Eerste "echte" hapjes

Hesterko

New member
Hoi meiden,

Ik plaats eigenlijk niet zoveel op dit forum, maar ik lees altijd wel graag met jullie mee!
Joep is nu 4,5 maand en drinkt nu 4 flessen, waarvan de laatste een papfles.
Hij doet het hier erg goed op.
Nu zit ik een beetje te twijfelen wanneer ik zou gaan beginnen met fruit/groente introduceren.
Wanneer zijn jullie dit van plan?

Groetjes Hester
 
Met mijn oudste zoontje ben ik heel vroeg begonnen. 3,5 maand. Was op advies van de kinderarts. Hij wilde niet meer drinken door een virusinfectie. Koen wordt morgen 4 maanden en wordt ter observatie opgenomen omdat hij ook niet wil drinken. Maar hij staat op de allery care omdat hij de standaard voeding niet verdraagt. Dus met hem wacht ik nog. Je kunt het gewoon proberen, lukt het nog niet wacht je nog een paar weken. Je merkt vanzelf of hij er al aan toe is.
 
hoi,

ik wacht tot liz 5,5 maand oud is ivm allergieen bij mij zelf.
zolang hoop ik ook bv te geven en dat ze het daar op redt.
als ze 5,5 mnd is mag ik met pap van een lepel beginnen dat 2 weken en dan langzaam groente en fruit aanbieden.
dit allemaal in overleg met de cb-arts.
momenteel heeft liz ook helemaal geen belangstelling voor iets van eten voor in je mond.
 
Hoi,

Evi krijgt precies hetzelfde. Ook 4 flessen waarvan de laatste een papfles. Evi is nu 4,5 maand en sinds een week of 3 zijn we begonnen met fruithapje. Eerst een paar lepeltjes. Nu zit ze op (denk ik) een half potje. Ik maak het zelf dus dat is wat lastiger in te schatten.
Dit is wel in overleg met cb gegaan.
Succes!
 
Ik ben er eergisteren zelf mee begonnen. Toen waren Ebubekir en irem precies 4 maanden. Volgens mij waren ze er al eerder aan toe, maar ik had nog een paar potjes staan vanaf 4 maanden. Als deze potjes op zijn ga ik het zelf maken voor ze, dat vind ik toch fijner en beter. Ze hebben allebei steeds een half potje op dus dat gaat goed.
 
Terug
Bovenaan