Eerste fruithapje

Hoi Chimene,

t is toch altijd wat het met het CB?!?!
Tegen ons hebben ze gezegd, dat wij ermee mogen beginnen als hij 5maanden is, nou dat is hij bijna (op 2 dagen na), dus beginnen we er maar mee.
De adviezen van de CB's zijn zooooo tegenstrijdig dat ik er een beetje gek van word
Wij doen gwn waar wij ons het beste bij voelen, en dat is dit.
Ons manneke heeft echt meer voeding nodig, en zit al aan de ltr per dag!
Dus dan maar een beetje fruit erbij, grote kans dat hij dan ook minder gaat komen, of in ieder geval minder voeding per x nodig heeft.

Groetjes Debby.

Bij volledige bv wordt inderdaad geadviseerd om pas met 6 maanden te beginnen met bijvoeding, ivm het teruglopen van de bv.
Als je fv geeft mag je ook al met 5 maanden beginnen met bijvoeding.
Nu hou ik met ook daar niet aan, bij 4 maanden zijn wij ook gewoon begonnen met fruit en over 1 maand ook met groente.
Gewoon naar je kindje kijken is het er aan toe dan gewoon doen.

Liefs Saskia

hoi,
mijn kleine meid is nu 4 maanden en ik mocht van de arts op het cb beginnen met groente en fruit. ik kreeg het advies mee om 's morgens de bijvoeding te geven en de ene week groente en dan de andere week fruit. ik moest beginnen met groente. ik kreeg ook als handige tip om haar van te voren een lepeltje te geven om mee te spelen zoadat ze er zelf aan kunnen wennen als je straks van een lepeltje gaat geven. maar ik mocht niet de lepeltje van nuby te gebruiken omdat ze een te kleine kop hebben dus ik heb lepeltjes van nutricia en zonnetura. die hebben een even grote kop als een gewoon theelepeltje dus als je een keer ergens bent en je bent je lepeltje vergeten is het geen drama met een gewoon theelepeltje. je kan beter eerst appel of iets anders geven want banaan werkt stoppend.

Hoi iedereen,

Ik ben van het weekend begonnen met fruit. Morgen is Emma 4 mnd.
Eerst doe ik een aantal dagen banaan, vandaag at ze de hele banaan op (geprakt natuurlijk....). Ze vindt het echt lekker, en ze is best ongeduldig als het mevrouw te lang duurt, goed teken, denk ik dan maar.
Vervolgens krijgt ze peer etc. Ik pureer het zelf, was net in de winkel en vind de potjes olvarit wel erg prijzig, heb je bijna een kg bananen voor...............
Succes met deze nieuwe fase!
Groetjes
Marieke m v Emma 3-6

Er zit trouwens wel enorm smaakverschil tussen kant en klaar en het echte eten zeg maar en is beter om je kindje aan de ECHTE smaken te laten wennen, dus gewoon lekker prakken, helaas moeten wij nog lang wachten hier aangezien onze Dean net een maand is geworden :(

Tim is nu ruim 10 weken, dus nog niet toe aan een fruithapje. Wel went hij al aan een (nuby)lepeltje; daar krijgt hij dagelijks zijn vitamines K en D mee.

Erinn is nu 3 maanden. Na de eerste prikjes in combinatie met de heersende buikgriep heeft ze bijna 2 weken diarree gehad. Afgelopen vrijdag en zondag hebben wij haar daarom  een klein beetje geprakte banaan vermengd met water gegevn. Op zich natuurlijk veel te vroeg. Maar de diarree is sindsdien wel weg.
Ze vond de eerste hap niet bepaald geweldig,maar daarna smulde ze ervan. Als ze niet snel genoeg een nieuw hapje kreeg,begon ze te gillen.
Wij hoeven dus straks niet bang te zijn voor een slecht eter,zo lijkt het.

Terug
Bovenaan