Eerste Echo

Leuk om jullie ervaringen te lezen, volgens mijn eigen berekening ben ik vandaag precies 8 weken (uitgerekend op eerste kerstdag) aankomende dinsdag mijn eerste intake gesprek en krijgt dan een verwijzing voor de eerste echo (termijn). Hoop dat alles dan goed is, heb nl weinig tot geen klachten en vindt het dus allemaal moeilijk te geloven.

Ben dus net als jullie erg benieuwd!
 
Hoi Danischa,
Mijn eerste echo was bij 7 weken 5 dagen.... ook minder ver dan ik dacht. Ik vond het geweldig om te zien dat er een vruchtje in mij groeide, maar achteraf gezien heb ik niet zo veel aan die echo gehad. Ik heb lang op mijn zwangerschap gewacht en het bleef zo ontastbaar.....
De tweede echo was met 11 weken. Ik heb plaatjes gegoogled met hoe het er ongeveer uit zou zien, maar het moment dat de verloskundige dat apparaat op mijn buik zette en mijn kindje te zien was..... jaaaaaa toen was ik zwanger!!!!! Er lag echt een heel compleet mensje te zwaaien met zijn armpjes en beentjes. Zijn hoofje ging op en neer en je kon bijna zijn vingertjes tellen. Het was echt geweldig. Ik had niet verwacht dat het zo zou zijn..... ik had niet veel meer verwacht dan dat eerste vlekje..... maar echt.... wacht nog maar even....die tweede echo is geweldig!
 
Terug
Bovenaan