eerste fruit/groente hapje

Wanneer mag je nou een hapje geven. Echt pas met 4 maanden? Of mag ik het gewoon gaan proberen? En hoeveel uit zo'n potje mag ik dan geven en hoeveel flessen daarnaast.

Ik hoef maar eens in de 4/5 wkn naar het cb, dus om daar op te wachten..

Ik kijk wel uit naar dat eerste hapje. Lijkt me heel leuk als mijn dochtertje eens wat anders mag.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr. Denise
 
De darmen van je baby zijn nog niet genoeg ontwikkeld om iets anders te verteren dan melk. Het beste is zelfs om te wachten met een fruit/groentehap tot 6 maanden. Ik ben zelf met ongeveer 5 maanden begonnen met een paar hapjes fruit. Als ik jou was zou ik even wachten tot in ieder geval 4 maanden.
 
Hoi Denise

Ik ben begonnen voordat ie 4 maanden was, hij vond het heerlijk en heeft nergens last van gehad qua darmpies. Als jou kindje voor de rest op alles goed reageert, gewoon doen. Ik geef twee eetlepels of soms iets meer. En gewoon flesvoeding. En ook gewoon lekker doen wat je eigen gevoel je ingeeft. En dat is toch meestal goed.

Succes!
 
Hallo,
Ik ben ook iets eerder begonnen dan 4 maanden. Mijn zoon was er ook echt aan toe. Met potjes van olvarite (1e hapje) begonnen. Hij vond het zalig en at vol smaak. Ik ben eerst begonnen met een paars hapjes. Nu eet hij een half potje. Ik ben nu 1 1/2 week bezig met fruit. Wanneer kan ik dan het beste beginnen met groente? Hij heeft ernaast nog wel alle flessen, omdat hij nog zo weinig fruit eet dat hij anders te weinig binnen krijgt.
Groetjes
 
Hoi Denise

Mijn zoontje heeft heel veel last van darmkramp gehad.
Allerlei adviezen opgevolgd en voedingen geprobeerd op advies van het Cb, maar niets hielp.
Inmiddels is hij er een beetje vanaf. Ik ben eerder mer pap en fruithap begonnen !( toeval ?)
Hij was toen 3,5 maanden.
Hij hapte meteen goed en hij heeft een bijzonder goede mondmotoriek : hij was er denk echt aan toe.
Het lijkt wel of dit het darmgebeuren mede heeft opgelost, de pap vindt hij heerlijk en de fruithap gaat er zo in en echt ZONDER kramp !!!!!!

Vond het zo bijzonder, hij geniet ook aanzienlijk meer van deze voedingen dan van zijn melk

Hij krijgt 4 flessen van 200 cc en 2x fruithap ( totaal een potje )smorgens en rond 17.00
Ga binnenkort de groente proberen.

Zo zie je maar weer elk kind is anders, je kunt het altijd proberen, je merkt echt snel genoeg of het kan of niet !!!
Je kind moet er natuurlijk wel aan toe zijn, maar ben er van overtuigd dat dat per kind verschilt.

Veel succes

Nien

In heel veel andere landen zijn er weer andere adviezen.............
 
Meestal wordt er kindjes met eczeem of allergieen in de fam 6 maanden aanbevolen. Dit om te voorkomen dat de onrijpe darmpjes extra geprikkeld worden en daardoor kunnen allergieen worden ontwikkeld.

Je moet het zelf weten. Ik wacht in ieder geval tot 6 maanden. Oefenen met een lepeltje kan ook met moedermelk of flesvoeding!
 
Hoi,

Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat hij/zij doet. Maar als ik heel eerlijk ben vind ik het als er gezegt word ik kan niet wachten want ik vind het leuk wel egoistisch.

Zeker omdat er niet voor niets gezegt word dat je beter tot zes maanden kan wachten.

Dit is niet aanvallend bedoeld maar puur mijn mening.

groetjes joyce mama van Mara
 
Terug
Bovenaan