Eerste fruithapje

A

Anoniem

Guest
Hey mama's,

Ik heb een baby van nu bijna 4 maanden en we willen vandaag beginnen met het eerste fruithapje. Een banaantje in een potje.
Zijn jullie ook zo rond deze tijd aan het denken om een fruithapje te geven of is het nog te vroeg. Thijmen kijkt namelijk het eten van ons bord en wordt helemaal druk als hij niets krijgt. Hij maakt ook kauwbewegingen erbij, dus ik denk hij is er vast aan toe...

Of ben ik nu te vroeg?

Groetjes, Ellen
ps terug van weggeweest, mv Thijmen 12-6-2007

Hoi Ellen,

Ook wij gaan vandaag beginnen met een fruithapje, ook banaan.
Maar wij maken het zelf.
Je kunt in princiepe al met fruithapjes beginnen, tenzij jij of je man allergieeen heeft.
Als je dan te vroeg met fruithapjes begint, heeft jou kindje meer kans dat hij/zij die allergie ook gaat ontwikkelen.
Er zijn moeders die echt pas met 6maanden aan de fruit gaan beginnen, dit omdat de darmpjes dan "rijp" zijn zeg maar.
Maar volg je gevoel gwn, dan komt het vast goed.
Als jij denkt dat jou kindje er aan toe is, moet je het gwn doen.
Het eten van je bord afkijken is idd een teken, dat ze toe zijn aan vast voedsel.
Ons zoontje is 2okt prs 5 maanden, maar ook hij kijkt het eten van ons bord, en komt eerder voor zn voeding.
Dus gaan we ook maar vandaag beginnen.
Succes!!

Groetjes Debby.

Ja, het blijft een beetje raar, want nu adviseert het CB pas te beginnen met 6 maanden. Bij onze eerste was het wel gewoon vanaf 4 maanden. En vanaf die leeftijd staan de potjes ook in de schappen he.
Gewoon kijken naar je kindje. Ik ga ook echt niet wachten tot 6 maanden hoor!
Veel plezier!

Hai,

Mijn dochtertje is ook 4 maanden oud en wij zijn ook begonnen met een fruithapje banaan! Volgens mij vond ze het niet zo'n succes, trok er rare gezichten bij en spuugde alles weer uit, Heb het nog een tweede keer gebeurd en weer hetzelfde. Ik wacht nu even twee weken en probeer het dan weer.
Veel plezier en succes met het fruithapje!!
Groetjes,
Floor

Hoi Allemaal,

Kinderen spugen het uit omdat ze niet snappen hoe ze het door moeten slikken, na 2 keer begrijpen ze het wel.
En die vieze gezichten trekken ze omdat het een vreemde smaak heeft, niet omdat het vies is.
Let trouwens op met banaan, het maakt zwarte vlekken!!

groetjes Mariska

Hoi Mariska,

het is idd waar wat je zegt.
Daarom zijn wij met 4 maanden begonnen Dylano van een lepeltje te laten eten.
Met Nutrix, en melk.
De 1ste x was een drama, we waren zo "dom" om hem gelijk van een lepeltje te laten eten, terwijl het kind harstikke veel honger had.
Hij spuugde dus idd alles uit.
De volgende x hebben we hem een deel uit de fles gegeven, zodat zijn ergste honger over was... ff een boertje laten doen, en daarna weer proberen van een lepeltje te laten eten.
Dit ging super, het ging zelfs niet hard genoeg voor hem.
Sinds 2 weken hebben we bij zijn papje Liga gedaan, en dit vond hij echt superlekker (lekker zoet hé?)
Dus Dylano weet al wel wat hij moet doen, ben benieuwd hoe hij het gaat vinden, haha!

Groetjes Debby.

Onze dochter is nu 3 mnd. En ik moet zeggen,dat wij haar deze week 'stiekem' al een beetje banaan gegeven hebben (geprakt met water). Ze vond het best lekker!
Ik weet,dat dat pas na 4 mnd de bedoeling is en, als je je helemáál aan de nieuwe richtlijnen houdt,pas met 6 mnd.
Maar na al ruim een week diarree en een dametje,dat continu schema's omgooit en daardoor regelmatig op een fles teveel per dag uitkomt,leek het ons wel wat om te proberen.
Een paar hapjes waren genoeg. Toen zat ze vol, heeft de hele avond en nacht geen diarree meer gehad én sliep van 22 tot 7!
We zijn echt nog niet van plan om dit iedere dag te doen,want daarvoor is ze wel wat klein,denk ik. Maar in dit geval heeft het zowel ons als haar wel geholpen.
Daarnaast...ik had mijn eigen groeiboek erbij en daarin stond : bijna 3 mnd, net eerste proikjes gehad en nu mag ik lekker ook liga en fruit.....

Hoi,

Levi is van 12 juni en ik begin pas met bijvoeding na 6 maanden. Bij ons zit er erg veel allergien in de familie en er wordt dan aangeraden om pas met 6 maanden met de bijvoeding te beginnen.
Dan zijn inderdaad ook de darmpjes pas rijp dus tot die tijd krijgt hij gewoon volledige bv.

Bij mijn oudste van 6  werd er trouwens ook al aangeraden om pas met 6 maanden er iets bij te gaan geven.

groetjes chimene

Terug
Bovenaan