
Veel succes!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Bij mij was de eerste echo met 6 weken (ivm bloeding) inwendig. Zag er heel erg tegenop, maar het viel reuze mee. Vanaf 7 weken zijn ze bij mij allemaal uitwendig gemaakt.
Geniet van het mooie moment! 

Ik heb beide gehad. Tip; zorg dat je een volle blaas hebt. Werkt als een soort vergrootglas, kunnen ze  t beter zien met uitwendige echo. Inwendige echo is inderdaad even een gek idee. Maar is mij reuze meegevallen! Verstand even op 0, en zodra je dan wat ziet maakt het je niks meer uit :)

Een inwendige echo stelt echt niks voor. Het enige is dat het wat gênant is. Het doet geen pijn. Ik trek wel een langer shirt of truitje aan zodat je minder in je blote kont staat ? gewoon voor je eigen gevoel is dat prettig. Echt niks om je druk om te maken! Verstand op 0 en doen! Veel kijk plezier gewenst ? echt helemaal niks om je druk om te maken... ECHT NIET!!! 

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb met 7+4 mijn eerste echo gehad. We zijn uitwendig begonnen, maar uiteindelijk toch inwendig, omdat we een tweeling blijken te verwachten. Vaak is een eerste echo inwendig. Dat stelt niets voor hoor. Veel plezier morgen! 

Mijn eerste echo was inwendig, en met 32 weken nog een inwendige echo gekregen om te checken of de placenta niet te laag lag. Vond het van te voren echt een rotidee (ik denk iedereen wel), maar het is alleen maar fantastisch om dat boontje met een kloppend hartje voor het eerst te zien ?
Ik had een volle blaas, maar die was zo vol dat ik toch moest gaan plassen want ze zagen niks ?
Veel succes!!

Terug
Bovenaan