eerste fruit/groente hapje

Ik hoor/lees ook vaak dat ouders met hapjes willen beginnen omdat ze het zelf graag willen en het leuk vinden. Het lijkt mij dat als hun kindje er last van krijgt omdat de darmpjes nog niet volgroeit zijn, de 'lol' er snel genoeg vanaf is... En als het kindje er wel goed mee omgaat is dat toch ook prima.

Groetjes Maureen.
 
Hoi, mijn dochtertje is net 4 maanden geweest. Ik dacht dus ook dat ze eraan toe was en heb een tijdje geleden hier op het forum eens gevraagd hoe of wat. We zijn heel langzaam begonnen met fruit, maar hiervan kreeg ze last van haar darmpjes. Hier ben ik dan ook weer mee gestopt, de tijd was hier dus toch niet rijp voor. De groentehapjes daarentegen vind ze zalig!!(van olvarit, de 1e hapjes). Sperciebonen en worteltjes gaan er heerlijk in. Ik geef 2 eetlepels, gewoon om langzaam te wennen aan een lepeltje en aan andere smaken. Het is wel heel belangrijk dat je kijkt naar je kindje, is ze er tevreden mee, blijft ze de papflesjes (die in deze periode nog steeds hoofdvoeding zijn!)goed drinken etc.etc. Gewoon proberen en kijk hoe je kindje erop reageert. Lukt het nog niet, jammer dan, alles op zijn tijd.
 
Hallo,

Mijn zoontje thomas krijgt al vanaf zijn derde maand fruit, hij doet het er prima op, sommige kindjes zijn er eerder aan toe. Hij krijgt nu twee papflessen een fruit- en groentehapje en twee gewone flessen. Ze zeggen dat het beter is om te wachten totdat ze een maand of zes zijn, maar ik heb het gewoon eerder gedaan hoor.

gr. Jeannette
 
Als je denkt dat je kindje eraan toe is, kun je het proberen, maar ik heb echt gewacht tot de 6 maanden om waren om zeker te zijn.
Ik vind het inderdaad ook geen goede motivatie om te zeggen dat jij het leuk vind. Geloof me, dat geknoei is helemaal niet zo leuk en bij de eerste krampjes of zuurbranden ook niet.

Je moet het alleen doen als je echt denkt dat het goed voor je kind is!
 
Terug
Bovenaan